תוכן פרסומי
ראשי » חדשות » בלוקצ'יין » חדש באמזון: שירות בלוקצ'יין ללקוחות הענן
בלוקצ'יין - שירות נוסף לשירותי הענן של אמזון

חדש באמזון: שירות בלוקצ'יין ללקוחות הענן

הענקית מצטרפת לעוד קומץ ספקיות המציעות את הטכנולוגיה החדישה Blockchain-as-a-Service לארגונים המעוניינים להתנסות בה, וזאת ללא הוצאות הענק וכלל הסיכונים הגלומים בניסוי הראשוני

מאת 3 ביוני 2018, 13:03 א+ / א- הדפסה הדפסה
פייסבוק טוויטר ווטסאפ פינטרסט לינקדאין דוא״ל

במהלך השנה הקודמת הפך תחום המטבעות הקריפטוגרפיים לפופולרי ונחשק. לאורך 2017, הערך הכולל של המטבעות הדיגיטליים זינק בכמעט 600 מיליארד דולרים, שהם יותר מ-3,300% אחוזים. בלב הדרמה סביב המטבעות הווירטואליים הכרנו לראשונה גם את הטכנולוגיה המכונה בלוקצ'יין (Blockchain), שמשמשת לצורך העיסוק במטבעות אבל מציעה הרבה יותר מכך.

כעת, כשהיא כבר מלה מוכרת לאוזני משתמשים רבים, אבל עדיין לא לגמרי מפוענחת או מוטמעת, הבלוקצ'יין הופכת יותר ויותר לכלי גם בעבור ארגונים ממוסדים, והוכחה לכך היא העובדה ששירות הענן של אמזון (Amazon), המכונה AWS, הצטרף כעת לרשימה של ספקיות בלוקצ'יין כשירות (blockchain-as-a-service), או בקיצור BaaS, שכבר כוללת את הענקיות HP, מיקרוסופט (Microsoft), אורקל (Oracle), יבמ (IBM) ו-SAP.

כשמלכת המסחר אונליין, אמזון, מצטרפת לספקיות השירות, שתציע ללקוחות עסקיים ב-AWS שלה, היא מוכיחה שאינה מסוגלת לעמוד בפני הפיתוי של הטכנולוגיה החדשנית ומסמנת כי היא מאמינה בה.

התנסות בלי סיכונים

היתרונות של אספקת בלוקצ'יין כשירות אמורים לקרוץ לחברות רבות מתעשיות ומגזרים שונים, המעוניינות לבדוק את הבלוקצ'יין ואשר אינן מוכנות להוציא סכומי עתק על הטמעתה לפני שהן עורכות איתה היכרות בסיסית לפחות.

ולמרות שהכנסת ה-BaaS לסל השירותים של אמזון תחת מטריית AWS נראית רק כעוד כלי רגיל שהיא מספקת לנוחות הלקוחות, ושבהחלט ניתן להניח המהלך עשוי להפוך את אימוץ הטכנולוגיה ליותר נגיש לארגונים, לא מדובר על כלי שייראה או יפעל כמו אימוץ של שירותי ענן אחרים, כך על פי מייקל פאוסצ'ט, מנהל המחקר הראשי של האתר לביקורת תוכנה G2 Crowd, שהתראיין ל-Computerworld.

לדבריו, המהלך עשוי לעורר "פיצוץ" חיובי סביב טכנולוגיית הבלוקצ'יין, בצורה אשר "תניע גל של אימוץ שיקרה מהר יותר מאשר אצל אחרים", זאת ככל הנראה בשל הפופולריות של אמזון והמוניטין שלה.

את השירות החדש  לא תספק אמזון לבד – מוקדם יותר החודש, הודיעה חברת ConsenSys על שירות בלוקצ'יין חדש לעסקים וארגונים בענן, ששמו Kaleido. אמזון שותפה עם Kaleido ויחד תציע את אירוח שירותי הענן מבוססי האת'ריום ( Ethereum) ואת פלטפורמת הבלוקצ'יין במתכונת הקוד הפתוח.

"אם בלוקצ'יין לא יהפוך קל יותר לשימוש באופן דרמטי, החברות יצטרכו לחזור בהן מהשקעותיהן והחברה שלנו תהיה אטית מדי בהכרה בהבטחה המשמעותית של הבלוקצ'יין", אמר סטיב סרבני, מנהל הארגונים בחברת ConsenSys ומייסד Kaleido, בהצהרה לתקשורת. "עיצבנו את הפלטפורמה של Kaleido מאפס, עם חוויות משתמש חדשות וכלים, בכדי לפשט באופן קיצוני את מסע הארגון בכללותו", הבטיח סרבני ללקוחות המעוניינים להצטרף לשירות.

חדש באמזון: שירות בלוקצ'יין ללקוחות הענן Reviewed by on . במהלך השנה הקודמת הפך תחום המטבעות הקריפטוגרפיים לפופולרי ונחשק. לאורך 2017, הערך הכולל של המטבעות הדיגיטליים זינק בכמעט 600 מיליארד דולרים, שהם יותר מ-3,300% א במהלך השנה הקודמת הפך תחום המטבעות הקריפטוגרפיים לפופולרי ונחשק. לאורך 2017, הערך הכולל של המטבעות הדיגיטליים זינק בכמעט 600 מיליארד דולרים, שהם יותר מ-3,300% א Rating: 0

הגיבו