לתשומת לב הישראלים: ווטסאפ כעת דרך שרתי פייסבוק

"כל המשתמשים מישראל מחוברים כעת לווטסאפ דרך שרתי פייסבוק", צייץ אתר WABetaInfo את המידע שווטסאפ לא אישרה בינתיים - האם יש צורך לדאוג?

בקרוב עם דפדפן. ווטסאפ

נושא אבטחת הנתונים ופרטיות המשתמש נמצא בראש הכותרות באחרונה, כשבראש הדיווחים שלל ההיבטים של פרשית פייסבוק (Facebook) וקיימברידג' אנליטיקה (Cambridge Analytica). בהתחשב בכך, הבשורה החדשה שמשתמשים בישראל מחוברים כיום לווטסאפ (WhatsApp) דרך שרתי פייסבוק, עליה נודע אתמול ב' על פי דיווח של WABetaInfo – אתר מעריצים פופולרי אשר עוקב אחר WhatsApp Beta – עלולה להיות מטרידה במיוחד.

השינוי נעשה, כך לפי הדיווחים, בכדי להבטיח איכות חיבור טובה יותר. ווטסאפ, הנמצאת בבעלותה של פייסבוק, עדיין לא אשרה את הדיווח.

על פי WABetaInfo, ווטסאפ – ולכן גם החברה האם שלה – יכולים לקרוא רק הודעות מטא-דטה, זאת אומרת את שמות השולחים והמקבלים, סוג הקובץ, התאריך והשעה. כלומר כל המידע שאינו התוכן עצמו.

משתמש טוויטר (Twitter) שענה לציוץ של WABetaInfo כתב כי "הצפנה היא לא בעיה. זה רק שאת נתוני המטא כמו 'הפעם האחרונה שבה נראה', זמן שהייה אונליין וכו', שהם דינמיים ולא נחוצים לאחר זמן מסוים, יש למחוק מהשרתים".

הדברים, לנוכח החשיפות של התקופה האחרונה, מעלים חשש, אבל באתר שדיווח על השינוי מהבהירים שאין צורך בדאגה. "העובדה שווטסאפ מאחדת את שרתיה עם פייסבוק לא צריכה להדאיג אתכם. אף אחד לא יכול לראות תוכן של הודעות – לא ווטסאפ, לא פייסבוק, ולא כל גורם אחר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים