עיריית גבעת שמואל עורכת פיילוט לעיר חכמה

ניהול עובדי השטח של העירייה יבוצע באמצעות אפליקציית 'ביט לוגיסטק' - שהיא תוצר של פיתוח ישראלי מלא - במטרה להעניק לתושבים שירות חדשני ומתקדם בהרבה ● ביט לוגיסטק מתחילה גם במגעים להפצת היישום באירופה ובאסיה

הערים החכמות - אחד המבחנים של ראשי הרשויות המקומיות. אילוסטרציה: פאנום בונאק, BigStock

עיריית גבעת שמואל, אשר מחפשת לשפר את השירות לתושביה, סיכמה עם חברת ביט לוגיסטק (Bit Logistech) על פיילוט באפליקציית ניהול עובדי שטח. האפליקציה – שמתעדפת משימות בהתאם לחישובי מיקום ותכנון מרחקים, ומנהלת תהליכים מורכבים בפשטות וביעילות – מיועדת לנוחות המפקחים ולשיפור ביצועי הקבלנים.

האפליקציה שפיתחה ביט לוגיסטק לוקחת את חוזה העבודה על כל סעיפיו והופכת אותו לגאנט עבודה מסודר, אשר מתחשב בזמן, במיקום ובתכולה, ושולח למבצע ולמפקח הרלוונטי. האפליקציה נותנת מענה לשינויים און-ליין במשימות עובדי השטח תוך בקרת דיווח, תעדוף ותיעוד יישום המשימות, כולל שלב פיקוח חוזר, עד אישור לתשלום. כל התהליך נעשה באמצעות הסמארטפונים, וחיבור למערכת התשלום והכספים, ובדרך אפליקטיבית אינטראקטיבית ואוטומטית. בפיילוט מיועדים להשתתף בשלב הראשון מפקחי התברואה, ובשלבים הבאים ישולבו מחלקות נוספות.

מערכת נוספת, שבפיתוח היזמים, ושתשולב בהמשך גם היא בגבעת שמואל, תבצע מהפך בניהול ובתפעול משאבי האנוש המחליפים והזמניים בעייריה, החלפות כוח אדם בגנים עירוניים, סייעות, סדרנים וכדומה. תחום זה מהווה אתגר אמיתי למחלקת משאבי האנוש בעייריה, ועולה לה מעל חצי מיליון שקלים בשנה.

ביט לוגיסטק, או בקיצור BIT, היא מערכת לניהול תהליכים לוגיסטיים all-in-one שכולה פיתוח ישראלי. לתוכנה מספר יישומים, שבבסיסם קיים שילוב של אופטימיזציה של מיקום, כך שבעזרת תכנון של המסלול העדיף לביצוע המשימות ניתן לטפל ולייעל את כל השרשרת.

המדען הראשי תיקצב את המיזם במעל רבע מיליון שקלים. עד כה ההשקעה בחברה עומדת על כמיליון וחצי שקלים, בהשקעה פרטית של האחים יזהר ורמי כהן, יזמים ובעלי חברות לואו-טק: יבוא שיווק ומכירת כלים חד פעמיים וגם חברת ניקיון.

בקרוב – פיילוטים עם ערים נוספות ושיווק לחו"ל

יזהר כהן, שותף ומנכ"ל ביט לוגיסטק מסר: "ערים חכמות הוא אחד הנושאים החמים היום ומתאפשר בעיקר בזכות הבשלה של הטכנולוגיה והרצון של הערים לספק שירות טוב יותר לתושב, תוך ניהול אופטימלי של משאבי העיר, ומעבר לאהבה שלנו הישראלים לטכנולוגיה, הרי שמבינים היום יותר מתמיד שיש כאן אלמנטים של חיסכון בזמן וכסף. לא רק חיסכון, אלא ניהול משימות טוב יותר, מקצועי ורציני. יותר ויותר ערים מתעניינות ואנחנו כבר אחרי פיילוט מוצלח בירושלים ושמחים להתחיל פיילוט נוסף עם עיריית גבעת שמואל ובקרוב אף עם ערים נוספות שהביעו עניין".  

בעיריית ירושלים התנהל פיילוט מוצלח עם אחד מהיישומים של המערכת, שמתמקד בניהול איסוף פחי אשפה מוטמנים. כאשר על הפחים הותקנו חיישנים, אשר באמצעותם ובעזרת אלגוריתם מתוחכם, המערכת יודעת לזהות איזה פח צריך איסוף ומתי. כך, ובאופן אוטומטי, נקבע מסלול האיסוף הקצר ביותר, ישירות לסמארטפון של הנהגים ומיד לאחר מכן נשלחת משימה מדגמית לפקחים לוודא ביצוע. יש גם שלבי דירוג הספק ואישור התשלום. הטכנולוגיה מיועדת לחסוך 30% מהוצאות התפעול, ובימים אלו יצאה עיריית ירושלים למכרז להקמת התשתית הפיזית, כאשר 'ביט לוגיסטק' תספק לזכיינים את שירותי התוכנה.  

יישומי המערכת השונים, כבר מעניינים חברות בינ"ל, ומתחילים מגעים בקרוב עם חברות הפצה באירופה ובאסיה לצורך שיווקה לקהלי היעד במדינות נוספות. יעד המכירות של המערכת בשנה זו עומד על כ-300 לקוחות, כלומר קצב מכירות שנתי של כ-3.5 מיליון שקלים.

בישראל חתמה החברה עם חברת ריווחית, תוכנת ה-ERP הנפוצה בישראל, על הסכם שיווק לקוחותיה ליישום המיועד לניהול שרשרת האספקה של עסקים קטנים ובינוניים, מבית 'ביט לוגיסטק', ומתנהל מו"מ שטרם נמסרו עליו פרטים נרחבים יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים