גוגל כובשת את ניו יורק: רכשה את צ'לסי מרקט ב-2.4 מיליארד דולר

הבניין שבו שוכן שוק האוכל הפופולרי במנהטן, המושך אליו 6 מיליון מבקרים בשנה, הוא גם אחד ממקומות משכנה של הענקית בתפוח הגדול, וכעת היא הופכת לבעליו החוקיים של המתחם כולו

Google it: צ'לסי מרקט. צילום: Dnaveh, BigStock

אחרי דיווחים ראשונים בפברואר, השלימה אתמול (ג') ענקית הטכנולוגיה גוגל (Google) עסקה בסך 2.4 מיליארד דולר לרכישת בניין צ'לסי מרקט (Chelsea Market) בניו יורק.

בבניין – בית חרושת לשעבר של חברת נביסקו (Nabisco), הקרוי על שם השכונה ועל שמו של קניון האוכל היוקרתי ששוכן בקומת הקרקע – שוכנים המשרדים הנוכחיים של גוגל בניו יורק, במחוז מיטפאקינג שבמנהטן.

סגן נשיא גוגל בתחום הנדל"ן, דוד רדקליף, אומר כי הרכישה של צ'לסי מרקט "מחזקת עוד יותר" את מחויבותה של החברה לניו יורק. ענקית הטכנולוגיה וחברת השקעות הנדל"ן שממנה נרכש המבנה, ג'יימסטאון (Jamestown), אומרות שיעבדו יחד בכדי להבטיח מעבר חלק עם השפעה מינימלית על הדיירים, ביניהם חברות גדולות כמו Food Network ,Oxygen וליגת הבייסבול MBL.

ענקית הטכנולוגיה היא כבר הדיירת המשמעותית ביותר במבנה, שבו שכרה עד היום שטח של כ-37 אלף מ"ר. עם הרכישה צפויה גוגל להשתלט על יתר שטח המבנה, ששוכן בין השדרות התשיעית והעשירית ובין הרחובות ה-15 וה-16, ושעומד על כ-110 אלף מ"ר. הרכישה מסמנת את המשך ההתרחבות של גוגל בניו יורק. היא פועלת בעיר כבר כמעט שני עשורים, ועכשיו עובדים במשרדיה בניו יורק בערך 7,000 אנשים.

העסקה הגדולה אינה הראשונה של הענקית ממאונטיין וויו וחברת הנדל"ן – בשנת 2010, ג'יימסטאון ושותפיה מכרו לגוגל בניין בשדרה השמינית תמורת 1.77 מיליארד דולרים. נכס ששוכן ממש מול הצ'לסי מרקט.

הבאה בניו יורק, אמזון?

העסקה מדגישה את העושר ההולך וגדל של ענקיות הטכנולוגיה האמריקניות, שכולן נמצאות בשלבי הקמה של משרדים ומטות שלהן.

ההתרחבות של גוגל מגיעה במקביל לחיפושיה של אמזון (Amazon) אחרי מקום משכן למטה שלה, בו היא אמורה להעסיק כ-50,000 עובדים. ניו יורק נכללת ברשימת 20 המועמדות הסופיות בתהליך הבחירה של ענקית הקמעונאות אונליין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים