בזק השיקה נתב ש-"מותאם לכל התפתחות עתידית באינטרנט"

ה-Be מאפשר גלישה אלחוטית ומהירה, תמיכה בריבוי מכשירים וחיבור לאחת משתי רשתות Wi-Fi ● למעשה, על פי בזק, הנתב מהווה "המוח המרכזי של הבית"

Be - הנתב החדש של בזק. צילום: יח"צ

בזק השיקה היום (ד') נתב ביתי חדש, פרי פיתוח עצמאי של החברה, שמותאם לעולמות הווידיאו ולהתעצמות תחום האינטרנט של הדברים. לדברי החברה, "הנתב החדש הופך למוח המרכזי בבית ולשער האולטימטיבי לחיים הדיגיטליים".

הנתב, שנקרא Be, מאפשר גלישה אלחוטית במהירות של עד 1 ג'יגה-ביט בתוך הבית, עם תמיכה בסטרימינג באיכות 4K. כמו כן, הוא מאפשר חיבור אוטומטי וחכם של כל מכשיר אלחוטי בבית לאחת משתי רשתות ה-W-Fi בנתב ומעבר שקוף ביניהן – בתדר 2.4 ג'יגה-הרץ או בתדר 5 ג'יגה-הרץ, בהתאם לצורך ולאופטימיזציה של גלישה רציפה ואיכותית. כך מתאפשרת תמיכה בו זמנית בריבוי מכשירים המחוברים לרשת הביתית, כגון מחשב, סמארטפון, טאבלט, טלוויזיה חכמה וקונסולת משחקים.

ל-Be מתלווה אפליקציה ייעודית לניהול, שבאמצעותה יכול המשתמש לקיים קשר רציף וניהול של הנתב, ולבצע פעולות שכיחות, כגון הגדרת הרשת האלחוטית, חסימת מכשירים בבית לגלישה וקבלת התראות בזמן אמת בעת ניסיון תקיפה על הרשת.

הגנת סייבר, ענן והתאמה לסיבים אופטיים

בנתב החדש הוטמעו שירותי ענן שונים, כמו הגנת סייבר מקיפה לכל מוצר רשת המתחבר אליו, מעבר אוטומטי בין ערוצים לפי סוג המכשיר ופלטפורמה לניהול בית חכם, המתחברת למוצרי בית חכם, כמו גלאי תנועה, מצלמות וסנסורים למיניהם.

עוד לדברי החברה, "ה-Be מותאם לעולמות הסיבים האופטיים ולכל התפתחות בתשתית האינטרנט שתתרחש בעתיד, כך שהוא יוכל להתחבר ולתמוך בכל רשת נוכחית ועתידית".

במסיבת עיתונאים שערכה החברה להצגת הנתב אמר גיל רוזן, סמנכ״ל השיווק והחדשנות של בזק, כי "בבית הישראלי המתקדם יש כבר עכשיו בממוצע 11 מכשירים מחוברים ושימוש בלתי פוסק בתכני וידיאו ושירותים זוללי רוחב פס. כל זה מצריך הגנת סייבר תמידית. אנחנו חיים בעולם של 'חיים מחוברים' והבית של כל אחד מאתנו הפך להיות חכם יותר, ולשם כך יש צורך בפיתוח ציוד מתקדם, שמתיישר עם ההתפתחות הטכנולוגית. במקביל, תכננו את הנתב כך שיהיה ידידותי למשתמש וקל לתפעול, ויהווה חלק טבעי מההתנהלות האנושית בבית הטכנולוגי".

יקי זנו, סמנכ״ל רשת וטכנולוגיה בחברה, ציין כי "פיתוח הנתב ארך כשנה וחצי והכיל מספר רב של תת פרויקטים שהתנהלו במקביל, בלוח זמנים מאתגר ובדיסקרטיות רבה". לדבריו, "הנתב החדש של בזק הוא פרי תכנון ופיתוח שלנו, בשיתוף יצרני החומרה המובילים בעולם. בשל היצירתיות והחזון הטכנולוגי הבאים לידי ביטוי בנתב, זכינו להיות שותפים לעיצוב רכיבי החומרה, חלקם אף הופעלו לראשונה ברמה עולמית במסגרת פרויקט זה".

זנו הוסיף ש-"מטרתו של Be הינה להיערך להתפתחות הטכנולוגית המואצת ולאתגרים שילוו את בזק ולקוחותיה בשנים הבאות גם בהיבטי אספקת קצבים גבוהים לבתים וגם בשינויים הצפויים בבית הלקוח. אנחנו מזהים צרכים מתגברים לקצבי גלישה ויכולת עיבוד עקב ריבוי משתמשים, מכשירים ויישומים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים