אמזון מפטרת מאות עובדים בארצות הברית

חברת הענק מפטרת בימים אלה מאות מהמועסקים שלה, לאחר שהבינה שכמה תחומים ותיקים שבהם היא עוסקת כבר לא מצריכים צוותים גדולים – כך על פי גורמים הבקיאים במהלך

אמזון. צילום: BigStock

אמזון (Amazon) מפטרת בימים אלה מאות עובדים בעסקי הקמעונות שלה בסיאטל – כך מסרו גורמים שמכירים את העניין לעיתונות הכלכלית בארצות הברית. הסיבה לקיצוצים: החברה מעדיפה להשקיע משאבים בתחומים אחרים, שנמצאים בצמיחה מהירה, כמו בעבודתה על העוזרת הקולית שלה, אלקסה (Alexa).

במסגרת תכניותיה ל-2018 אמזון הבינה שכמה תחומים ותיקים של העסקים שלה כבר לא דורשים צוותים גדולים כל כך לצורך השגת התוצאות שאליהן היא שואפת, הסבירו הגורמים. הסיאטל טיימס (Seattle Times) דיווח שהפיטורים אמורים להסתיים בשבועות הקרובים. אמזון לא פירטה כמה אנשי צוות יפוטרו ובאילו משרדים ספציפיים.

החברה מתקדמת לתחומים חדשניים ומפחיתה את כוח האדם

אמזון מסרה שתשקול קיצוצים דומים בתפקידים אחרים ובה בעת ציינה כי יש תחומים שבהם היא עובדת חזק מאוד. "התחזיות שלנו לאלקסה ל-2017 היו אופטימיות מאוד וחרגנו מהן בהרבה", אמר ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל החברה. "אנחנו לא רואים הפתעות חיוביות בסדר גודל כזה לעתים קרובות מאוד".

יצוין כי בזוס לא רק ממשיך להיות האיש העשיר בעולם, אלא אף הקפיץ בתחילת החודש את הונו ב-20% בהשוואה לתחילת ינואר, וכעת עומד שוויו על 120 מיליארד דולר. הסיבה לזינוק היא התוצאות שפרסמה חברת הענק – הן לרבעון האחרון של 2017 והן לשנה כולה, שבעקבותיהן חל גידול בשער המנייה שלה בוול-סטריט.

לא ניתן לומר שאמזון נשארת עם מצבת עובדים מצומצמת במיוחד: ב-2017 העסיקה הענקית האמריקנית 566 אלף עובדים. החברה שכרה בשנה החולפת 130 אלף איש ברחבי העולם והעלתה את מכסת העובדים במשרות מלאות וחלקיות ב-66%, לעומת מצבת העובדים ב-2016.

ובכל זאת, אין זה סוד שאמזון בוחנת דרכים לצמצם את כוח האדם שלה. הסופרמרקט Amazon Go, שנפתח באחרונה בסיאטל, לא כולל קופות מאוישות בבני אנוש ובמקום זאת, הקונים רוכשים את כל הסחורה באמצעות אפליקציה וחיישנים מזהים מה הם אספו מהמדפים. כך נראה העתיד על פי אמזון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים