הושק מרכז חדשנות לריטייל טק – שישתף פעולה עם eBay

ככל שאנחנו קונים יותר ברשת, כך עולם הטכנולוגיות לתחום הקמעונות הולך וגדל ● יעל קוכמן ואלה פוכט, שתי יזמיות ישראליות, הבינו את הפוטנציאל והקימו את Re:Tech - מרכז לסטארט-אפים בתחום, שמחבר בינם לבין ענקיות בינלאומיות

מימין: אלה פוכט ויעל קוכמן, מקימות Re:Tech. צילום: יח"צ

הטכנולוגיה לתחום הקמעונות (ריטייל) היא עולם הולך וגדל – יחד עם הגידול בקניות ברשת. בשנים האחרונות צצים יותר ויותר סטארט-אפים שמשווקים את מה שיש להם להציע לקמעונאים, ואלה מבינים שהם יכולים להיעזר בחברות הצעירות כדי להגיע לשוק יותר מהר ולשפר את חוויית הלקוח. או, בקיצור, להגדיל את ההכנסות והרווחיות שלהם. המספרים אומרים שאם ב-2015 הושקעו 160 מיליון דולר בעולם הריטייל טק, שנה לאחר מכן עמד המספר על 360 מיליון.

יעל קוכמן ואלה פוכט, שצברו קילומטראז' בהיי-טק, בחברות כמו TeraData ,eToro ו-Iron Source, הבינו את הפוטנציאל והקימו את Re:Tech – מרכז חדשנות שמתמקד בפיתוח פתרונות טכנולוגיים לתחום הקמעונות, ואף שיתף פעולה עם אנשים ומחשבים בכנס FashTech Stage, שהתקיים בספטמבר האחרון.. המקום נמצא בלב ליבה של תל אביב (מול הדיזנגוף סנטר) ופרוס על פני שתי קומות.

Re:Tech מחפש חברות בכל תחום שיש לו קשר לעולם הקמעונות – ממציאות רבודה ו-וירטואלית ועד לבינה מלאכותית ולסייבר, ובעיקר כאלה שיש להן מוצר מוכח, או לפחות כזה שעבר בדיקת היתכנות.

בכניסה למטבח של Re:Tech יש לוח שאפשר לשרבט עליו. צילום: יח"צ

בכניסה למטבח של Re:Tech יש לוח שאפשר לשרבט עליו. צילום: יח"צ

המרכז מאוכלס בינתיים בחלקו ומארח 12 סטארט-אפים, אם כי הוא עובד עם יותר מ-170, באופן כללי, ועם 2,000 יזמים. כמו כן, הגיעו אליו משלחות של נציגים מתאגידים בינלאומיים. חלק מהחברות המתארחות בו עוסקות בתחום האופנה, שבו התחיל המרכז, ואחרות מפתחות טכנולוגיות שקשורות לריטייל ול-eCommerce בכלל. בין הסטארט-אפים ששוכרים משרדים ב-Re:Tech ניתן למצוא את Loox ,Hexa ,Proonto ,Invertex ,Donde ,Quickwy ו-Wishi. פרט לכך, מופעל בו אקסלרטור לחברות בתחום.

המרכז פועל רק מול קמעונאים בשוק הבינלאומי דוגמת אסוס (Asos) ו-H&M, ומחבר בינם לבין הסטארט-אפים הישראליים. הסיבה לכך שהמרכז לא פועל בשוק המקומי היא לא רק הפוטנציאל הגדול יותר, אלא גם משום שלדברי קוכמן, הקמעונאים הישראליים "עדיין לא שם מבחינת החיבור לטכנולוגיה. לחלקם אפילו אין מערכות אוטומציה לעולם הריטייל".

מרכז החדשנות Re:Tech - בלב תל אביב. צילום: יח"צ

מרכז החדשנות Re:Tech – בלב תל אביב. צילום: יח"צ

כחלק מכך, מנהלות Re:Tech הודיעו באירוע עיתונאים שהתקיים הבוקר (ג') על שיתוף פעולה בין המרכז ל-eBay, שבמסגרתו הן מתכננות סדרה של מפגשים בין הסטארט-אפים הישראליים לענקית הבינלאומית, על מנת לבדוק שיתופי פעולה.

לדברי פוכט, "eBay היא בין החברות הראשונות לזהות את הפוטנציאל בתחום הריטייל טק בארץ". מענקית המסחר אונליין אמרו כי שיתוף הפעולה יתמקד בהערכת טכנולוגיות חדשות בתחום. "אנחנו מאמינים ש-eBay ישראל ו-Re:Tech ייצרו שותפות נהדרת, המבוססת חדשנות טכנולוגית וחוויית משתמש מתקדמת", נמסר מהחברה.

"הטכנולוגיה שתציל את ענף הקמעונות תגיע מישראל"

ככלל, אמרה פוכט, שותפה וסמנכ"לית פיתוח עסקי ב-Re:Tech, "אנחנו עובדים עם כמה מהשחקנים הכי גדולים בשוק הבינלאומי, שמחפשים נואשות פתרונות טכנולוגיים שיעזרו להם להתגבר על הקשיים שהם נתקלו בהם בעקבות השינויים הגדולים בשוק הקמעונות. בדומה לחברות בתחומים אחרים, שמחפשות את הטכנולוגיה החדשנית ביותר בישראל, אנחנו מאמינות שמפה תגיע הטכנולוגיה שתציל את הענף ותאפשר להילחם בענקיות כמו אמזון (Amazon), שמנסות להפוך למונופול". היא ציינה כי פרט ל-eBay, "בחודשים הקרובים נכריז על שותפויות עם כמה מהחברות המובילות במשק העולמי שייכנסו בראשונה לארץ".

קוכמן אמרה כי ״כבר כיום, Re:Tech מרכז יותר מ-170 חברות סטארט-אפ והמספר הזה רק ממשיך לצמוח. אנחנו מפגישות את הענקיות הבינלאומיות עם הפתרונות המתקדמים, שנותנים מענה לאתגרים שיש להן בעולם הריטייל״.

לסיכום היא ציינה כי "תעשיית הקמעונות שמרנית ולא השתנתה בשנים האחרונות, אבל לאט לאט הקמעונאים מבינים שאין להם ברירה אלא להיכנס לעולם הטכנולוגי. חלק גדול מהם לא מצליחים להיכנס לבד, כי הם לא מכירים את האקו-סיסטם של קהילת הסטארט-אפ הישראלית, וצריכים גופים שיעזרו להם לעשות את זה – וזה מה שאנחנו עושים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים