כולם שונאים את העיצוב המחודש של סנאפצ'ט

אבל כעת מתברר שהחברה ידעה שהעיצוב החדש יעצבן משתמשים - למה בכל זאת הכניסה אותו? ● מסתבר שכבר לפני כמה חודשים אמר מנכ"ל סנאפ כי "אנו מוכנים לקחת את הסיכון הזה בעבור מה שאנו מאמינים שהם יתרונות משמעותיים לטווח ארוך לעסק שלנו"

סנאפצ'ט? אולי גיים-צ'ט?

השבוע החולף היה מעניין במיוחד בכל הקשור בשירות המדיה החברתי סנאפצ'ט (Snapchat) ובחברה שעומדת מאחוריו – סנאפ (Snap), שהציגה דו"ח רווחי חזק שממנו מתחוור כי מניותיה זינקו ב-28%, ועלו על הציפיות ועל מחיר ההנפקה הראשוני שלהן. הדו"ח החדש מראה התקדמות מסוימת בעבור החברה, אשר נאבקת לשמור על הצלחה לאחר שבחרה להנפיק את עצמה לציבור בשנת 2017.

אלא שלא הכל חיובי בסנאפ – כחלק מאמציה להפיח חיים מחודשים באפליקציה שלה – שהייתה להיט לרגע בשנת 2016 אבל זכתה בהתמודדות עיקשת ונטולת כפפות מהיריבה המרה של פייסבוק (Facebook) במיוחד בשתי הפלטפורמות שלה, אינסטגרם (Instagram), וווטסאפ (WhatsApp) – החליטה החברה על עיצוב מחודש לפלטפורמה. השינויים הללו עלולים לייצר לה בעיה של ממש.

מנכ"ל סנאפ, אוון שפיגל, אמר בסוף 2017 שהפריסה החדשה נועדה "להפריד את המדיה החברתית מהתקשורת".

במסגרת השינויים מבוססי האלגוריתמים שנכנסו לתוקפם באחרונה, תוכן שמקורו בחברות המדיה מופיע כעת בדף Discover, לצד סטוריז של יוצרים (Creators) שמתפרסמים בצד ימין של היישום. התוכן מהחברים – שמכונה כעת Friends, כלול כל הסטוריז של החברים והצ'אטים של המשתמש – הוא מופיע באגף נפרד בצד שמאל של האפליקציה, ומאורגן בהתאם למה שהמשתמש מתעניין ועוסק בו.

דובר סנאפ הסביר בזמנו את המהלך כך: "עד כה, הרשת החברתית ערבבה תמיד תמונות וסרטונים מהחברים שלכם עם תוכן של בעלי אתרי תוכן ויוצרים. טשטוש הגבולות בין יוצרי תוכן מקצועיים לחברים שלכם היה ניסוי אינטרנט מעניין. הוא גם הפיק כמה תופעות לוואי מוזרות (כמו חדשות מזויפות) וגרם לנו להרגיש כאילו אנחנו צריכים לפעול בעבור החברים שלנו ולא רק להביע את עצמנו".

למעשה הרציונל בשינוי מזכיר במעט את מה שהסבירה פייסבוק כסיבה לשינוי פיד החדשות שלה לאחרונה.

כעס, עצומה והסברים איך לחזור לעיצוב הישן

אבל השינוי, גם אם יש הגיון מאחוריו, לא מתקבל יפה, וזאת בלשון המעטה. אתרים רבים ברשת החלו באחרונה לפרסם הסברים כיצד להיפטר מהגרסה החדשה ולחזור לזו "הישנה והטובה". בבריטניה הוקם אפילו מטה לוחמה כנגד העדכון ויצא, בחסות ארגון המחאה והעצומות Change.org, בדרישה שפלטפורמת המדיה החברתית תאפשר למשתמשים להסיר או "להפוך" את העדכון. על העצומה שכותרתה "החזירו את עדכון סנאפצ'אט הישן" (Get the old Snapchat update back) חתמו כבר יותר מ-120,000 אנשים, כשהיעד שהציבו לה היזמים הוא 150,000.

וכרגיל בעידן הנוכחי, משתמשי סנאפצ'ט פנו גם אל טוויטר (Twitter) בכדי לבקר את העדכון, בטענה שהשינוי הזה הופך את האפליקציה לקשה יותר לשימוש.

אבל לא נראה שסנאפצ'ט יחזור למתכונתו המוכרת, והחברה כמעט בוודאות לא עומדת להיכנע ללחץ, וזאת מהסיבה שהשינויים נעשו על מנת לעזור לה להרוויח כסף. למעשה, כעת מתגלה כי כבר כשסנאפ הודיעה על העיצוב מחדש בנובמבר – לאחר שדיווחה על הכנסות וצמיחת משתמשים שהיו הרבה מתחת לציפיות של וול סטריט – היא ניבאה בדיוק את מה שקורה כעת, ואת הזעם של ציבור משתמשיה.

"דבר אחד ששמענו במשך השנים הוא שסנאפצ'ט קשה להבנה או קשה לשימוש, והצוות שלנו עובד על תגובה למשוב זה", אמר אז המנכ"ל שפיגל. "כתוצאה מכך, אנו מעצבים מחדש את היישום שלנו בכדי להקל על השימוש בו".

יתרונות עסקיים לטווח הרחוק

"קיימת סבירות גבוהה כי עיצוב מחדש של היישום שלנו יפריע לעסק שלנו בטווח הקצר, ואנחנו עדיין לא יודעים איך תשנה ההתנהגות של הקהילה שלנו כאשר תתחיל להשתמש ביישום המעודכן. אנחנו מוכנים לקחת את הסיכון הזה בעבור מה שאנחנו מאמינים שהם יתרונות משמעותיים לטווח ארוך לעסק שלנו", אמר.

כעת מסתבר שאכן השינויים לא התקבלו היטב אצל המשתמשים. חיפוש השאילתה "Snapchat update" בטוויטר מעלה מאות תגובות של אוהדים, שרובן המכריע שלילי.

סנאפ מודעת לביקורת, ובשבוע שעבר אמרה דוברת החברה בתגובה כי "ייתכן שצריך קצת זמן כדי להתרגל לעדכונים גדולים כמו זה, אבל אנחנו מקווים שהקהילה תיהנה מהם ברגע שיתקבעו".

בשבוע שעבר בחרה החברה לענות לתלונות הרבות של המשתמשים באמצעות חשבון הטוויטר שלה. היא צייצה: "מתנצלים על שאתם מרגישים כך", והוסיפה סמיילי עצוב. "תנו לזה סיכוי – זה אולי ייקח קצת להתרגל, אבל אנחנו חושבים שזו חוויה הרבה יותר טובה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים