ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בפלאפון

הרקע לסכסוך הינו הימנעותה של הנהלת החברה מקיום מו"מ עם עובדיה בנוגע להשלכות מכירת בזק על ביטחונם התעסוקתי ועל זכויותיהם, והחלטתה להקים רשת חנויות חדשה תוך שימוש בעובדי מיקור-חוץ

פלאפון

ההסתדרות הכריזה היום (ד') על סכסוך עבודה בפלאפון, שאושר לבקשת יו"ר איגוד עובדי הסלולר בהסתדרות, יקי חלוצי, ויו"ר ועד עובדי פלאפון, ברק לוי.

הרקע לסכסוך: הימנעותה של הנהלת פלאפון מקיום מו"מ עם עובדיה בנוגע להשלכות מכירת בזק על ביטחונם התעסוקתי ועל זכויותיהם, והחלטת החברה להקים רשת חנויות חדשה תוך שימוש בעובדי מיקור-חוץ.

העובדים עומדים על כך שייחתם עמם הסכם קיבוצי להסדרת זכויותיהם בעקבות המכירה, ודורשים מהחברה לספק להם, כנדרש בדין, פרטים ונתונים על עסקת המכירה, השלכותיה על מצבה הפיננסי ועל זכויות העובדים.

לדברי יו"ר הוועד, "מי שחושב שאפשר לקנות את קבוצת התקשורת הגדולה בישראל מבלי לנהל מו"מ מקדים עם עובדי פלאפון, טועה ובגדול. התאגדות העובדים בחברה קמה כדי להבטיח שהחלטות כל כך קריטיות לגורל העובדים לא יחלפו מעל ראשינו, אלא נהיה בהן צד אקטיבי ופעיל. כדאי שגם הרוכש המיועד יפנים זאת".

פלאפון בעיר

סיבה נוספת לסכסוך היא הודעת החברה על הקמת רשת חדשה המורכבת מכ-100 חנויות ונקודות מכירה, שתיקרא "פלאפון בעיר", ותורכב ממשווקים חיצוניים שיספקו שירותי מכירה ומעבדה וכן שירות ללקוחות.

העובדים מלינים על כך, שבמקום להגדיל את כוח האדם בחברה, פלאפון מוציאה למיקור-חוץ מטלות אשר ניתנות כיום על ידי עובדים קיימים, באופן היוצר חשש כבד לביטחונם התעסוקתי הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. נוסף על כך, העובדים מוחים, כי בכוונת פלאפון להוציא למיקור-חוץ שירותים נוספים הנמצאים כיום בליבת העיסוק של החברה.

למרות שלשינויים אלה עשויות להיות השלכות קשות על עובדי פלאפון, המהלך נעשה ללא ניהול מו"מ מקדים עם נציגות העובדים, בחוסר תום-לב ובאופן שאינו מקובל במערכת יחסי עבודה קיבוציים.

חלוצי ציין כי "לא ייתכן שפלאפון מועמדת למכירה מבלי שנלקחות בחשבון הבטחת זכויות העובדים, שמירה על מקום עבודתם ועמידת החברה בהסכמים הקיימים. אני קורא למוכרים ולרוכשים הפוטנציאלים להיות ערים לעובדה, כי עובדי פלאפון יעמדו איתנה ולא יהססו לשמור על עצמם ועל ביטחונם התעסוקתי".

מפלאפון נמסר כי "פניית ההסתדרות בנושא התקבלה והיא נוגעת בעיקרה באפשרות של מכירת בזק ובמספר נושאים נוספים הנמצאים בהידברות אל מול ועד העובדים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים