הפסד לסנואודן? הסנאט צפוי לאפשר ל-NSA להמשיך בתכנית המעקב

התנגדותם של סנאטורים רפובליקנים ודמוקרטים לא עזרה, והסנאט העביר סעיף שמאפשר את המשך הדיון בחקיקה - שצפויה להיות מאושרת סופית בשבוע הבא ● על ה-"כוונת": גם אמריקנים שבאים במגע עם מקורות זרים

ה-NSA. צילום אילוסטרציה: BigStock

הסנאט האמריקני הצליח שלשום (ג') לקדם חקיקה שמטרתה לאשר מחדש כלי מעקב עיקרי של ה-NSA. היא אמנם נתקלה במחסום כשכמה סנטורים רפובליקנים ודמוקרטים דרשו הגנה מקיפה יותר על פרטיות אזרחי ארצות הברית, אבל בסופו של דבר, זכתה בתמיכתם של 60 סנאטורים, אל מול 38 מתנגדים.

ההצבעה הנוכחית הייתה על סעיף פרוצדורלי, שמטרתו לאפשר את המשך הליך החקיקה, שצפויה להיות מובאת לאישור סופי בשבוע הבא, ייתכן שביום ד' – ועל פי ההערכות בגבעת הקפיטול עתידה לעבור.

הצעת החוק – שהיא אישור מחדש לסעיף 702 של חוק הפיקוח על המודיעין הזר, ה-FISA – תאפשר לסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי לעקוב ולאסוף מידע ממקורות זרים, גם כשהם באים במגע עם אזרחים וגופים אמריקניים. כל זאת למשך שש שנים נוספות וללא דרישה כלשהי לצו של בית המשפט.

החוק עבר בקלות את בית הנבחרים בשבוע שעבר, למרות ציוצים מבלבלים שפרסם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ.

חידוש האישור לתכנית יהווה סוף מאכזב למאמץ רב שנים של קואליציה של חברי קונגרס דמוקרטים ורפובליקנים בעלי דעות ליברליות, שקראו להגדיר מחדש את היקף האיסוף המודיעיני שמבצעת ארצות הברית. מאבק זה תודלק על ידי גילויי סודות המעקב המסווגים שפרסם ב-2013 עובד הקבלן המפורסם של ה-NSA, חושף השחיתויות אדוארד סנואודן. נראה שלפחות בקרב הזה, הוא עומד להפסיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים