וורן באפט: "הסוף של המטבעות הווירטואליים יהיה רע"

המיליארדר ציין כי מעולם לא ישקיע בביטקוין, את'ריום ודומיהם וכי הוא לא מבין כלום בנושא ● הוא אמר את הדברים יום אחרי שמנכ"ל ג'יי. פי. מורגן, ג'יימי דימון, הביע חרטה על כך שאמר שהביטקוין הוא הונאה

לא מתלהב מאפליקציות השקעות. וורן באפט. צילום: מארק הירשי, מתוך ויקיפדיה

וורן באפט, מנכ"ל ברקשייר האת'ווי (Berkshire Hathaway) ואחד האנשים העשירים בעולם, אמר אתמול (ד') כי לעולם לא ישקיע במטבעות וירטואליים, מאחר ש-"הסוף שלהם יהיה רע".

המיליארדר האמריקני כבר הצטרף בעבר לליגה של מומחים שביקשה לערער את האופוריה סביב עליית מחירי הביטקוין. בין אותם מומחים היו דמויות כמו ג'וזף שטיגליץ – מהכלכלנים הידועים של זמננו, וחתן פרס נובל לכלכלה – שטען חד משמעית שיש להוציא את הביטקוין אל מחוץ לחוק.

אתמול אמר באפט ל-CNBC כי הוא לעולם לא ישקיע בביטקוין, Tron, את'ריום, לייטקוין ודומיהם. לדבריו, "אני יכול לומר כמעט בוודאות שהמטבעות הקריפטוגרפיים יגיעו לסוף רע. מתי זה יקרה, איך או כל דבר אחר? אני לא יודע". הוא אמר זאת על אף שציין שהוא לא מבין כלום בנושא.

באפט הוסיף ש-"אין לנו (ברקשייר האת'ווי – ג"פ) ביטקוין בכלל ולעולם לא תהיה לנו אחזקה במטבעות האלה".

למרות ההסתייגות של באפט, הפופולריות של המטבעות הווירטואליים לא עוצרת. בורסות נחשבות, כמו CME Group ו-Cboe Global Markets, פתחו את הפלטפורמות שלהן בכדי לאפשר מסחר בחוזים עתידיים על ביטקוין, ואפילו מנכ"ל בנק ההשקעות ג'יי. פי. מורגן (JP Morgan), ג'יימי דימון, הביע השבוע חרטה על כך שבעבר אמר שהביטקוין הוא הונאה.

מחיר הביטקוין נמצא בירידה ועומד נכון לשעת פרסום שורות אלה על כ-13,650 דולר – כך על פי נתוני אתר CoinDesk. אבל למרות התנודתיות שמאפיינת אותו בחודש האחרון, עלה המטבע הדיגיטלי מתחילת 2017 ביותר מ-1,500%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים