ממר"ם קיבלה מהרמטכ"ל פרס כיחידה מצטיינת

אל''מ טליה גזית, מפקדת ממר''ם: "אנו נמצאים בעיצומה של טרנספורמציה דיגיטלית, המעצבת את תפישות הפעולה של צה"ל בשגרה ובחירום. ממר''ם מעצבת ומספקת יכולות טכנולוגיות מתקדמות, בתפישות חדשניות - תוך הבנה של התהליכים המבצעיים בצה"ל"

הרמטכ''ל, רב אלוף גדי איזנקוט, מעניק את הפרס לאל''מ טליה גזית, מפקדת ממר''ם. צילום: דובר צה"ל

בטקס פרס ראש המטה הכללי ליחידות מצטיינות לשנת תשע"ח, אחת היחידות שזכתה היא ממר"ם שבאגף התקשוב וההגנה בסייבר.

הטקס נערך שלשום (ב'), במעמד הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, חברי ועדת הפרס ובהשתתפות מפקדי וחיילי היחידות המצטיינות. בטקס הוענקו תעודות הצטיינות ליחידות הזוכות בקטגוריות השונות: חטיבות סדירות ומרחביות, גדודים, יחידות מילואים, יחידות ההדרכה, יחידות תומכי הלחימה ויחידות  הטכנולוגיה.

בבית היחידות הטכנולוגיות, זכתה במקום השני יחידת ממר"ם. הפרס הוענק לה על שהיא פיתחה בשנה וחצי האחרונות את הענן המבצעי, והובילה יוזמה של חדשנות טכנולוגית בעולם התשתיות וה-IT בצה"ל. במקום הראשון בבית זה זכה מרכז השיקום והאחזקה, אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה.

אלוף משנה טליה גזית, מפקדת ממר"ם, אמרה בטקס כי "אנו נמצאים בעיצומה של טרנספורמציה דיגיטלית, המעצבת את תפישות הפעולה של צה"ל בשגרה ובחירום. בעידן זה, ממר"ם מעצבת ומספקת יכולות טכנולוגיות מתקדמות, בתפישות חדשניות – תוך הבנה מבצעית של התהליכים המבצעיים בצה"ל". על פי אל"מ גזית, "החיילים המשרתים ביחידה, הם מקור עוצמתה, הם יצירתיים, בעלי תעוזה ונחישות לעיצוב המרחבים הדיגיטליים בצה"ל ולהבטחת חופש הפעולה המבצעי".

עוד זוכים מאגף התקשוב היו סגן אלוף נורית כהן אינגר, ראש ענף סיגמא, יחידת מצפן שב-לוטם, באגף התקשוב וההגנה בסייבר, ושותפה לכתיבה, סרן ליאור זכרון. השניים זכו במקום הראשון לפרס הרמטכ"ל לכתיבה צבאית, על מאמר שכתבו בשם "לראות את הנולד" – שילוב יכולות בינה מלאכותית לשיפור עוצמה אווירית.

הבינה המלאכותית – בהחלט תשתלב בתהליכי קבלת החלטות בצה"ל

בראיון בלעדי שנתנה באחרונה לאנשים ומחשבים, אמרה סגן-אלוף כהן אינגר כי "אנו נמצאים בתהליך האצה של קצב האימוץ של טכנולוגית הבינה המלאכותית בצבא, על מנת לשדרג באמצעותה את התהליכים המבצעיים ולהביא אותם למקום יותר אפקטיבי עבור צה"ל". לדברי כהן אינגר, העומדת בראש ענף המוביל את טכנולוגיות המידע בלוטם, "בעולם הבינה המלאכותית יש לנו מגוון רחב של פתרונות, החל מניתוח המידע הרב הנאסף ומצטבר, מציאת תבניות, הצגת המידע והתובנות הנובעות ממנו – בצורה המאפשרת למפקדים לטייב את תהליכי קבלת ההחלטות שלהם".

כך, למשל, אמרה, "אנו משתמשים ביכולות של טכנולוגיית בינה מלאכותית, על מנת לנתח וידיאו, לתמלל סצנת וידיאו שבה רואים תמונה מחוף הים: המחשב יודע לזהות את התמונה, להבין את ההקשר שלה, לעשות הבחנה בין השגרתי והנורמלי לבין האבנורמלי החריג. הבינה המלאכותית לא תחליף אנשים, אבל היא בהחלט תשתלב בתהליכי קבלת החלטות, היא תביא לקיצור הזמן של פעולות שונות, עם מהירות, עיבוד מידע וניתוחו – היא תשולב בתהליכים אלה ותשדרג את היעילות של הצבא. זו תהיה אחת מקפיצות המדרגה שצהל עושה ויעשה".

רב-אלוף איזנקוט אמר בטקס כי "אנו נמצאים בעיצומה של תקופה ביטחונית מורכבת, בה אתם נדרשים לפיקוד מלפנים ולהשפעה ברורה על התוצאות המבצעיות. צה"ל נמצא בעליונות ברורה על אויביו, אבל אנו ערים לסכנת הנפיצות הממשית הקיימת בכמה חזיתות – נפיצות אשר דורשת מאתנו לפעול בשיקול דעת, ביצירתיות, ליזום ולהעז. אני סומך עליכם שבימים אלה תשמשו דוגמה לעשייה מקצועית ואחראית, שנמשיך לשמור על מציאות ביטחונית טובה לאורך זמן ואם נידרש להפעיל את עוצמתו של צה"ל – נפעיל את מלוא כוחנו וננצח כל אויב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים