אקזיט ל-EXO הישראלית – נמכרה ל-ליר האמריקנית

החברה הישראלית, המתמחה בפיתוח טכנולוגיות GPS לניווט כלי רכב אוטונומיים, נרכשה על ידי הספקית המובילה לציוד וטכנולוגיות לרכב ממישיגן ● לפי הערכות סכום העסקה כ-25 מיליון דולר

יש בישראל תעשייה ענפה בתחום האוטומוטיב. אז למה אנחנו לא ממש נהנים ממנה? אילוסטרציה: BigStock

חברת ליר (Lear) האמריקנית סיכמה על רכישת חברת EXO הישראלית. הצדדים לא פרסמו נתונים כספיים על העסקה, אולם לדעת מומחים הסכום עומד על כ-25 מיליון דולר.

החברה, אשר עוסקת בפיתוח טכנולוגיות GPS לרכב אוטונומי ולרכב מקושר ושמעסיקה עשרה עובדים, פועלת כחלק ממאיץ התחבורה החכמה Drive בתל-אביב, שאותו הקימה בתחילת השנה קבוצת מאיר, יבואנית וולוו (Volvo) והונדה (Honda) שבשליטת משפחות שחר וקז, בשותפות עם וולוו והונדה העולמיות, חברת השכרת הרכב הרץ (Hertz), וחברת איתוראן. עד כה גייסה החברה שני מיליון דולר.

EXO פועלת בתחום שמעניין מאוד כיום את יצרניות הרכב ואת הספקים בתחום הרכב האוטונומי, שדורש מיקום מדויק מאוד עבור פעולתו התקינה. המיקום המדויק יוכל גם לשמש כמקור הכנסה במכירת מוצרים ושירותים לנוסעים על פי מיקומם. לחברה הישראלית יש גם משרדים בסאן מתיאו שבקליפורניה.

הרוכשת, חברת ליר, היא אחת מהספקיות הגדולות של תעשיית הרכב, המייצרת מגוון מוצרים, החל ממושבים ועד מערכות אלקטרוניות. לחברה 140 אלף עובדים ב-36 מדינות, והמכירות שלה ב-2016 עמדו על קרוב ל-20 מיליארד דולר.

"רכישת EXO תספק לליר טכנולוגיה ייחודית לשיפור הדיוק והאמינות של מערכות ניווט לווייני, מה שישפר את בטיחות הרכב האוטונומי ואת ההיתכנות שלו", הסביר נשיא ומנכ"ל ליר, מאט סמונסיני שאמר גם כי "הצירוף של EXO עם המשאבים של ליר ייחד את היכולות המקושרות שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים