ד"ר מאט ווד, AWS: "לימוד המכונה עובר לקצה"

"רוב לימוד המכונה קורה בענן מצד אחד ומגמת האינטרנט של הדברים מתעצמת, כך שיותר ויותר רכיבי IoT מופיעים בסביבה - מה שנדרש כעת הוא לחבר בין העולמות", כך לדברי ווד, מנהל חטיבת הבינה המלאכותית, AWS

ד''ר מאט ווד, מנהל חטיבת הבינה המלאכותית, AWS. צילום: יח"צ

"לימוד המכונה עובר לקצה. זה קורה, בין השאר בשל העובדה שרוב לימוד המכונה קורה בענן מצד אחד, ומגמת האינטרנט של הדברים מתעצמת ויותר ויותר רכיבי IoT וחיישנים מופיעים בסביבה. מה שנדרש כעת – הוא לחבר בין העולמות", כך אמר ד"ר מאט ווד, מנהל חטיבת הבינה המלאכותית, AWS.

ד"ר ווד דיבר ביומו השני (ה') במליאה המרכזית של כנס הלקוחות השנתי של אמזון ווב סרוויסז, AWS re:Invent, שערכה החברה בשבוע שעבר בלאס וגאס. הכנס, המתקיים זו הפעם השישית, היה בהשתתפות 43 אלף לקוחות ושותפים עסקיים של ענקית הענן.

הצד האפל של הירח

הוא השיק מוצר, מצלמת רשת, וידיאו HD, אלחוטית – ליישומים של בינה מלאכותית – AWS DeepLense. ד"ר ווד הסביר כי מוצר החומרה החדש של החברה נועד לסייע למפתחים להריץ לימוד מעמיק ומודלים של זיהוי חזותי – ישירות ממצלמת הווידיאו. במצלמה יש מעבד Atom X5 של אינטל (Intel), והיא נועדה להגדיל את אחוז הוודאות בזיהוי של משפחות חפצים, אנשים – או חיות, לדוגמה. היא אף מאפשרת זיהוי פנים ומסוגלת לזהות פעולות שנעשו על הפנים, כמו גילוח, או מריחת ליפסטיק.

ד"ר ווד ערך הדגמה של ביצועי המצלמה. טרם עלייתו לבמה הוא הזין בה מאות תקליטים שהוא אוהב. הוא אחז בתקליט "הצד האפל של הירח", של פינק פלויד, והמצלמה זיהתה את התקליט מיד, עם סבירות דיוק של 98.5%, והוסיפה ו-"אמרה" כי למי שאוחז בה "יש הבעת פנים חיובית".

"בנינו את המצלמה מאפס", אמר ד"ר ווד, "ופיתחנו עליה כמה אלגוריתמים. היא כמובן לומדת תוך כדי תנועה. בעזרת שירותים אחרים של AWS, הצלחנו לשפר את אחוז הדיוק שלה, מ-60% ל-90%. בשל העובדה שאנו מעלים את כל הניתוחים לאשכול בענן, ניתן לטפל בעשרות מודלים במהירות".

המצלמה תגיע לשוק בתחילת 2018, ותעלה 249 דולרים.

אנליסטים אמרו כי ענקית הענן רוצה להגדיל את הדומיננטיות שלה בשוק, ולכן היא השיקה בכנס מגוון רחב של שירותים בתחומי הבינה המלאכותית ולימוד מכונה, זיהוי חזותי ושירותים מבוססי קול.

על פי גרטנר (Gartner), שוק הענן הגלובלי עומד כיום על 35 מיליארד דולרים, וצפוי כמעט לשלש את עצמו – הוא צפוי לעמוד על 89 מיליארד בשנת 2021. לידיה ליאונג, אנליסטית בחברת המחקר, אמרה כי "הם פונים לשוק בגישה של 'כל שירות שהוא לכל אחד'. AWS ממשיכים להציע מגוון רחב מאד של שירותים ויכולות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים