נחתם הסכם חדשנות ישראלי-סיני

במסגרת ההסכם ישקיעו שלטונות הונאן, המחוז השביעי בגודלו במדינה, ב-500 פרויקטי חדשנות בישראל ● אירוע שנערך באחרונה ציין את היחסים העסקיים שבין התעשייה הישראלית למחוז הסיני

שת"פ ישראל-סין - IPIEC Global 2018 - תחרות הסטארט-אפים הבינלאומית. אילוסטרציה: Bravissimos, BigStock

שלטונות הונאן, המחוז השביעי בגודלו בסין, ישקיעו ב-500 פרויקטי חדשנות בישראל, במקביל להשקעות ישראליות במחוז – כך על פי הסכם שנחתם באחרונה בין נציגים משתי המדינות.

על ההסכם חתמו ז'ו הויאנג, סגן מנהל המחלקה לעידוד השקעות בממשלת הונאן, ויצחק חיים שגב, מייסד ארגון החדשנות הישראלי ICS, כחלק מאירוע חדשנות ישראלי-סיני שנערך במלון דן בתל אביב.

הפרויקטים שבהם הסינים מתכוונים להשקיע טרם נבחרו, אולם על פי ההסכם, "שני הצדדים מחויבים לפתח שיתוף פעולה ולבצע השקעות בתחומי הכלכלה והמסחר, המדע והטכנולוגיה, החקלאות ועוד, שעומדים בקנה אחד עם האינטרסים של שניהם". עוד נכתב כי הישראלים והמחוז הסיני "ימשיכו בקשרי המסחר וחילופי התרבות ביניהם, כדי לעודד ולתמוך בחדשנות של בני נוער… ולבנות שיתופי פעולה בחדשנות בין המגזרים הציבורי והפרטי, חברות, משקיעים, אוניברסיטאות ומוסדות מחקר".

הנציגים הישראלים והסינים באירוע. צילום: Beijing-Israel knowledge

הנציגים הישראלים והסינים באירוע. צילום: Beijing-Israel knowledge

הסינים מציינים כי בחרו בישראל בגלל מיצובה כמובילה בחדשנות ובמו"פ. "יש להונאן ולישראל יחסים טובים וקיימות הזדמנויות גדולות להשקעה", אמר הויאנג באירוע. "ישראל היא אומה גדולה עם תעשייה גדולה, ומובילה בעולם בתחומי הטכנולוגיה והחקלאות. שיתוף הפעולה הטכנולוגי בינינו לבין ישראל תורם לשתי המדינות ונוכל ליצור ביחד מוצרים שיסייעו לתעשיית הטכנולוגיה העולמית. אנחנו מתעניינים ובוחנים השקעות בפרויקטים עם צפי לגידול ולהחזר השקעה מהיר, ומארגנים סיורים ומפגשים לחברות גדולות בהונאן, במטרה לעשות עסקים עם היזמים הישראליים באמצעות מפגשים פנים אל פנים".

הוא ציין את היתרונות שיש, לדבריו, בהונאן, בהיותו מרכז כלכלי שנמצא בפיתוח מואץ ושמציע סביבה טובה להשקעה. "מדובר במחוז עם 70 מיליון איש, שיש בו שני נמלי תעופה בינלאומיים, רשת רכבות, וחינוך ותרבות ברמות גבוהות מאוד", אמר. "מחוז הונאן נמצא כיום במצב הטוב ביותר שלו בהיסטוריה, והוא פתוח להשקעות ולהגעה של חברות גדולות".

גלעד טופיאס, מנכ"ל Israel chambers of commerce in China – ארגון שמסייע לאנשי עסקים ישראליים להשתלב בשוק הסיני, ציין אף הוא את הקשרים העסקיים הטובים בין שתי המדינות ואמר שיותר מ-100 אלף סינים הגיעו השנה לישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים