ג'ף בזוס חוזר לכבוש את צמרת עשירי העולם

מייסד אמזון הגיע לראש הרשימה של עשירי תבל בזכות תוצאות הרבעון השלישי של החברה, שהוסיפו לו 10 מיליארד דולר והעלו את שווי הונו האישי לכ-93 מיליארד ● בזוס עקף בכך, בפעם השנייה, את ביל גייטס, שהחזיק בתואר רוב הזמן מאז 2013

הפסיד 13.5 מילירד דולר בין לילה. ג'ף בזוס, מייסד אמזון. צילום: סטיב ג'ורבטסון, מתוך ויקיפדיה

האם הפעם הוא שם כדי להישאר? ג'ף בזוס הדיח את ביל גייטס מהתואר האדם העשיר ביותר בעולם, לאחר שהוסיף ביום ו' 10.4 מיליארד דולר להונו. מדובר בפעם השנייה בשנים האחרונות בה עוקף מייסד אמזון (Amazon) את מייסד מיקרוסופט (Microsoft).

ביום ה' דיווחה אמזון על רווחים והכנסות שעלו על הציפיות של וול-סטריט, מה שהקפיץ את המנייה שלה ב-13% עם סגירת המסחר ביום המחרת. הזינוק בהכנסותיה של הענקית נרשם בעיקר בזכות עלייה של 42% בהכנסות בפעילות הענן, שהיא מנוע הצמיחה העיקרי של אמזון כיום.

כאמור, הדברים השפיעו ישירות על עושרו של בזוס, והביאו אותו לכבוש בסערה את צמרת רשימת עשירי תבל. בזוס כבר עקף לרגע את מי שממוקם מזה ארבע שנים ברציפות בראש רשימת המיליארדרים הגדולים – ביל גייטס. אלא שהמהפך, שהתרחש ב-27 ביולי השנה, החזיק מעמד רק ליום אחד, כיוון שמניות אמזון סיימו את אותו יום בעלייה מתונה יותר והותירו את בזוס במקום השני.

שישה טריליון דולר – הונם הכולל של עשירי העולם

אבל כעת, ועם סגירת שווקי ארצות הברית ביום ו', עומד שוויו הנקי של בזוס על הסכום הדמיוני 93.8 מיליארד דולר, שהם 5.1 מיליארד דולר יותר מהונו של גייטס, על פי מדד בלומברג (Bloomberg) – דירוג יומי של 500 האנשים העשירים בעולם.

גייטס בן ה-61 נותר מאחורי בזוס בן ה-53, שהוסיף השנה להונו 28.5 מיליארד דולר. שוויו של גייטס עלה ב-6.3 מיליארד דולר "בלבד" מאז סוף השנה, וזאת לאחר שהנדבן תרם באוגוסט 4.6 מיליארד דולר ממניות מיקרוסופט לקרן ביל ומלינדה גייטס.

גם כיסיהם של מייסדי גוגל (Google), לארי פייג' וסרגיי ברין, תפחו עקב כך שהמנייה של החברה האם של גוגל, אלפבית (Alphabet), קפצה אחרי שענקית החיפוש פרסמה בסוף השבוע רווחים טובים מהצפוי.

החדשות מגיעות במקביל לדו"ח שקובע שהעושר של המיליארדרים בעולם התנפח לשישה טריליון דולר – כך על פי ניתוח של PwC ו-UBS. עושרם של מיליארדרי העולם גדל בממוצע ב-17% בשנה שעברה, בשיעור גבוה בהרבה מצמיחת האוכלוסייה בכלל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים