"האקרית הזיכרון" ג'וליה שו: "ניתן לבצע מניפולציות לזיכרון שלנו"

שו, שתשתתף בפסגת הבינה המלאכותית CeBIT 2018, היא פסיכולוגית מפורסמת שספרה "אשליית הזיכרון" הוא רב מכר בינלאומי ● בנאומה על הבמה המרכזית באירוע תעסוק שו בשאלות מרתקות כמו למשל התהייה האם אינטליגנציה מלאכותית רק תתגבר או תחליף כליל את הזיכרון שלנו

ד"ר ג'וליה שו. צילום: בוריס ברויאר, יח"צ

כולנו מכירים ועושים שימוש במשפטים כמו "אני זוכרת את זה כאילו זה היה אתמול". אלא שד"ר ג'וליה שו, הידועה בזכור מחקרה בתחום הזיכרון, טוענת כי אפשר לתמרן את הזיכרון האנושי, כך שייתכן שמה שנדמה לנו שאנחנו זוכרים לא באמת קרה בכלל.

ביוני 2018 תשתתף חוקרת הזיכרון הלונדונית ופסיכולוגית הפשיעה באירוע CeBIT ותספר לנוכחים איך הזיכרון עובד ומה משמעות עשיית מניפולציות עליו. שו תנאם על הבמה המרכזית (Grand Central Stage) באולם 27 בפסגת הבינה המלאכותית של CeBIT, ביום רביעי, ה-13 ביוני.

הנחקרים זכרו אירועים שלא התרחשו

בשנת 2015, פרסמה שו תוצאות מחקר שערכה על זיכרונות-שווא. מחקר מרתק זה הזניק את הקריירה שלה והפך אותה לכוכבת בתחומה. במחקרה, בעזרת שימוש בכוחה של הצעה, שכנעה שו את הנבחנים שלה שחוו אירועים רגשיים שונים – אפילו פשעים שבוצעו – שלמעשה לא קרו.

ג'וליה שו מכונה כיום "האקרית זיכרון", וספרה "אשליית הזיכרון" (The Memory Illusion) היה לרב מכר בינלאומי.

במהלך הקורסים שלה ובנאומיה חולקת שו עם קהל שומעיה טכניקות מהנות ויעילות לעיבוד כמויות המידע העצומות שבהן אנו מופגזים. היא בוחנת את מושגי הזהות והגיוון, ומציעה תשובות לשאלות בעלות חשיבות רבה יותר בעידן הדיגיטלי הנוכחי. בין השאלות שמעלה שו נכללות למשל תהיות כמו: על איזה זיכרונות אני מבסס את ההחלטות שלי? כמה אמין הזיכרון שלי? כיצד יכולות חדשות מזויפות להשפיע על הזיכרון שלנו ועל ההתנהגות שלנו? וגם השאלה המסקרנת כל כך: האם אינטליגנציה מלאכותית רק תתגבר או תחליף כליל את הזיכרון שלנו?

ד"ר ג'וליה שו נולדה בקלן שבגרמניה ב-1987 ועובדת כעורכת מחקר בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת קולג' בלונדון (UCL), שם היא עורכת מחקרים בפסיכולוגיה פלילית, זיכרון ובינה מלאכותית.

בשנת 2017 הקימה שו חברה בעמק הסיליקון, המשתמשת בבינה מלאכותית בכדי לנסות ולהילחם באפליה במקום העבודה. לצד המחקר שלה, ד"ר שו מייעצת למשטרה, לצבא, לבכירים בתחום המשפט ולעסקים במדינות דוברות אנגלית וגרמנית, על מניעת טעויות זיכרון נפוצות והפקת המרב מהזיכרון הפגום שלנו, בני האדם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים