הסוף לעיכובים? הושק מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל

בדואר מנסים למגר באמצעות המרכז את העיכובים במשלוחי חבילות מחו"ל לישראל ● מערכת המידע במקום, מבוססת טכנולוגיית OCR, הותאמה ופותחה על ידי מלם תים, בשיתוף TIS

מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל במודיעין. צילום: יח"צ

האם העיכובים במשלוחי חבילות מחו"ל לישראל עומדים להסתיים? בניסיון לתת מענה לגידול העצום בתחום ה-eCommerce בישראל בשנים האחרונות, חנכה היום (ג') חברת דואר ישראל את מרכז הסחר המקוון במודיעין – בנוכחות שר התקשורת, איוב קרא.

המרכז משתרע על פני כ-18 דונם באזור התעשייה בעיר ועל פי החברה, ערוך לקלוט ולמיין יותר מ-100 מיליון חבילות בשנה ועשרות אלפי פריטים בשעה. היקף ההשקעה במקום מוערך ב-100 מיליון שקלים עד 2020. בדואר מציינים כי המרכז הוא אחד המתקדמים בתחומו בעולם וכי הוא יחליף את שיטת המיון שהייתה עד כה, שהתבצעה ברובה באופן ידני. במרכז המיון המקוון עובדים כ-250 עובדים.

מדובר בפרויקט הדגל של דואר ישראל, שבבנייתו הוטמעו יכולות חדשניות של קטלוג ופענוח חבילות, שצפויות לקצר משמעותית את משך מסירת החבילות המוזמנות מחו"ל – משלב נחיתתן בישראל ועד הגעתן ללקוחות. במקום הותקנה בימים אלה מערכת לקריאת פריטים (OCR), המספקת פתרון היקפי לסריקה ולקריאה של מאות אלפי החבילות העוברות במקום מדי יום. מערכת המידע החדשה כוללת יכולות פענוח של המידע הקיים על החבילה. הפענוח מבוצע לאחר צילום פני החבילה, ומספק זיהוי של כתובת היעד ומספר הטלפון של הנמען. נתונים אלה משמשים את הדואר לשיפור תהליך ניתוב החבילות ומאפשרים יכולות מעקב מתקדמות.

הפרויקט מבוסס על מוצרים בינלאומיים בתחום, שנעשה בהם שימוש בטכנולוגיית OCR, בשילוב מידע והלוגיקה הקיימת לגבי כתובות ומיקודים בישראל. המערכת, נמסר, תאפשר שיפור משמעותי בקריאת החבילות במרכז הסחר המקוון ותקטין משמעותית טעויות אפשריות.

יצוין שהמערכת הותאמה ופותחה על ידי מלם תים, בשיתוף TIS, ומנוהלת ומופעלת על ידי אגף מערכות המידע של הדואר.

"הסחר אונליין יפצה על הירידה במכתבים"

לדברי דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, "אחד האתגרים המרכזיים שלי ושל הנהלת החברה בשנתיים האחרונות היה להחזיר את אמון הציבור בדואר ישראל ולפתח את מנועי הצמיחה של החברה. הסחר אונליין הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים שלנו, שיפצה בעתיד על הירידה בתחום המכתבים. בתוך עשור ירדה כמות דברי הדואר לנפש ב-54%. אם ב-2006 קיבל כל תושב בישראל 112 מכתבים בממוצע בשנה, הרי שב-2016 הוא קיבל בממוצע 52 מכתבים בשנה".

לדבריו, "דואר ישראל הוא הגוף הקמעוני הגדול בישראל כיום, עם יותר מ-1,000 נקודות מסירה, מה שמספק פוטנציאל עסקי רב. אנחנו רואים שיותר ויותר לקוחות פרטיים ועסקיים חזרו לעבוד איתנו, ויותר מזה – אף הרחיבו את פעילותם אתנו".

"השנה", אמר גולדשטיין, "נחלק כ-60 מיליון חבילות, כאשר הקצב רק הולך וגדל משנה לשנה ויגיע לכ-100 מיליון ב-2020. אנחנו תומכים בהעלאת תקרת הפטור ממע"מ ל-200 דולר, מה שיאפשר הזמנת יותר חבילות ויוריד חסמים רבים גם בקרב אוכלוסיות חלשות. דואר ישראל תורמת להורדת יוקר המחיה, כשההערכה שלנו היא שהעלאת תקרת הפטור ממע"מ תגרום לגידול משמעותי בהזמנת חבילות ותגיע ל-300 מיליון חבילות ב-2025".

"חוד החנית בשיפור השירות: פתיחת מרכז הסחר המקוון"

קרא אמר באירוע כי "הדואר הוא תשתית לאומית וגורם משמעותי בהורדת יוקר המחיה. זהו אחד הגופים המשמעותיים במדינת ישראל, שמספק שירות אוניברסלי ונוגע בשמונה מיליון תושבים, מדן ועד אילת. החברה עברה בשנתיים האחרונות מהפכה עצומה בכל מה שקשור בשיפור השירות ללקוח – מחברה שקפאה על שמריה במשך עשור לכזו שמציגה שיפור בתוצאות העסקיות, צמיחה בכל מדדי השירות וגם קידמה טכנולוגית בתחום העברת החבילות לציבור".

לדבריו, "ביחס לגודל האוכלוסייה, ישראל היא מעצמת קניות באינטרנט, וחובתה של ממשלת ישראל להוריד את יוקר המחיה ולאפשר ליותר לקוחות מהשכבות החלשות לקנות בזול מוצרים. דואר ישראל היא החברה הממשלתית שביצעה את קפיצת המדרגה המשמעותית ביותר, גם אם הדרך עדיין ארוכה. נתמוך בה על מנת שהיא תמשיך ביישום תוכנית הרפורמה, לרווחת תושבי מדינת ישראל".

"חוד החנית בשיפור השירות לאזרח הוא פתיחת מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל שאנו משיקים היום", הוסיף קרא. "מרכז זה הוא מהמתקדמים בעולם בתחום העברת החבילות, ויקצר משמעותית את זמני הגעת החבילות ללקוחות, כך שיגיעו ליחידות הדואר בתוך 48 שעות ממועד נחיתתן", הוסיף קרא.

במסגרת אירוע ההשקה הודיעה דואר ישראל על הרחבת מערך השליחים שלה, המאפשר קבלת שליחות עד שלושה ימי עסקים. עוד הרחיבה החברה את מערך השליחויות באמצעות Gett, המאפשר קבלת חבילה עד הבית בתוך חצי שעה – בערי המרכז.

בנוסף, הודיעה החברה שהיא מנהלת מגעים עם רשת yellow-פז לשימוש בתשתית הלוקרים שלה. במסגרת זו צפויה דואר ישראל לפתוח בתחילת 2018 אלפי לוקרים בכ-100 תחנות דלק של פז, והלקוחות יוכלו לאסוף אותן בשעות שנוחות להם ו-"על הדרך", כשהם נכנסים לתחנת הדלק הסמוכה לביתם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים