אינסטגרם נפרצה ומיליוני כתובות מייל של משתמשים נגנבו

מיליוני פרטים אישיים של בעלי חשבונות באינסטגרם נגנבו על ידי האקרים ונמכרים בדארקנט ● משתמשי הרשת החברתית מבוססת התצלומים הוזהרו

עוד פריצה. אילוסטרציה: Photonphoto, BigStock

במהלך השבוע החולף היוותה אינסטגרם (Instagram) יעד לפריצת סייבר שפגעה במיליונים ממשתמשיה. הפורצים השתמשו בבאג בכדי לגנוב מספרי טלפון וכתובות מייל של שישה מיליון חשבונות, לטענת החברה. זאת, בהמשך לידיעה מהשבוע שעבר, שלפיה נפרצו חשבונות של סלבס.

לפי ההסבר שלה, ההאקרים השתמשו בתקלה במערכת בכדי לקבל את המידע הרגיש, ועכשיו הם מוכרים את המידע בדארקנט בעבור 10 דולר פר משתמש. קבוצת הפורצים יצרה מסד נתונים של הפרטים שנגנבו, לפי שמות בעליהם, בכדי שמתעניינים יוכלו לחפש ברשת האפלה אישורי אינסטגרם של מי שהם מתעניינים בחשבונו, כך על פי ה-Daily Beast. לפי הדיווח, הנתונים הגנובים מאינסטגרם כוללים פרטים מ"משתמשי אינסטגרם בפרופיל גבוה" כמו גם מ-"חשבונות רגילים יותר".

סלינה גומז – מתגעגעת לאקס או נפרצה?

ה-Daily Beast סיפק רשימה של 1,000 חשבונות שלכאורה נפרצו, שכללו כתובת מייל ו/או מספר טלפון. הרשימה הזו נבדקה על ידי האתר, שניסה ליצור חשבונות אינסטגרם באמצעות כתובות מייל שנבחרו באקראי מהרשימה. בכל אחד מהמקרים כתובת המייל הייתה כבר מקושרת לחשבון ברשת החברתית המצולמת, שנמצאת בבעלות פייסבוק (Facebook).

לפי הדיווח, אחד האנשים שמאחורי הפריצה הזהיר ואמר כי "אינסטגרם עדיין לא הבינה בבירור את ההשפעה המלאה של הבאג הזה".

ייתכן שהפריצה הביאה להשתלטות על חשבון האינסטגרם של הזמרת המפורסמת סלינה גומז. מוקדם יותר השבוע פורסמו תמונות "עסיסיות" של בן זוגה לשעבר, הזמר ג'סטין ביבר, בחשבונה. השניים כבר אינם יחדיו מזה שנים.

לנהוג במשנה זהירות ולדווח על פגיעה

אינסטגרם פרסמה התייחסות לפריצה והזהירה את כל המשתמשים – לא רק את בעלי החשבונות בפרופיל הגבוה שביניהם – להיות ערניים.

מייק קריגר, מנהל הטכנולוגיות הראשי של החברה, כתב בהצהרה לתקשורת כי "חשובה לנו מאוד הבטיחות והאבטחה של קהילת אינסטגרם, אז אנחנו רוצים ליידע אתכם כי לאחרונה גילינו באג באפליקציה שבו ניתן להשתמש בכדי לגשת אל כתובת המייל ולמספר הטלפון של אנשים מסוימים, גם אם הם לא חשבונות ציבוריים".

קריגר הוסיף וכתב כי "תיקנו במהירות את הבאג ועבדנו עם רשויות אכיפת החוק בעניין. על אף שאנחנו לא יכולים לקבוע אילו חשבונות ספציפיים עלולים להיות מושפעים, אנחנו מאמינים שזה היה אחוז נמוך של חשבונות אינסטגרם. מתוך זהירות גדולה, אנחנו ממליצים לכם להיות ערניים לגבי אבטחת החשבון שלכם, וכן לנקוט במשנה זהירות אם אתם מזהים פעילות חשודה כגון שיחות נכנסות, טקסטים או מיילים לא מזוהים. בנוסף, אנחנו מעודדים אתכם לדווח על פעילות חריגה באמצעות כלי הדיווח שלנו".

אינסטגרם הסבירה למשתמשים כיצד יוכלו לדווח על פגיעה: על ידי הקשה על תפריט … —> הפרופיל שלי —> דווח על בעיה —> ואז על ספאם או שימוש לרעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים