גיל שינפלד, Fiverr: "הענן העניק לנו יכולת לספק שירותים במהירות"

"יציבות הענן והאוטומציה מאפשרות לנו להתרכז בפלטפורמה שלנו, בלא צורך לעסוק בבעיות בתשתית", כך תיאר גיל שינפלד, מנהל הטכנולוגיות של Fiverr, את המעבר לענן של AWS

גיל שינפלד, מנהל הטכנולוגיות של Fiverr. צילום: יח"צ

"המעבר לענן של AWS העניק לנו יכולת אספקה מהירה של פונקציונליות ללקוחות שלנו, רצפים של שירות וביצועים, אבטחת מידע, יכולת גידול מהירה ויעילות כלכלית", כך אמר גיל שינפלד, מנהל הטכנולוגיות של Fiverr.

שינפלד דיבר בכנס AWS Summit Tel Aviv. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך בגני התערוכה בתל אביב, עם יותר מ-3,000 משתתפים – מפתחים, חברות סטארט-אפ, ארגונים, גופים ממשלתיים ושותפיה העסקיים של אמזון ווב סרוויסס.

Fiverr, אמר, "היא זירת המסחר האלקטרונית הגדולה בעולם לשירותים דיגיטליים וקריאטיביים, ומספקת פלטפורמה לביצוע משימות במהירות, גמישות ויעילות".

מיפוי ישיר ופשוט בין הביזנס לטכנולוגיה

"לחברה, שנוסדה ב-2010, משרדים בניו יורק, שיקאגו, מיאמי, סן-פרנסיסקו, ותל אביב. קהילת הפרילאנסרים הגלובלית ב-Fiverr כבר ייצרה מיליוני שירותים (Gigs) איכותיים במגוון תחומים ב-190 מדינות בעולם".

כך, ציין, "מדי שעה נמכרים אצלנו כ-1,000 שירותים ו-6,000 שירותים נוספים נוצרים כל יום. בפלטפורמה, הזוכה ליותר מ-20 מיליון ביקורים בחודש, מתקיימות 25 מיליון צפיות דף ו-130 מיליון פעולות מדי יום. מאז הקמתה עלו בפלטפורמה יותר מ-10 מיליון שירותים".

הפלטפורמה של Fiverr, הסביר, "היא רב-שכבתית מבוזרת, בארכיטקטורת מיקרו-שירותים ובתבנית CQRS, כדי שהאתר יהיה מהיר ותגובתי. הארכיטקטורה היא בתבנית הארגון, שמחולק לפי פעילויות הלקוחות, כך שיש לנו מיפוי ישיר ופשוט בין הביזנס לטכנולוגיה".

"כל צוות אחראי על אזור מסוים בחוויית המשתמש, ועובד כמו סטארט-אפ, מה שמאפשר לנו לפתח מוצרים במהירות ובאופן בלתי תלוי, לצמוח ביעילות, תוך מענה זריז לצרכי השוק. כיום יש לנו קרוב ל-100 מיקרו-שירותים שונים. הפלטפורמה רצה על כמה אזורי זמינות (availability zones), כשכל רכיב רץ על יותר מאזור אחד כדי לאפשר יתירות גבוהה".

לבנות סביבה מאובטחת היטב

בטרם המעבר לענן של AWS, אמר שינפלד, "היו לנו בעיות רבות עם הענן הקודם שלנו. היה מאוד מאתגר לממש אוטומציה, כי הממשקים היו מוגבלים, אתחול השרתים הנוספים התנהל באופן ידני ולא ניתן היה ליישם autoscaling. בנוסף, היו מקרים רבים של בעיות תשתית בלתי מוסברות של סביבה, עומסי תקשורת, שרתים שאיתחלו את עצמם ללא סיבה – ועלו עם בעיות הרשאה".

"לאור הבעיות הללו התחלנו לשקול את העברת הסביבה לספק ענן אחר", ציין שינפלד. "הבחירה באמזון הייתה ברורה יחסית. האלטרנטיביות האחרות לא התאימו לצרכינו. בחרנו ב-AWS כי ה-API שלו מאפשר אוטומציה ומתממשק להרבה כלים. רצינו פתרון המאפשר יתירות גבוהה, רצינו ספק שיתמוך בצמיחה שלנו וגם יתאים לטווח הארוך. היכולת לעשות auto scale בצורה פשוטה ענתה על צורך מרכזי זה".

בנוסף, אמר, "השימוש בשירותים מנוהלים היה חשוב לנו מאוד, כדי שנתמקד בליבת המוצר – ולא בתחזוקה. גם העבודה שב-AWS ניתן לבנות סביבה מאובטחת היטב בעזרת הכלים המובנים, תרמה להחלטה שלנו".

"בשל המעבר שלנו ל-AWS, יכולת האספקה שלנו גדלה", סיכם שינפלד. "יציבות הענן והאוטומציה מאפשרות לנו להתרכז בפלטפורמה שלנו, בלא צורך לעסוק בבעיות בתשתית. השימוש בשירותים המנוהלים מאפשר לצוות להתרכז במשימות שמביאות ערך נוסף לחברה ומוריד את עלות התחזוקה".

"קיבלנו סביבה אמינה ויציבה יותר, וכן ביצועי האפליקציה שלנו השתפרו ב-30%, לצד צמצום זמני הנפילה שלנו ב-80%. כיום צוות התשתית שלנו מתרכז בשיפור קצב האספקה, על ידי אימוץ ופיתוח כלים וטכנולוגיות – במקום טיפול בבעיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים