"אמצו טכנולוגיות חדשות – או שהשוק יגיד לכם שלום ולא להתראות"

"תחום המחשוב הפיננסי ניצב בפני צומת דרכים משמעותית, בשל האיום המופנה לעברו מצד חברות הפינטק, ומי שלא יתחדש, יאמרו לו 'אדיאוס אמיגוס'", אמר דיוויד בלאמברג, מנהל קרן בלאמברג קפיטל

דיוויד בלאמברג, מייסד ומנהל-שותף של קרן בלאמברג קפיטל. צילום: תומר פולטין

"עולם המחשוב הפיננסי מתאפיין בשמרנות מסורתית. אלא שכיום הוא ניצב בפני צומת דרכים משמעותי, בשל האיום המופנה לעברו מצד חברות הפינטק. עצתי לארגונים פיננסיים היא לאמץ במהירות טכנולוגיות חדשניות, אחרת השוק יאמר להם 'אדיאוס אמיגוס', משמע – שלום ולא להתראות", כך אמר דיוויד בלאמברג, מייסד ומנהל-שותף של קרן בלאמברג קפיטל (Blumberg Capital).

בלאמברג דיבר בפתח כנס FinTech Junction 2017. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') במלון הילטון בתל אביב, בהשתתפות 1,500 אנשי IT מהעולם הפיננסי והפינטק.

לדבריו, "המהפכה הטכנולוגית קורית – לא מדובר עוד בדיבורים. מחקרים מצביעים שרוב הלקוחות הצרכניים מאמינים שהחדשנות בעולם הפיננסי תועיל להם. מנגד, לעסקים קטנים קשה יותר לאמץ טכנולוגיות חדשות וחדשניות, בעיקר מאז המשבר הכלכלי העולמי בשנים 2007-2008. למרות זאת, רובם של ארגוני ה-SMB מאמינים שהם ישתפרו אם יאמצו טכנולוגיות פינטק".

הוא ציין נתון נוסף שעולה ממחקרי שוק, ולפיו "שני שלישים מהלקוחות מעדיפים לטפל בענייניהם הכספיים אונליין. הדור של הצעירים כבר לא נכנס לסניפי הבנקים. מפה עולה השאלה: לאן הולכים הלאה?"

מה זה Coopetition?

בלאמברג חילק את העולם הפיננסי לשלושה מגזרי פעילות. הראשון, אמר, הוא הבנקים המסורתיים. "בניגוד לחלק מהתחזיות, אני מעריך שחברות הפינטק לא ישמידו אותם. המצב ההגיוני יותר הוא שבין שני סוגי הארגונים יהיה מצב של שו-תחרות, Coopetition. בכל מקרה, זה יהיה מצב בו הלקוחות ירוויחו".

המגזר השני, ציין, "הוא ארגונים קטנים. פה, הפינטק מציע מגוון הזדמנויות, כי אלה יסתייעו בחברות סטארט-אפ שנולדו לתוך העבודה בענן והן יביאו לשוק שירותי פינטק אונליין".

לדבריו, הפלח השלישי בשוק הפיננסי "הוא חברות המספקות שירותים פיננסיים ללקוחות. שם הרגולציה קשוחה יותר, אולם הממשל הנוכחי בארצות הברית צפוי להקל אותה במעט וזה יקדם את התחום".

"לישראל יש פוטנציאל לקידום העולם הפיננסי"

"החוקים השתנו", אמר בלאמברג. "תודה לאל, באה הטכנולוגיה ועושה את הדברים זול ופשוט יותר".

הוא ציין כי קרן בלאמברג קפיטל "השקיעה בכמה חברות בתחום, גם בישראל. יש לנו משרדים בכמה מקומות בעולם, ביניהם בסן פרנסיסקו, ניו-יורק ותל אביב. אנחנו משקיעים בחברות שעוזרות, בכל מיני דרכים, לשנות את ההתנהלות של העולם הפיננסי".

"לישראל יש פוטנציאל משמעותי לקידום העולם הפיננסי עם חברות פינטק", סיכם בלאמברג. "אמרתי לראש הממשלה המנוח, אריק שרון, שיש בישראל את כל המרכיבים להפוך לשחקן משמעותי בתחום, בדיוק כמו שיש לה בעולם הגנת הסייבר. לעם היהודי יש היסטוריה בעולם הפיננסי, עוד מימי מונטיפיורי ורוטשילד. ישראל היא יעד למסע של חדשנות. ההון נע לעבר חדשנות, החדשנים מוצאים את נקודות העוגן להבאת טכנולוגיות טובות יותר, שבעזרתן כל אחד יוכל להגיע לירח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים