עמוסים מהחיים? ל-Microsoft To-Do הפתרונים

האפליקציה תסדר לכם את כל המטלות בצורה נוחה ופשוטה ובעיקר קלה לתפעול - ואם תתמידו בה, תזכו לגלות בעתיד איך היא לומדת אתכם ומציעה לכם בעצמה מטלות

Microsoft To-Do

אחד הדברים שאנחנו באמת רוצים מהחיים שלנו, לפחות רובנו אני משער, הוא שהם יהיו קצת יותר מסודרים. אולי לא תמיד, אבל בדרך כלל. לפחות בהתנהלות היומיומית שכוללת – אם הכל מתנהל בלי בעיות מיוחדות – בעיקר שילוב של עבודה עם מטלות חיוניות מהחיים עם טיבול מסוים של בילוי ובידור אישי או חברתי.

בכל מקרה, מפה או משם, מקרוב או מרחוק, אנחנו אוספים בחיים שלנו הרבה מאוד מטלות ודברים שצריכים לטפל בהם, והמוח האנושי הממוצע כנראה לא ממש מסוגל אפילו לזכור את הכל, שלא לומר לתזמן את כל מה שצריך לעשות, שלא נאמר לדאוג שכל מה שצריך להתבצע אכן יתבצע.

מה לעשות? כל כך הרבה משימות!

זו הסיבה שהובילה ליצירת הפתקים הנדבקים, ואני חושב שרבים מבינכם עדיין זוכרים את הימים בהם מסך המחשב היה מעוטר מכל פינותיו בפתקים צבעוניים כאלה, כך שהיה צריך להשקיע בכל יום לא מעט זמן כדי לזכור לקרוא את כל מה שצריך לעשות – ורק אחרי השלמת המשימה להוריד את הפתק כדי שיהיה מקום לאחד חדש. טוב, המציאו בשביל הדבר הזה עוד כמה דברים, אבל למה לא להיות קטנוניים?

בכל מקרה מאז שהאפליקציות נכנסו לחיינו יש לא מעט מסוגן שמציעות לעזור לנו לסדר את החיים, אפליקציות שעבור רבים גרמה לזרוק את הפתקים הנדבקים לפח. למעשה זה אחד התחומים הכי חמים בשוק האפליקציות מאז ותמיד – ועכשיו גם מיקרוסופט (Microsoft) שרוצה לחזק את מעמדה כ-"חברת תוכנה לכל", מצטרפת לגל עם השקת Microsoft To-Do, או בשם הלא סקסי אבל המאוד פרקטי בעברית – "משימות לבצע".

מדובר בפרויקט שמגיע ממעבדות מיקרוסופט ומבוסס, כנראה בחלקו בינתיים, על Wunderlist, אפליקציית ניהול משימות כבדה ומתקדמת יחסית אותה רכשה החברה לפני כשנתיים, ועדיין פעילה בשוק בזכות עצמה.

יוזמת תעסוקה

Microsoft To-Do, כאמור, הוא פרויקט שעדיין נמצא בתהליך למידה באופן רב-משמעי. חלק מהיכולת העתידית שלו תהיה להציע בסופו של דבר משימות בעצמו לשילוב בלוח המטלות היומי על ידי שימוש בלימוד מכונה ואבחון החומרים שיוסיף המשתמש לאפליקציה עם הזמן.

הביטוי לכך כרגע הוא הדף הראשי של האפליקציה שנקרא "היום שלי". בקצה השמאלי העליון של הדף יש אייקון של נורה שמופיעה בדרך כלל בסרטים מצוירים מעל ראש של דמות שמחשבה צצה במוחה – אאוריקה אם תרצו. לחיצה על האייקון הזה מציגה חלק מסך המטלות ששמורות באפליקציה, ומסמנת בתיבה מיוחדת חלק מהן כמומלצות להעברה לדף היומי. אם אכן עושים זאת, הן מועברות מהקבוצה הנוכחית שלהן לקבוצת "היום שלי".

ניתן, דרך אגב, בכניסה לתפריט הראשי, לבחור ליצור קבוצה חדשה, ולתת לה כל שם שרוצים. עם זאת, קבוצות ברירת המחדל הן "היום שלי" ו-"משימות לבצע".

הוספת מטלות/משימות חדשות אפשר לבצע מכל דף שנמצאים בו באפליקציה, כשהכוונה בכל דף היא קבוצה שבחרנו להוסיף אליה מטלה. עבור כל מטלה ניתן לבחור להוסיף אותה מיד ל-"יום שלי", לקבוע תאריכים, לקבוע תזכורת, וגם לשמור הערות קצרות. כן ניתן לקבוע עבור מטלה שהיא קבועה לחזור על עצמה שוב ושוב בכל יום מימות החול, מדי שבוע, חודש, שנה ואפילו בהתאמה אישית.

האפליקציה פשוטה מאוד, קלה מאוד לשימוש, בלי תחכומים וגם בלי חיבור בינתיים ללוח השנה של גוגל (Google), או לפחות לזה של מיקרוסופט עצמה, וחבל שכך כי זה יכול לעזור גם בעת שמגדירים את המטלות.

קל מאוד גם לסמן מטלות כמבוצעות, ועוד יותר קל למחוק אותן (גרירה ימינה), ואפשר אפילו לעצב במידה מסוימת את הכותרות של כל קטגוריה עם מספר ציורים וצבעים שמוצעים בתפריט ההגדרות תחת 'שנה ערכת נושא'.

היתרון הגדול של האפליקציה, וגם החסרון שלה, הוא הממשק הנקי והפשטות היחסית, אבל כל מי שמחפש משהו שיאפשר לו לסדר קצת את המטלות כדי שיהיו לפחות זמינות מתחת לעין, יכול למצוא בה שימוש, במיוחד אם מחפשים גם אינטגרציה עם Office 365.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

להורדה מ-AppStore, לחצו כאן.

להורדה מ-Windows Store, לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים