"גרמניה תקדם את האג'נדה הדיגיטלית כשתעמוד בראש ה-G2O"

כך אמרה קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, בטקס הפתיחה של תערוכת CeBIT 2017 ● לדבריה, "החברה משתנה לנגד עינינו, והמודל הנכון הוא כלכלת שוק חברתית - אנחנו צריכים לדאוג לכך שאנשים יוכלו להמשיך ללמוד כל חייהם, ולדאוג שהם ירצו בכך"

אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה, בתערוכת CeBIT 2017. צילום: יח"צ

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה אתמול (א') בטקס הפתיחה של תערוכת CeBIT 2017 בהנובר, כי כנשיאת פורום ה-G-20 (קרי 20 המדינות המפותחות בעולם), היא תקדם את האג'נדה הדיגיטלית, שעיקרה בצד הטכנולוגי קביעת תקנים אחידים לחיבוריות לאינטרנט של הדברים, ובצד האנושי – השקעה בחינוך ולימוד תכנות ככישור בסיסי כמו קריאה כתיבה וחשבון.

"החברה שלנו משתנה סביבנו, ועלינו כממשלות לאפשר את הדיגיטציה ואת האינטרנט של הדברים", אמרה מרקל.

לדבריה, "פעם כשנסעתי בדרכים כפריות בגרמניה, הטלפון היה מתנתק ואמרו לי שזו בעיה של תשתית. לפני כמה שנים תיארנו הצלחה של הבאת 50 מגה-ביט לכל בית, היום אנחנו מדברים על ג'יגה-ביטים ותשתיות שחייבות להיות זמינות בכל מקום ובמהירות הברק. אשמח להצעה להצטרף לסטנדרטים שיקשרו את כל הדברים ברחבי העולם. אנחנו צריכים שוק דיגיטלי פנימי בתוך האיחוד האירופי. אי אפשר להחליט שכאשר עוברים גבול התדרים משתנים".

בעקיצה למדיניות הבדלנית של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמרה מרקל שהיא שמחה על הסכם הסחר החופשי המתהווה בין האיחוד האירופי לבין יפן.

"אנחנו רוצים שווקים פתוחים, וסחר הוגן בלי מחסומים. אנו רוצים לקשר את האינטרנט של הדברים בין כל המדינות, ולאפשר לכל אחד לעשות עסקים דיגיטליים. בפגישת ה-G20 הקרובה נדון בנושאים הרלוונטיים לקידום הדיגיטציה במדינות השונות. הדבר מראה כי הבנו את סימני הזמן".

לדבריה, "לדיגיטציה פוטנציאל עצום והיא מתאימה לרעיון של כלכלת שוק חברתית. נקודת המוצא היא כי ניתן לפתח את הפרט, אך לא על חשבון אחרים בזכות הדיגיטציה. וכמובן יש צורך לקדם את החקיקה בתוך האיחוד האירופי, אם כי תהליך קבלת ההחלטות בתוך האיחוד הוא איטי, כי יש 28 מדינות חברות ולכל אחת יש מה לומר ויותר קל לא להחליט".

כלכלת שוק חברתית

מרקל הסבירה כי "בכלכלת שוק חברתית, עלינו לראות את הפרט ואת הפוטנציאל שלו בנסיבות חייו. אנשים יצטרכו להבין את הפוטנציאל האדיר הנובע מההתפתחויות הללו, אבל רבים אינם מבינים. הם חוששים – האם זה סוף התפקיד שלי? האם הרובוטים לוקחים את העבודה שלי? האם ההשכלה והכישורים שלי מתאימים להפעיל את הדברים הללו? האם צריכים אותי רק כדי להזין את הנתונים לרובוט ואחר כך יזרקו אותי? אלו שאלות שהרבה אנשים שואלים את עצמם היום".

"יפן וגרמניה עוברות שינויים דמוגרפיים (הזדקנות האוכלסיה והצטמצותה). עלינו ללמוד מיפן את הנחישות, הפתיחות והקבלה של הטכנולגיה המודרנית. היישום של רובוטים בתחום הסיעוד לקשישים ביפן מעורר השראה. אנחנו יכולים בהחלט ללמוד אחד מהשני, ואנחנו צריכים לקחת את כל האזרחים ביחד איתנו אל תוך החברה הבאה – חברה 5.0".

"ממשלות לבד אינן יכולות לעשות זאת, צריך לדאוג שהאזרחים יקבלו חינוך טוב בבתי הספר ובאוניברסיטאות, אפשרות לגשת למחשוב ענן ומיומנויות ויכולות תכנות ככישור בסיסי כמו קריאה כתיבה וחשבון", אמרה מרקל.

"אנחנו צריכים לדאוג לכך שאנשים יוכלו להמשיך ללמוד כל חייהם ולדאוג שהם ירצו בכך. צריך להעצים אותם לשימוש בפוטנציאל הדיגיטלי. אני זוכרת כמה זמן אנחנו מתמודדים עם סוגיית החתימה האלקטרונית וכרטיס הבריאות האלקטרוני. יפן מתקדמת במהירות כפולה פי 10 והמשימה שלנו ב-10 השנים הבאות היא לדחוף את הדיגיטציה ולהסביר לאנשים את הערך שבה".

"פעם הציעו כבדיחה ש-CeBIT תחזור להיות חלק מיריד הנובר, היום, כאשר התעשיה הפיזית והדיגיטציה נפגשים באינטרנט של הדברים, סביט הפכה להיות חשובה מתמיד והדבר משמש בסיס לצמיחתה, ודווקא בגרמניה – מדינה הידועה בתעשייה שלה וכעת גם ב-IT – זה הזמן וזה המקום לחבר את הדברים ביחד." סיכמה מרקל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים