צבא ארצות הברית: חיילים בעירום בפייסבוק ובאתרי פורנו גאים

פרשיית החיילים וקציני המארינס האמריקני שהפיצו ברשת החברתית תמונות עירום וצילומים אינטימיים של לוחמות, מתרחבת וכוללת כעת גם צילומים של חיילים גברים שהגיעו לאתרי פורנו להט"ביים, ומעוררת סערה אמיתית בארצות הברית

הצבא לא ערוך לעידן הרשתות החברתיות. אילוסטרציה: Studio10Artur/BigStock

בתחילת החודש נחשפה בארצות הברית פרשיה שעוררה גלים בביצה הצבאית, ובעיקר בקרב חיל הנחתים, מכיוון שבלבת הפרשה עמד הגילוי כי חיילים וקצינים המשרתים במארינס הם שהפיצו תמונות עירום של לוחמות. במפגש עם עיתונאים שהתקיים בפנטגון בסוף השבוע הקודם השתתף מפקד המארינס, הגנרל רוברט נלר, שהבטיח למצות את הדין עם מפיצי התמונות.

נלר גינה בכל פה את הפרשיה והודיע כי הוא יעמיד כוח משימה מיוחדת שמשימתו תהיה להתמודד עם "תת התרבות שיצרה את הפעולה". לפי הדיווחים, התמונות המדוברות הועלו בקבוצת פייסבוק (Facebook) סגורה שכונתה "מרינס יונייטד" (Marines United), שבה היו פעילים כ-30 אלף לוחמים וחיילים לשעבר.

החשדות כוללות מאות ואפילו אלפי תמונות אינטימיות שפורסמו והופצו לכאורה דרך הקבוצה, כשלצד חלקן מופיעים פרטיהן האישיים של המצולמות, שכללו את שמותיהן, דרגותיהן והמקום שבו משרתות החיילות. "המעשים מערערים על כל מה שאנחנו מאמינים בו כלוחמים במארינס – משמעת, מקצועיות, כבוד ואמון הדדי".

לא רק נשים. לא רק במרינס יונייטד

אלא שכעת מסתבר שהשערורייה הצבאית, שבה מעורבים דימויים מיניים מפורשים של חיילים, התפשטה אל מעבר לקבוצת המדיה החברתית מרינס יונייטד, והגיעה גם אל מספר רב של דפי פורנו הומוסקסואלים, שבהם מפורסמות תמונות של גברים לובשי מדים צבאיים העוסקים בפעילות מינית, כך מדווח USA Today.

הצוות שהתמנה בכדי לחקור את הפרשיה כולל כעת, בנוסף למארינס, גם חוקרים מחיילות אחרים, ביניהם מחיל האוויר ואף חוקרים של משמר החופים. בסוף השבוע תדרכו בכירים בצבא את הקונגרס בגין השערורייה והתפתחויותיה.

החקירה בנושא, שהתרחבה כעת למספר הולך וגדל של אתרי אינטרנט, מדגישה את המורכבות של שיטור וניטור אתרי מדיה חברתית, שאליהם אפשר להעלות תמונות רגישות שאותן יראו המונים בתוך דקות ספורות. הדברים מסתבכים עוד יותר כשבמקרה של אתרים עם פורנוגרפיה הומוסקסואלית על החוקרים הצבאיים מוטל גם לקבוע האם חיילים שנמצאים בשירות פעיל היו מעורבים בהתנהגות, שעלולה לאיים על המשך שירותם, מכיוון שמדובר בהפרה אפשרית של החוק הצבאי בארצות הברית.

תמונות רבות באתרי טאמבלר של גייז

כאמור, חיל הנחתים אינו השירות היחיד המושפע מהפרשה. התמונות של הגברים במדים, החיילים ואנשי הצוות מופיעות במגוון אתרי טאמבלר (Tumblr). בדומה למקרה של הנחתים, לא ברור אם הגברים המופיעים בתמונות – שחלקם צולמו במהלך קיום יחסי מין – סיפקו את הסכמתם לשיתוף החומרים האישיים בפומבי.

לקרבנות מה שמכונה "נקמת פורנו" (revenge porn), במקרה של חיל המארינס, יש הגנה מוגבלת על פי החוק הצבאי, אם התמונות או קטעי הווידיאו צולמו במקור בהסכמתם.

בכמה מאתרי הגייז בטאמבלר מופיעות תמונות של חיילים לבושים לגמרי, כשתגי השם שלהם גלויים. ידוע כי לפחות אחד מהם לא הסכים שהתצלום שלו יפורסם מחדש בין שלל תמונות של גברים המקיימים יחסי מין, כך על פי סא"ל אריק דנט, דובר חיל הים. גם חוקרי חיל האוויר סוקרים כעת מספר אתרי אינטרנט בכדי לחפש קרבנות, עדכן קולונל פאט ריידר, דובר חיל האוויר.

לא ערוכים לעידן המודרני

התגלית בדבר החקירה המורחבת זכתה לתגובה מהירה מגבעת הקפיטול. בין השאר נשמע קולה של הסנטורית קירסטן ג'יליברנד, דמוקרטית מניו יורק וחברה בוועדת השירותים המזוינים, שקראה לקונגרס להתערב. מוקדם יותר השבוע היא תקפה בכירים בחיל הים ובצי על אי-יכולתם של המפקדים לשאת באחריות לבעיה.

ג'יליברנד מצביעה בדבריה בעיקר על העובדה שהזמנים השתנו ושהצבא לא ערוך לעידן הרשתות החברתיות המודרני. "השערורייה הזאת יוצאת מכלל שליטה ומשרד ההגנה צריך לטפל בה מיד", אמרה ג'יליברנד בהצהרה ל-USA TODAY.

"הקונגרס צריך לדרוש דין וחשבון משרשרת הפיקוד על האופן שבו אנשים כה רבים בשירות, הן נשים והן גברים, יכולים להיות מנוצלים בקלות. המפקדים אמרו לנו במשך עשרות שנים שהם יכולים לטפל בנושאים האלה, אך ברור שהם לא יכולים, והקונגרס צריך להתייצב ולעשות את עבודתו ולהביא מקצועיות ואחריות למערכת המשפט הצבאית, שהתעלמה מחיות הטרף במשך זמן רב מדי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים