טוויטר תשתמש באלגוריתמים כדי לזהות ולהגביל חשבונות פוגעניים

הרשת המצייצת מקווה שהוספת אלגוריתמים ייעודיים בעדכון האחרון של מדיניות הבטיחות שלה, תסייע לה לנטר את התפשטות התוכן פוגעני בשירות ולהפוך אותו ל"נקי" יותר

ממשיכה לנסות למנוע הפצת פייק-ניוז. טוויטר

טוויטר (Twitter) הודיעה אתמול (ד') כי תתחיל להסתמך על אלגוריתמים בכדי לזהות ולהגביל חשבונות שעוסקים ב"התנהגות פוגענית". החברה מנסה כל העת להילחם בהתנהגות המתעללת והפוגענית הנפוצה במיוחד בשירות, וכעת היא הופכת לציבורי את העדכון שמכיל את האלגוריתמים הללו, שכבר פועל מספר שבועות הלכה למעשה.

ענקית המדיה החברתית התוותה את השינויים בהודעה שפרסמה בבלוג החברה ביום ד', ואמרה כי התכונה תושק השבוע.

מדובר באחרון בסדרת עדכוני בטיחות מובלטים במיוחד שנעשו על ידי טוויטר בחודשים האחרונים, ושבמסגרתם מחפשת החברה דרך לבלום התפשטות של נושאים הקשורים בהטרדה והתעללות.

כך לדוגמה, בחודש האחרון סיפקה הרשת החברתית מספר עדכונים, כשרבים מהם היו כלים שנועדו ללוחמה בהטרדה: האפשרות להסתיר ציוצים ושיחות שציינו משתמש מסוים שנחסם על ידי מי שכתב אותם; הגדרה שמאפשרת לראות תגובות רק של אנשים שהמשתמש עוקב אחריהם; הסתרת תוכן רגיש בתוצאות חיפוש; והאפשרות לקבל התראות כשמשתמש מצורף לרשימה, אופציה שלא מוכיחה את עצמה בפועל.

הרשת תבדוק גם מה הקשר

השינוי החדש כולל יותר ממה שניתן לחשוב שיהיה רק עוד פן של איתור טקסטים מלאי קללות וגידופים באתר, וזאת על ידי הפעלת אלמנט נוסף שלוקח בחשבון גם את טיב מערכת היחסים בין המשתמשים לצורך הקביעה האם החשבון פוגעני או לאו.

כך או כך, חשבון פוגעני שיאותר עלול לגרור חסימת הציוצים כך שייחשפו לעוקבים בלבד למשך 12 שעות, או יותר, או שבעליו יאולץ לאמת מספר טלפון או חשבון דואר אלקטרוני המשויכים לחשבון.

רק לפני שבועיים לערך, בהצהרה על שינוי נוסף בנהלי הביטחון של הרשת, כתב סגן נשיא מחלקת ההנדסה של החברה, אד הו, כי "הפלטפורמה שלנו תומכת בחופש לשתף כל דעה, אבל אם חשבון ממשיך שוב ושוב להפר את חוקי טוויטר, נשקול נקיטת פעולה נוספת".

עושה רושם כי טוויטר מצפה שהגישה הזו תעורר הדים ואולי גם תרעומת, או כמו שהודה הו: "מאחר שהכלים האלה חדשים, לפעמים אנחנו עושים טעויות, אבל יודעים שאנו פועלים בכדי לשפר ולחדש בכל יום". לעת עתה, מי שיתקומם כנגד סנקציות בחשבונו, יגלה שאין לו בינתיים דרך לערער על העונשים שקיבל מטוויטר.

עוד אמצעי התגוננות והתראות

בתוספת לאלגוריתמים שטוויטר מגייסת לעזרתה, יקבלו כעת המשתמשים גם אמצעים לסנן הודעות מחשבונות שאין להם תמונת פרופיל או מכאלו שנרשמו לשירות עם כתובת דוא"ל או מספר טלפון לא מאומתים, מה שמהווה לפעמים סימן לחשבון שנוצר במיוחד בכדי לפגוע באחרים בצורה אנונימית.

כמו כן יוכלו המשתמשים להחליט על פרק זמן שבו ירצו להשתיק חשבונות, שיחות או מילות מפתח מסוימות. תכונות אלה דומות למסנני ההגדרות וההתראות שלהם זכו עד כה רק בעלי חשבונות מאומתים – אלו שיש להם וי כחול וששייכים לרוב לסלבריטאים.

טוויטר תתחיל גם, בנוסף לחידושים שצוינו, לשלוח בתוך האפליקציה הודעות בנוגע לסטטוסים, טוויטים או חשבונות שבחנה אל מי שסימנו אותם כבעייתיים. באופן ספציפי, החברה תשלח אישור שקיבלה את הדיווח של המשתמש כשתחליט לנקוט פעולה. בעבר נהגה טוויטר להודיע למשתמשים באמצעות דואר אלקטרוני כשקיבלה דיווחים על הטרדה או כאשר קיבלה החלטה כיצד לטפל במקרים אלו, אבל תהליך זה הותיר רבים באפלה ובספק האם הצליחו אפילו לתקשר בהצלחה עם החברה.

אי אפשר להחמיץ את העובדה שטוויטר נאבקת בשיא הכוח בתופעה החברתית הבעייתית שנפוצה בפלטפורמה שלה, ואולם נדמה שהסיבה המרכזית להתמקדות הזו אינה קשורה בהכרח לרצונה של טוויטר לבנות קהילה שתהיה באמת יותר טולרנטית ופלורליסטית, מקבלת ומכילה, אלא בעיקר משום שהתופעה המכוערת מחבלת, ככל הנראה, ביכולתה של הרשת לצמוח או להבדיל להימכר בסכומים נכבדים, כפי שמעוניין בעליה, ג'ק דורסי.

יתכן שבכך בעצם נעוצה הבעיה – הרבה עשייה בלי כוונה עמוקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים