נמצא מחליף לביינארט: איתי בן זאב מונה למנכ"ל הבורסה

בן זאב משמש כיום כסמנכ"ל בכיר וראש חטיבת שוקי הון בבנק לאומי ● ועדת האיתור: הוא בעל ניסיון עשיר בניהול מערכות מורכבות והבנה רבה בטכנולוגיות מתקדמות בשוק ההון

יוסי ביינארט ז"ל. צילום: אתר הבורסה

דירקטוריון הבורסה בחר באיתי בן זאב לתפקיד המנכ"ל. בראש ועדת האיתור לתפקיד עמד אמנון נויבך, יו"ר הבורסה, וזו המליצה על מינויו של בן זאב. הוא יחל בתפקיד ב-1 בינואר.

בן זאב (41) משמש כיום כסמנכ"ל בכיר וראש חטיבת שוקי הון בבנק לאומי, ובשנתיים האחרונות הוא מכהן בדירקטוריון הבורסה. הוא יחליף בתפקידו כמנכ"ל קבוע את יוסי ביינארט, שפרש מהתפקיד בשל מחלה. מפרישתו של ביינארט ועד לכניסתו של בן זאב מכהנת בתפקיד גל לנדאו-יערי, המנכ"לית הזמנית של הבורסה.

ועדת האיתור ציינה בנימוקיה בבחירה בבן זאב כי הוא בעל ניסיון עשיר בניהול של מערכות מורכבות ועתירות כוח אדם, כמו גם בעל הבנה רבה בטכנולוגיות מתקדמות בשוק ההון והיכרות עמוקה עם העולם הפיננסי – המקומי והגלובלי.

לפני שהצטרף לבנק לאומי שימש בן זאב במספר תפקידים ניהוליים בכירים בתחומי הבנקאות ושוק ההון, ביניהם בנקאי השקעות במריל לינץ׳ בישראל ובקבוצת הטכנולוגיה של מריל לינץ׳ בלונדון.

גל לנדאו-יערי, ממלאת המקום הפורשת של מנכ"ל הבורסה. צילום: יריב דגן

גל לנדאו-יערי, ממלאת המקום הפורשת של מנכ"ל הבורסה. צילום: יריב דגן

בן זאב התמודד על תפקיד המנכ"ל מול עוזי דנינו, מנכ"ל בית ההשקעות אקסלנס. נויבך, יו"ר הבורסה, הודיע כי עם מינוי בן זאב לתפקיד המנכ"ל הוא יעבור לתפקיד יו"ר לא פעיל.

פרישת המנכ"לית הזמנית – לאחר חילוקי דעות עם נויבך

בחודש שעבר הודיעה לנדאו-יערי על רצונה לסיים את תפקידה כממלאת מקום מנכ"ל הבורסה. היא שימשה מאוקטובר אשתקד כמשנה למנכ"ל הבורסה וכמנהלת התפעול הראשית של הארגון, ובאחרונה מונתה כממלאת מקום המנכ"ל, לאחר שביינארט יצא לחופשה נוכח מצבו הרפואי. ביינארט אף פרש באחרונה סופית מתפקידו.

החל מיולי 2014 ועד המינוי כמשנה למנכ"ל כיהנה לנדאו-יערי כחברת הנהלה ומנהלת הסיכונים הראשית של הבורסה. היא הצטרפה לסגל הארגון ב-2013. לפני כן היא מילאה תפקידים ניהוליים בקבוצת הבנק הבינלאומי הראשון. הפרישה שלה באה לאחר חילוקי דעות שנתגלעו בינה לבין נויבך.

יצוין כי לא מכבר פרש מתפקידו אלדד הרשטיג, שכיהן במשך כשנתיים כסמנכ"ל בכיר ומנמ"ר הבורסה, והוחלף על ידי רונן הורוביץ.

על פי הערכותיה של הבורסה, כפי שנחשפו במצגת שנשלחה לחברי הדירקטוריון בספטמבר, היא צפויה השנה להפסד ראשון מזה 30 שנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים