"ישראל – המקום היחיד שבו התרבות זהה לזו של פייסבוק"

"הטאלנטים בישראל והתרבות המקומית מביאים את החברות הרב לאומיות לארץ", אמרה עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל ● לדבריה, כדי להמשיך להתחרות בשוק העולמי, "אנחנו חייבים להצמיח את הדור הבא, שיהיה טוב מאיתנו"

עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל

"החברות הרב לאומיות באות לישראל בגלל שתי סיבות: ראשית, הטאלנטים מדהימים, אנשים טובים עם דרך חשיבה חדשנית. סוג המהנדסים שיש בישראל שונה מאשר בכל מקום אחר, למעט עמק הסיליקון. הסיבה השנייה היא התרבות. המקום היחיד שבו התרבות זהה לזו של פייסבוק (Facebook) הוא ישראל", כך אמרה עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל.

סופר-תאני דיברה בפאנל שעסק בתפקיד החברות הרב לאומיות בישראל, שהתקיים אתמול (ד') במתחם התחנה בתל אביב.

לדבריה, "המוטו שלנו, בפייסבוק, הוא לנוע מהר, גם אם עושים שגיאות, גם אם מפתחים מוצרים שנכשלים. זו הסיבה שהחברה מתקדמת. המקום היחיד שבו התרבות זהה הוא בישראל. זה מקום שבו החברות הרב לאומיות מרגישות בבית".

"אומת הסטארט-אפ היא הציונות החדשה", אמרה סופר-תאני. "כדי להמשיך לעשות זאת, צריך להבטיח שנשאיר את הכישרונות כאן ונבנה את הגשרים שיוכלו לחבר אותם לכאן. החברות הרב לאומיות צריכות להיות אחראיות להשארת האנשים בישראל ולהצמיח את העסקים שלהן בה".

"אנחנו צריכים להבין שעלינו להמשיך להיות אומת הסטארט-אפ כי אין לנו, כמדינה, הרבה בחירה", הוסיפה. "פעם פיתחנו טכנולוגיה לשרידות ולבניית כלכלה. כיום, הדור החדש של הסטארט-אפים צריך לבנות עסקים גלובליים גדולים, עם מאות מיליוני משתמשים. אפילו אירופה המסורתית מתחילה לבנות סביבה תומכת לסטארט-אפים ואנחנו חייבים לשמור על הפער מהם".

"עלינו להצמיח את הדור הבא, שהילדים שלנו יהיו טובים יותר מאיתנו. להם לא תהיה אפשרות להתפרנס מענפים מסורתיים, כמו שהייתה להורינו", ציינה.

"התרבות הישראלית לא קיימת בשום מקום אחר בעולם"

רועי רמון, מנהל מאיץ הסטארט-אפים של אינטל (Intel) בישראל, הביע עמדה דומה. "לפני שהתחלתי בתוכנית הסטארט-אפים נוכחתי לדעת שסטארט-אפיסטים שהגיעו לאינטל העירו למהנדסים ותיקים כיצד לעשות טוב יותר את עבודתם. זו תרבות שאין בשום מקום אחר בעולם, וזה טוב לחברות הרב לאומיות. מצד שני, היכולת והידע שהחברות הגדולות מביאות לישראל, כמו גם ההזדמנות לפגוש מנהיגי תעשייה ומשפיעים שמגיעים לארץ, טובים לקהילת ההיי-טק המקומית".

דון דודג', אחראי על פיתוח אפליקציות בגוגל (Google), ציין כי "כחלק מהתפקיד שלי בחברה, אני מסתובב בעולם ופוגש סטארט-אפיסטים. הייתי בכל העולם ואין אף מדינה שחושבים בה כמו ישראל. יש כאן באמת אומת סטארט-אפ, וכן אקדמיה טובה".

פעילות החברות הרב לאומיות בישראל

בהמשך תיארו משתתפי הפאנל את הפעילות בישראל של החברות הרב לאומיות. ירון ויצנבליט, שותף ב-PwC Israel ומנחה האירוע, ציין כי "בישראל פועלים כיום כ-300 מרכזי מו"פ של חברות רב לאומיות. נתון זה לא כולל אקסלרטורים ושאר פרויקטים של החברות הללו".

צחי וייספלד, מנכ"ל האקסלרטורים של מיקרוסופט (Microsoft) ברחבי העולם, אמר כי "ישראל היא המדינה הראשונה בה נפתח מרכז מו"פ שלנו מחוץ לארצות הברית. זה היה כבר לפני 25 שנים. הוא עוסק בתחומים אסטרטגיים לחברה – אבטחה, Big Data ואנליטיקה – ואחראי על אקסלרטור גלובלי שהתחיל בישראל וכיום פועל בשמונה מדינות נוספות".

דודג' ציין כי גוגל החלה את פעילותה בישראל לפני עשור, כשהחברה הייתה רק בת שמונה. הוא אמר כי היא מעסיקה בארץ עובדים רבים, בהם כ-600 בתחום החיפוש, ההשלמה האוטומטית והתוצאות בזמן אמת, וכן מפעילה מאיץ סטארט-אפים בקמפוס שלה בתל אביב.

רמון אמר כי אינטל פעילה בישראל מזה יותר מ-40 שנים, מעסיקה בארץ 11 אלף עובדים וממשיכה לגדול. הוא ציין כי גם במקרה שלה, תוכנית הסטארט-אפים של החברה החלה בישראל והפכה לגלובלית.

לדברי סופר תאני, "פייסבוק היא 'הילד החדש בשכונה' – ישראל. יש לנו בארץ שתי זרועות פעילות – מרכז מו"פ והצוות הישראלי, שעובד עם האקו-סיסטם המקומי".

ככלל, היא ציינה כי "משהו קורה בישראל, זה קסם שקשה להסביר. עדיין יש פער בינינו לבין עמק הסיליקון, מה גם שאנחנו, הישראלים, צריכים להיות צנועים ולא לחשוב שהקסם יימשך".

"יש כאן אקו-סיסטם טוב, עם יזמים שבאים עם רעיונות טובים ומפתחים שמוציאים אותם לפועל, אבל כדי שהם יוכלו לצמוח צריך את החברות הרב לאומיות. סטארט-אפים כמו Wix ,Moovit ו-Gett לא היו מצליחים לגדול בלי הגשרים שהחברות הרב לאומיות בונות עבורם".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה לדרמן

    איזה כייף של כתבה. גם יפה (מאד) גם חכמה (מאד) וגם מאד ציונית. אוהב.

אירועים קרובים