האם מקיץ הקץ על Nexus?

על פי דיווחים, גוגל תחליף את שם המותג של הטלפונים שלה במכשיריה העתידיים, וכנראה גם תספק להם מערכת אנדרואיד מיוחדת ● הדבר מגביר את הציפייה לשחרורם של המכשירים החדשים מבית HTC בסתיו הקרוב

לא עוד Nexus

לפי דיווח באתר Android Central, הסמארטפונים החדשים של גוגל (Google) לא יהיו מכשירי Nexus.

באתר נכתב כי בשני הסמארטפונים מתוצרת HTC, שענקית הטכנולוגיה מתכננת לשחרר בסתיו הקרוב, תוותר החברה על שם המותג Nexus. במקום זאת צפויה הענקית לשווק את המכשירים תחת שם אחר, ככל הנראה כזה שישען בכבדות על המותג Google.

סדרת Nexus החלה את דרכה עם טלפון מתוצרת HTC, שכונה Nexus One, בדצמבר 2009. אחר כך המשיך קו הניידים של החברה וייתכן שיעצור בנקודה הנוכחית במכשירי Nexus 6P ו-5X שהחלו משווקים בשנת 2015.

לאורך כל חייו של המותג Nexus, חברה גוגל לשותפות פופולריות כמו סמסונג (Samsung), LG ,HTC ו-וואווי (Huawei) לצורך ייצור ומכירת טלפונים וטאבלטים שהציגו לראווה את התוכנה העדכנית ביותר שלה. כעת, לפי הדיווחים האחרונים, מסתמן שימי Nexus עומדים לקראת סופם.

הלוגו הגוגלי המוכר

אתר The Verge מספר כי החדשות עולות בקנה אחד עם השמועות האחרונות שנפוצו סביב המכשירים ששחרורם קרב, ושנושאים את שם הקוד Marlin ו-Sailfish. מוקדם יותר החודש דיווח אתר Android Police כי החברה ממאונטיין וויו עשויה להשיל מעליה את השם Nexus שנשאו טלפוניה ולהחליף אותו בלוגו "G" הגוגלי המוכר.

לעת עתה לא ברור לאיזה כיוון תיקח החברה את השינוי, לאחר שהשקיעה שנים בעיצוב המותג Nexus כגוף חומרה, בעוד שגוגל שומרת לעצמה שם משלה בעבור שירותי התוכנה שלה. מה שכבר ידוע הוא ששני המכשירים יגיעו בגודלי מסך של 5 ו-5.5 אינץ', שהם קטנים יותר מגודלם הנוכחי של ה-5X וה-6P.

נוגט במקום וניל

השינוי המדובר אינו סמלי בלבד – הדיווח קובע שגוגל תאבזר את המכשירים בגרסה מיוחדת של מערכת ההפעלה אנדרואיד, שמכונה Android Nougat, בניגוד ל-Vanilla, שהיא הגרסה הרגילה שהופצה במכשירי Nexus בעבר ובהווה.

קשה לדעת בוודאות אילו שינויים או תוספות אחרות יכללו במכשירים, אבל מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי, רמז כבר בחודש יוני על הכיוון הנוכחי, כשאמר שהחברה שלו תהיה יותר "דעתנית" בנוגע לעיצוב ה-Nexus. "אני תקווה שתראו אותנו מוסיפים תכונות לאנדרואיד בטלפוני ה-Nexus", אמר פיצ'אי באירוע Recode Code Conference והוסיף והבטיח ש"תהיה הרבה חדשנות תוכנה" במכשירים המצופים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה

    אחרי הזבל שמכרו לנו וואוי עם ה P6 שמתפרק ללא כל אפשרות לתקן, פלסטיקה ירודה, ברגים שנתפסים בשום מקום, שמועות על מכשירים שמרגלים אחרי המשתמשים אני לא מתפלא שזה מה שגוגל עושים.

אירועים קרובים