סנאפצ'ט תומכת במגזין היי-טק חדש המכונה Real Life

יישום הפילטרים הפופולרי והתזזיתי החליט לתחזק תחום תוכן בדמות אתר, ששואף להיות יותר מסתם מגזין לביקורות גאדג'טים ורכילות בתעשייה, אלא להביא ערך מוסף חדש שיגיע מכותבים מקוריים ומזווית שונה

קופצת למים של טיק-טוק. סנאפ

סנאפצ'ט (Snapchat) מממנת מגזין מקוון חדש, שיצא ב-27 ביוני ויכונה Real Life. מטרתו של האתר תהיה "לפרסם מאמרים, ויכוחים ונרטיבים על החיים בעידן הטכנולוגי".

"האתר יעסוק באופן שבו אנו חיים היום וכיצד חיינו מתווכים על ידי מכשירים", כתב בבלוג של סנאפצ'ט החוקר, הסוציולוג ותיאורטיקן המדיה החברתית, נייתן יורגנסון, אשר ישמש כעורך הראשי של Real Life.

מספר חברות היי-טק, בעיקר אלו העוסקות בתחום המדיה החברתית, שכרו בשנים האחרונות את שירותיהם של עיתונאים, בעיקר כדי להציף סיפורים מעניינים שבהם עסקו באתרים. מאמצים אלו הניבו תוצאות לא קוהרנטיות.

לא זכה לעניין

בשנת 2012 שכרה פייסבוק (Facebook) עורך ניהולי, אך הוא עזב את החברה אחרי קצת יותר משנה בטענה שיש לו נושאים אחרים שבהם הוא רוצה לעסוק. גם טוויטר (Twitter) שכרה בסוף 2013 את ויויאן שילר, שברזומה שלה מופיעה עבודה ב-NBC וב-NPR. החברה ייעדה את שילר לשמש כ"ראש מחלקת החדשות" שלה, אבל גם במקרה הזה אשת התוכן הבכירה עזבה בתוך שנה.

רשת המדיה החברתית, סנאפצ'ט – שהולכת ותופסת תאוצה בקרב קהל צעיר בכל העולם – ביטלה בשנה שעברה את הערוץ שלה, Snap Channel, שהופיע כאגף בתוך Discover. בערוץ פורסם בזמנו תוכן שנוצר ונאצר בידי החברה, ושלא זכה לעניין מספיק.

אבל נדמה שלסנאפצ'ט יש כוונות לפעול מעט אחרת הפעם, וגם להגיע אולי לתוצאות יותר מובהקות וארוכות טווח. בהתאם לתכנית יפרסם Real Life כתבה אחת בכל יום מימיי החול – גישה מאוד לא סנאפצ'טית. עוד על פי התכנון המוקדם, "בסופו של דבר" עשוי האתר להתרחב גם למדיומים או לפורמטים אחרים בעתיד.

"אנו מקווים, על ידי פרסום טקסטים של כותבים אשר ייתכן שלא חושבים על עצמם כעל כותבי היי-טק, אבל מודעים לאיך שהם משתמשים במכשירים שלהם (ומשועבדים אליהם), לפנות מקום להבנה רחבה וטובה יותר של האינטרנט כמשהו לא טוב ולא רע, לא נטו שלילי ולא נטו חיובי, אבל אנושי בכל המוזרות והמורכבות של המילה", הסביר יורגנסון.

התמיכה תאפשר להתמקד בכותבים ובכתיבה

נשאלת השאלה האם Real Life יהיה מורכב בעיקר מכתבות כמו "10 סיבות לכך שסנאפצ'ט הוא יישום מדהים". העורך לעתיד מתעקש ש"תהיה לנו עצמאות עריכה", אם כי מודה כי "המטרה שלנו אינה נטולת קונפליקט", מאחר שהחברה מממנת את האתר.

"משמעות התמיכה היא שאנחנו יכולים להתמקד בכותבים ובכתיבה ולא בקליקים ובמניות. במקביל, יש סיבוכים מובנים הכרוכים בלהיות ממומן על ידי חברה בתחום שעליו אנחנו כותבים, לפעמים באופן ביקורתי", כתב יורגנסון והוסיף כי "כשייראו את האתר המלא, התוכן יצטרך לדבר בזכות עצמו".

"אנו מאמינים בפרויקט הזה, ועושים אותו כי אכפת לנו מהדברים שתראו שבהם דן האתר", כתב יורגנסון בבלוג וסיכם כי "אנחנו חושבים שהעבודה האידאלית על Real Life תהיה עבודה שתקרה רק בגלל שהאתר הזה קיים, והיא לא הייתה מתקיימת כלל בלעדיו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים