התשובה לשנאה: קמפיין הרשת "שני גברים מתנשקים"

מפיקה הוליוודית קראה שמבצע הטבח באורלנדו התעצבן ממראה של שני גברים מתנשקים והתחילה את הקמפיין, ששוטף את הרשתות החברתיות ● אחד הגולשים שהצטרפו, רשף משולם: "חשוב שיראו זאת - זה הביטוי הכי בסיסי לאהבה"

פשוט אהבה. רשף משולם (משמאל) ורועי ליס ביום חתונתם

הטבח באורלנדו, בו נרצחו עשרות במועדון ה-Pulse של קהילת הלהט"ב, עורר תגובות רבות ברשת. אחת הבולטות שבהן היא קמפיין בשם "שני גברים מתנשקים" (TwoMenKissing#), שעלה ברשתות החברתיות ואומץ על ידי טוויטר (Twitter).

שאדי פטוסקי, מפיקה הוליוודית, שהתחילה את הקמפיין, סיפרה בראיון לאתר CBC שעשתה זאת בעקבות אמירתו של אביו של הרוצח לפיה הוא ביצע את הטבח מאחר שהתעצבן לראות שני גברים מתנשקים מולו ומול אשתו וילדיו.

"קראתי את הציטוט וחשבתי לעצמי עד כמה אנשים מפחדים מדבר כל כך לא מזיק", אמרה. היא החליטה להעלות את הנושא למודעות וצייצה בטוויטר מקבץ תמונות שבכל אחת מהן נראים שני גברים מתנשקים. גולשים רבים הלכו בעקבותיה ופרסמו תמונות דומות, במקרים רבים של עצמם עם בני זוגם.

"עשיתי זאת כי אני כועסת, ותמונה שווה 1,000 מילים", ציינה פטוסקי. "כטרנסג'נדרית, רציתי לומר משהו. אני רוצה שזה (הלהט"בפוביה – י"ה) ייפסק".

פטוסקי טענה כי בעקבות פרסום הקולאז' 200 איש הפסיקו לעקוב אחריה, אלא שהוא זכה להרבה יותר תגובות אוהדות.

"חשוב שיראו הרבה גברים מתנשקים"

לא מעט ישראלים נענו לקמפיין. שניים מהם, רשף משולם ורועי ליס, פרסמו בפרופילי הפייסבוק (Facebook) שלהם תמונה מחתונתם, שנערכה לא מזמן. משולם צירף לתמונה כיתוב לפיו "ברגעים של חושך, צריך להיזכר בימים של אור!"

הוא אמר לאנשים ומחשבים שהוא ובעלו העלו את התמונה כי "חשוב שיראו הרבה גברים מתנשקים. זה הביטוי הכי בסיסי לאהבה, אין מה להתבייש בו. בסך הכול שני גברים מתנשקים. יותר מזה, שני גברים עם כיפה מתנשקים – כדי להראות שביהדות יש מקום לכולם".

התמונה שהעלו איתן ואורן ושדי-לוי במסגרת קמפיין שני גברים מתנשקים

התמונה שהעלו איתן ואורן ושדי-לוי במסגרת קמפיין שני גברים מתנשקים

דניס ייטמן ואלווין דגמי

דניס ייטמן ואלווין דגמי

מקבץ התמונות שיצרה שאדי פטוסקי, שהחל את הקמפיין. צילום: עמוד הטוויטר שלה

מקבץ התמונות שיצרה שאדי פטוסקי, שהחל את הקמפיין. צילום: עמוד הטוויטר שלה

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים