בן 16 נעצר באשמת פריצה למחשבי ה-FBI

המשטרה הבריטית, בשיתוף ה-FBI, עצרו מנהיג חבורת האקרים, הקשור לפריצה האחרונה למחשבי המחלקה לביטחון המולדת והבולשת האמריקנית - ולפריצה קודמת, לא פחות מביכה

מחפש חברים חדשים? אילוסטרציה: BigStock

משטרת בריטניה וה-FBI עצרו מנהיג חבורת האקרים, נער בן 16, בחשד שהוא אחראי למקרה פריצה חמור למחשבים של הבולשת.

בראשיתה של הפרשיה, שנחשפה בשבוע שעבר, דווח כי האקרים הדליפו מידע אישי מפורט למדי על יותר מ-20 אלף עובדים ב-FBI ו-9,000 עובדי המחלקה לביטחון המולדת (DHS) של ארצות הברית. כעת מתברר שהרשויות כבר הצליחו לעצור חשוד הקשור למקרה, אלא שלא מדובר על בכיר בקבוצת האקרים אימתנית וידועה לשלטונות או על נציג רעול פנים של ארגון טרור מעורר בעתה, כפי שניתן היה לחשוב.

בפועל עלתה המשטרה על עקבותיו של בן-עשרה אנגלי בחשד כי הוא זה שאחראי לפרשיה המדוברת. לפי הדיווחים, הרשויות חושדות שאותו האקר עצמו הוא גם מי שפרץ בעבר את חשבונות הדואר האלקטרוני הפרטיים של ראש ה-CIA, ג'ון ברנן, ושל ראש המחלקה לביטחון המולדת, ג'י ג'ונסון, באוקטובר האחרון. ברנן וג'ונסון לא עשו בחשבונות הדואר האלקטרוני הללו לשימוש לצורכי ממשלה.

הרשויות לא חשפו את שמו של ההאקר בן ה-16, אבל לפי Fox News המעצר המהיר הוא תוצאה של שיתוף פעולה בין השלטונות הבריטיים וה-FBI. לפי הדיווחים, כעת מחפשות הרשויות שותפים פוטנציאליים נוספים לפריצה הדרמתית.

ההאקר שנעצר כעת חשוד כי הוא מי שפנה אל אתר Motherboard וסיפר לראשונה כי השיג את שמותיהם, תואריהם ופרטי ההתקשרות של אלפי עובדי ה-FBI וה-DHS על-ידי ניצול הדואר האלקטרוני של מחלקת המשפטים (DoJ). בן העשרה נחשד כעומד בראש קבוצת ההאקרים המכונה "Crackas with Attitude", או בקיצור CWA. כינוי האינטרנט של העצור היה "Cracka", ומעצרו התרחש לאחר שחבר אחר ב-CWA נחקר גם הוא במשך מספר ימים ברציפות על-ידי המשטרה. החברים והשותפים של החשוד איימו כי למעצר יהיו השלכות, כך דיווח Motherboard. "זה שהם הצליחו לעצור שני חברים לא אומר שנפסיק לפרוץ למחשבים שלהם", אמר ל-Motherboard חבר ה-CWA, האקר המכונה IncursioSubter, והוסיף "תנו לנו זמן ותראו".

בינתיים ה-FBI מנסה עדיין לנקות את עקבות הנתונים שדלפו לאינטרנט, אם כי לא מדובר על משימה קלה. הנתונים הגנובים – הכוללים את כתובות הדוא"ל, פירוט העמדות והתפקידים בארגון, ומספרי הטלפון של אלפי עובדי ה-DHS וה-FBI – כבר הופצו בכל רחבי האינטרנט, החל באתרים כמו Pastebin ועד לאתרים אחרים כגון Indybay, אתר החדשות של הקהילה בסן פרנסיסקו. ה-FBI רוצה להבטיח שהנתונים הוסרו כולם, אך מאמצים שכאלו למחוק נתונים מעל פני האינטרנט לעתים קרובות נועדו לכישלון נחרץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים