יאהו! מוותרת על ההיפרדות ממניות עלי באבא – ועלולה להתפצל לשתיים

דירקטוריון יאהו! הפך את ההחלטה מינואר האחרון על פיה ושוקל לפצל את הפעילויות האחרות שלה, כולן או חלקן, לחברה ציבורית חדשה

רוצה שנעבוד כמו חמורים. מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו

הנהלת יאהו! (!Yahoo) אישרה אמש (ד') את השמועות והודיעה כי בעקבות בחינה נוספת, החליט דירקטוריון החברה להשהות את תוכנית הספין-אוף מחלקה בעלי באבא (Alibaba) ולשקול פיצול של הפעילויות האחרות שלה, כולן או חלקן, לחברה ציבורית חדשה. לדבריה, זאת הדרך הטובה ביותר להצפת ערך מניות החברה לטווח הארוך בעבור בעלי המניות.

הנהלת יאהו! הכריזה על תוכנית הספין-אוף בינואר השנה, במסגרתה היא הייתה אמורה למכור את חלקה בחברה הסינית עלי באבא (Alibaba), בשיעור של 15%, שמוערך ב-32.9 מיליארד דולר. השבוע הפך הדירקטוריון את ההחלטה על פיה והחליט לפנות לבחינת מתווי עסקה חלופיים.

מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו!, אמרה שתשמח להגדיל את שווי החברה ובמקביל לצמצם את אי הוודאות שחווים המשקיעים. מיינארד ווב, יו"ר הדירקטוריון, טען כי "אנחנו מאמינים שהספין-אוף המדובר עמד להיות פטור ממס מבחינת יאהו! ובעלי המניות שלה, אך יחד עם זה, לנוכח ההתפתחויות מאז שהוכרזה התוכנית המקורית ולאחר דיונים רבים, הוחלט להשהות את העבודה עליו".

הוא ציין שאחת הדאגות שעוררה התוכנית בהנהלת יאהו! היא מהאופן שבו יתפוס השוק את סיכון המס הכרוך בה.

"לאור הנסיבות המיוחדות של יאהו!, שאותן מכיר הדירקטוריון היטב, הוא נותר מחויב להשגת המטרה העסקית המשמעותית ולתגמולי בעלי המניות שאותן ניתן לממש באמצעות הפרדת יאהו מחלקה בעלי באבא. בכדי להשיג מטרה זאת נתמקד מעתה במאמצי היפוך הספין-אוף", אמר ווב.

אם התוכניות החדשות יצאו לפועל, יעברו נכסי והתחייבויות יאהו! שאינם קשורים בעלי באבא לחברה חדשה שתוקם ושמניותיה יחולקו בין בעלי המניות. משמעות הפעולה תהיה, למעשה, שיאהו! תתפצל לשתי חברות ציבוריות נפרדות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים