צפו: לארי אליסון תורם מיליוני דולרים

אליסון נחת בארץ ביום שבת ושהה בישראל כמה ימים ● מטרת הביקור הייתה חנוכת אודיטוריום בקריית ההדרכה של צה"ל בנגב, בעלות של תשעה מיליון דולר - תרומת אליסון ● אורקל ישראל לא הייתה מעורבת בביקור, ולא נערך מפגש עם עובדי הסניף המקומי

לארי אליסון, מייסד ויו"ר מועצת המנהלים של אורקל

כפי שפורסם בראשונה ביום א' השבוע באנשים ומחשבים, לארי אליסון, מייסד ויו"ר מועצת המנהלים של אורקל (Oracle), הגיע השבוע לישראל.

אליסון נחת בארץ ביום שבת ושהה בישראל כמה ימים. הוא ביקש לשמור על חשאיות ביקורו, שנערך באופן פרטי, במסגרת חברותו בארגון ידידי צה"ל, FIDF – ארגון שבראשו עומד המיליארדר ואיש העסקים הישראלי חיים סבן.

ביום ב' השבוע ביקרו אליסון וסבן בקריית ההדרכה של צה"ל בנגב וחנכו מבנה אודיטוריום בעלות של תשעה מיליון דולר – תרומת אליסון. בסיור בקריית ההדרכה התלוו אל אליסון בת זוגו, השחקנית ניקיטה קהאן; ד"ר שריל סבן ובעלה, חיים; נילי פאליק, לשעבר יו"ר FIDF; ואל"מ (מיל') עטר דגן, מנהל סניף FIDF בישראל.

אליסון הוא ידיד ותיק של ישראל ואף תרם לה לא אחת. בנובמבר 2014, במסגרת ערב הגאלה השנתי שערך ארגון ידידי צה"ל, תרם אליסון תשעה מיליון דולר – התרומה הגבוהה ביותר שנאספה באותו הערב. בסך הכול, גויס במהלך האירוע סכום שיא של יותר מ-33 מיליון.

תרומת ארגון ידידי צה"ל לעיר הבה"דים מסתכמת ביותר מ-40 מיליון דולר. הארגון, הפועל ללא מטרת רווח, הוקם בארצות הברית לפני 34 שנה, על ידי ניצולי שואה שהיגרו לאמריקה.

אליסון דורג במקום החמישי ברשימת עשירי העולם של פורבס (Forbes), שפורסמה במרץ השנה, עם הון של 54.3 מיליארד דולר.

אורקל ישראל לא הייתה מעורבת בביקור ואליסון לא נפגש עם עובדי הסניף המקומי.

זה אינו ביקורו הראשון של אליסון, היהודי העשיר בתבל, בישראל. הוא ערך בעבר ביקורים חשאיים וגלויים בארץ. כמנכ"ל אורקל העולמית, הוא הגיע לישראל ב-2007 והשתתף באירוע שקיים הסניף המקומי של ענקית ה-IT. במסגרת אותו ביקור הפתיע אליסון את מנכ"ל המתנ"ס המקומי בשדרות כשהבטיח לממן את עלות ההגנה שלו מפני קסאמים. הוא סייר בעיר הדרומית יחד עם שרת החוץ דאז, ציפי לבני, ובדק מקרוב את נזקי הקסאמים. בתחנת משטרה מקומית הוא קיבל תדרוך מחבלן משטרתי, שהציג בפניו קסאמים שנורו לעיר, ובית שנפגע מקסאם. בהמשך עלה לנקודת תצפית על עזה, אז הבין את הקרבה הגדולה בין שתי הערים.

בביקורו אז הגיע אליסון יחד עם 12 מבני משפחתו ועם טום לנקוס, יו"ר ועדת חוץ של הקונגרס האמריקני – יהודי וניצול שואה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים