שוק הסמארטפונים בסין: אפל מובילה, סמסונג צונחת וההיקף הכולל של המכירות ירד

בסך הכל מכרה החברה ברבעון הראשון 14.5 מיליון מכשירים, מדובר בעלייה של 62.1% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד

חוגגים יומולדת. iPhone. צילום מאתר אפל: BigStock

ברבעון הראשון של 2015 ירד ההיקף הכולל של המכירות של הסמארטפונים בסין,שנחשבת לשוק הגדול בעולם, ב-4.3% והמכירות הסתכמו ב-98.8 מיליון יחידות. זאת בהשוואה ל-103.2 מיליון יחידות בתקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מנתונים שפרסמה חברת המחקר IDC.

בראש טבלת המכירות של הסמארטפונים בסין ניצבה אפל (Apple), בעקבות השקה מוצלחת של מכשירי iPhone 6 ו-iPhone 6 Plus. בסך הכל מכרה אפל ברבעון הראשון 14.5 מיליון מכשירים, עלייה של 62.1% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. את המקום השני תופסת Xiaomi עם 13.5 מיליון יחידות ובמקום השלישי Huawei עם 11.2 מיליון יחידות.

סמסונג (Samsung) סבלה מרבעון חלש במיוחד, בעקבות ירידה של 53% בהיקף המכירות: ברבעון הראשון היא מכרה 9.6 מיליון יחידות, בהשוואה ל-20.5 מיליון יחידות בתקופה המקבילה אשתקד. בשל הירידה הידרדרה סמסונג מהמקום הראשון בטבלת המכירות בשוק הסיני, בו כיכבה ברבעון הרביעי של שנת 2014, למקום הרביעי ברבעון הראשון של שנת 2015.

"שוק הסמארטפונים הגיע לרוויה בסין" ציינה קיטי פוק, מנהלת IDC בסין. "רבים טועים לראות בסין שוק מתפתח, אבל בפועל, מרבית הטלפונים שנמכרים כיום בסין הם סמארטפונים, בדומה לשווקים בשלים דוגמת אלו של ארה"ב, בריטניה, אוסטרליה ויפאן. ובדומה לשווקים אלה, גם בסין, המפתח להמשך הצמיחה טמון ביכולת לשכנע משתמשים בטלפונים פשוטים לשדרג לסמארטפונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים