פייסבוק: סליחה שהצגנו תכנים כאובים במסגרת "השנה שהייתה"

האלגוריתם שבו משתמשים בפייסבוק כדי לשוב ולהציג פוסטים בולטים משנת 2014 אינו יודע לזהות את אופי האירוע המתואר בפוסט ● התוצאה: מות ילדה בת שש תואר כחלק מהאירועים הנפלאים שחווה אביה השנה

הי! מה עם ישראל? פייסבוק

ענקית הרשתות החברתיות, פייסבוק (Facebook), התנצלה עד כה בפני אדם אחד לפחות על שפוסטים שהוצגו במסגרת "השנה שהייתה" שבו ועוררו אצלו זכרונות כאובים.

האלגוריתם שבו משתמשים בפייסבוק כדי לשוב ולהציג פוסטים בולטים משנת 2014 לא יודע לזהות את אופי האירוע המתואר בפוסט ומסתמך רק על הפופולריות לה זכה הפוסט, מבלי לאפשר לאנשים שפרסמו אותו לקבוע אם הוא יוצג או לא.

כתוצאה מכך שב והוצג פוסט שעסק במות ביתו של יועץ האינטרנט אריק מאייר ממחלת הסרטן, בגיל שש, תחת הכותרת "הפוסטים הנפלאים של השנה שהייתה".

"מי מאיתנו שנאלצו לשוב ולהיזכר במותם של יקיריהם, בשהות ארוכה בבית חולים, בגירושין כאובים או בפיטורין מהעבודה אינם מעוניינים בהכרח להיזכר ברגעים אלה", כתב מאייר בפוסט שפרסם בבלוג. "להציג לי את תמונתה של בתי, רבקה, שנפטרה תחת הכותרת 'זו הייתה השנה שלך' נראה לי צורם. אם אדם ערך את זה – זו שגיאה, ואם קוד אוטומטי הציג את זה – זה מצער מאוד".

על פי ידיעה שפורסמה בוושינגטון פוסט (Washington post) פנה ג'ונתן גלר מפייסבוק אישית למאייר והתנצל בפניו. "האפליקציה פעלה מצוין עבור אנשים רבים, אך אין ספק שבמקרה זה היא גרמה לכאב ולא להנאה. זהו משוב חשוב עבורנו ואנחנו חייבים להשתפר. אני מודה לו על שהתפנה מאבלו והקדיש זמן לכתיבת הפוסט", אמר גלר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים