פורבס: אלה עשרת אנשי ההיי-טק הישראליים שאתם צריכים להכיר

המגזין המפורסם נתן כבוד להיי-טק כחול לבן ופרסם את שמות הבולטים ב-"עמק הסיליקון השני" ● מ-"הסנדק" ועד "היזם", מ-"הרשמי" ועד "הממציא" - מי בפנים?

ד"ר יוסי ורדי. צילום: ניב קנטור

כבוד לתעשיית ההיי-טק הישראלית: המגזין האמריקני פורבס (Forbes) פרסם בסוף השבוע רשימה של עשרה אנשי מפתח בתעשיית ההיי-טק המקומית, שנחשבת לאחד ממוקדי הטכנולוגיה החשובים בעולם. "שום רשימה של מוקדי סטארט-אפים לא תהיה מושלמת מבלי לדבר על עמק הסיליקון השני – ישראל", כך פתח המגזין את הכתבה.

פורבס חילק את הרשימה לא לפי דירוג ומקומות, אלא לפי תארים שנתן לכל אחד מהמוזכרים בה. כך, ד"ר יוסי ורדי מכונה על ידי המגזין "הסנדק של הטכנולוגיה". לזכותו של ד"ר ורדי נרשם האקזיט הגדול הראשון כחול לבן, כשמכר עוד בשנות ה-90 את ICQ ל-AOL תמורת 300 מיליון דולר. מאז, ד"ר ורדי הוא מנטור, מארגן, משקיע ודובר של כלל התעשייה, וסייע בייסוד יותר מ-60 סטארט-אפים, בהם Answers.com. הוא מתרוצץ באירועי טכנולוגיה, נואם, פוגש, מחבר… ועוד ידו נטויה.

האיש שמאחורי הביטוי "אומת הסטארט-אפ". שאול זינגר

האיש שמאחורי הביטוי "אומת הסטארט-אפ". שאול זינגר

אחריו ברשימה הסופר שאול זינגר, שטבע את המושג "אומת הסטארט-אפ" והשתתף בכתיבת הספר בעל אותו השם, שהתפרסם בעולם.

"המשקיע" של הרשימה הוא גיגי לוי, המכונה גם "סופר-אנג'ל", משום שהוא מסייע לסטארט-אפים לא רק בכסף אלא גם בהכוונה ובהדרכה. רבים מאותם סטארט-אפים עברו תחת ידיו וזכו ללמוד ממנו. לוי היה בעבר המנכ"ל של 888.

איילת נוף ומוטי פאר הם "אלופי" יחסי הציבור, והם "סופר-מקשרים" בין סטארט-אפים ישראליים לעיתונאים, מנהלים ובעלי השפעה בעמק הסיליקון.

העיתונאי ברשימה הוא אור הירשראוגה, שבעבר כתב ב-TheMarker וכיום כותב בוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal). הוא מוגדר על ידי פורבס מדריך אמין ובעל ידע בשוק ההיי-טק הישראלי.

דב מורן - אחד מעשרת אנשי ההיי-טק הישראליים שחייבים להכיר

דב מורן – אחד מעשרת אנשי ההיי-טק הישראליים שחייבים להכיר

עוד מככבים בעשירייה: אבישי אברהמי, מנכ"ל Wix, שמכונה "היזם". בניגוד לחברות ישראליות אחרות, שמעוניינות בעיקר באקזיט, הוא רוצה לצמוח ולהיות חברת ענק עצמאית; משה חוגג, המנכ"ל של Mobli ויוצר אפליקציית Yo, שבנה רשת עוצמתית של חברות ובתוך כך ביצע השקעות אסטרטגיות בטכנולוגיות מפתח; אבי חסון, המדען הראשי של משרד הכלכלה (שמכונה "הרשמי"), הוא הגורם הממשלתי התומך בסטארט-אפים בשלבים הראשונים של ייסודם; וח"כ אראל מרגלית, שהוא הפוליטיקאי, זה שמייצג את תעשיית ההיי-טק בכנסת.

סוגר את הרשימה דב מורן, "הממציא", שהמציא את הדיסק-און-קי ב-1999.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים