מייקל אנסקו, סיסקו: ה-IT עובר מהענן למחשוב ערפל, זו מהות האינטרנט של הדברים

בעולם החדש היה יותר מדי מידע, ויידרש לסנן אותו כי לא ניתן יהיה להעביר את כולו, אמר אנסקו, CTO ליוזמות קוד פתוח בחברה ● לדבריו, עתיד ה-IT יתאפיין בכך שהאפליקציות יגיעו לנתונים - שלא כמו היום

מייקל אנסקו, CTO ליוזמות קוד פתוח, סיסקו

"עולם ה-IT חווה שלוש מהפכות. הראשונה, המעבר ממיחשוב מרכזי, מיינפריים, למיחשוב מבוזר. השניה, מעידן קליינט-סרבר למיחשוב ענן. כעת אנו על סיפה של המהפכה השלישית, של מיחשוב ערפל, שהמרכיב המרכזי בה הוא האינטרנט של הדברים", כך אמר מייקל אנסקו, CTO ליוזמות קוד פתוח בסיסקו (Cisco).

אנסקו דיבר במליאה המרכזית ביומו השני של LinuxCon+CloudOpen 2014, כנס הלינוקס הגדול בעולם, שנערך בסוף השבוע בשיקגו שבארצות הבר. באירוע משתתפים אלפי מומחים מקהילת הקוד הפתוח, מפתחים, מנהלים, משתמשי קצה, מומחים טכנולוגיים וספקים.

לדברי אנסקו, לאינטרנט של הדברים יש כמה וכמה הגדרות, ביניהן זו של מק'ינזי (Mckinsey), לפיה מדובר בריבוי חיישנים, קישוריות לאינטרנט עם מגוון דרכי גישה. הגדרה נוספת, ציטט, היא של גרטנר (Gartner), לפיה "האינטרנט של דברים, IoT, הוא רשת של חפצים פיזיים על גבי האינטרנט, המתקשרים זה עם זה.

"האינטרנט של הדברים פותח אופקים חדשים עבור הקוד הפתוח", אמר אנסקו, המדובר בתפעול מחדש של ה-IT, כמו גם בהזדמנויות עסקיות חדשות". לדבריו, ה-IoT הגיע לפני שבע שנים, אז לראשונה מספר המכשירים המקושרים עבר את מספר האוכלוסין בכדור הארץ, שעמד אז על 6.5 מיליארד. כיום, אמר היחס הוא פי 2 מכשירים לעומת בני אנוש ותוך חמש שנים הנתון יעמוד על 50 מיליארד מכשירים. המניע של המגמה, הסביר הבכיר בסיסקו, הוא הרצון בהפחתת עלות המיחשוב. כך, אמר, כל מטוס מייצר מדי שעה 20 טרה בייט של נתונים, "מה שמביא לצונאמי רע מאד של נתונים, שקשה לטפל, לאגור ולאחסנם. האנושות מייצרת מדי יום 2 אקסה בייט של נתונים".

כבר כיום, אמר אנסקו, הקוד הפתוח מסייע בכל מיני חישובי על. כך, אמר, במצפה הכוכבים קק (Keck), מצפה אסטרונומי השוכן קרוב לפסגת הר מאונה קיאה שבהוואי, בגובה של 4,145 מטר, באתר הנחשב אחד הטובים והחשובים בעולם לתצפיות אסטרונומיות. במצפה שני טלסקופים אופטיים זהים, בעלי מראה ראשית בקוטר 10 מטרים, מה שהופך אותם לטלסקופים השניים בגודלם בעולם. "כל מערך ה-IT במצפה קק הוא מבוסס קוד פתוח", ציין אנסקו.

בעולם הקיים, של מיחשוב ענן, אמר אנסקו, מיוצרים נתונים, ואלה מועברים לענן. בעולם החדש, של מיחשוב ערפל, יהיה יותר מדי מידע, ויידרש לסנן אותו כי לא ניתן יהיה להעביר את כולו. לכן, עתיד ה-IT יתאפיין בכך שהאפליקציות יגיעו לנתונים – שלא כמו היום. "לא ניתן יהיה לעשות את מה שעושים היום, של ניתוח הנתונים ושיפור של קבלת ההחלטות על בסיס ניתוח זה", אמר, "לוח הזמנים ישתנה ויתקצר. לכן הכוח של המיחשוב יהיה בקצה, ולכן הסינון ייהפך למרכיב משמעותי בטרם הניתוח".

הוא ציטט מחקר של ג'נרל אלקטריק (GE), לפיו שיפור של 1% בחברת תעופה, יניב חיסכון של 30 מיליארד דולר לטווח של 15 שנה. שיפור זהה בחברת חשמל, יניב חיסכון של 66 מיליארד דולר, ולחיסכון של 63 מיליארד בארגון בריאות. לכן, אמר, השיפור הוא מרכיב קריטי בהנעת האינטרנט של הדברים, שהבסיס שלו יהיה קוד פתוח.

האינטרנט של הדברים, סיכם אנסקו, יהיה מבוסס רובו ככולו על קוד פתוח, "על כל חלקיו – רכיבים, ליבה, מעבדים, שערים, נקודות קצה, רישות. היישומים החדשים יפותחו באופן שונה, ורק פיתוח מבוסס קוד פתוח ייתן לכך מענה. הדבר יביא לצמיחתם של ספקי שירות חדשים של אינטרנט של הדברים. כל התוכנה של IoT תהיה מבוססת קוד פתוח".

[divide style="2"]

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לשיקגו

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי מירון

    לצערי הרב תרגום כותרת המאמר ממש שגוי. אין דבר כזה מיחשוב ערפל. התרגום הנכון הוא: עתיד ה"אינטרנט של דברים" לוט בערפל. במקור: IoT's future is foggy

אירועים קרובים