גרטנר: בתוך כשנתיים רבע מהחברות הגלובליות יעסיקו מנהל נתונים ראשי

על פי חברת המחקר, יש כיום בעולם כמאה מנהלי נתונים ראשיים בקרב ארגוני ענק - נתון מספרי שהוכפל לעומת 2012 ● דברה לוגן, גרטנר: "אל למנמ"רים לראות בעלייתו של תפקיד ה-CDO כאיום על מעמדם. כל הרעיון שבתפקיד החדש הוא לסייע להם, למנמ"רים, להתמקד פחות בניהול הנתונים העסקיים"

עד סוף שנת 2015 ברבע מהארגונים הגלובליים הגדולים ימונה מנהל נתונים ראשי (CDO, ר"ת Chief Data Officer), כך קובעת חברת המחקר גרטנר (Gartner). התפקיד החדש, כשמו כן הוא: האיש שאחראי לניהול הנתונים בארגון. על פי גרטנר, יש כיום בעולם כמאה מנהלי נתונים ראשיים בקרב ארגוני ענק – נתון מספרי שהוכפל לעומת 2012. מתוך מאה בעלי התפקיד בעולם, 65 מהם עובדים בחברות אמריקניות, ו-20 מהם עובדים בחברות בריטיות. חברת המחקר מציינת, כי חלקן של הנשים בתפקיד עומד על כרבע, נתון כפול משיעור המנמ"ריות, שעומד על כ-13%.

דברה לוגן, סגנית נשיא בגרטנר ועמיתת מחקר, הדגישה בפוסט שפרסמה בבלוג שלה את הצמיחה בכמות תפקידי מנהלי המידע ראשיים בחברות בינלאומיות גדולות. לדבריה, רוב מנהלי הנתונים הראשיים מונו במגזרי תעשיה שהם מונחי רגולציה באופן "כבד", אולם "נראה כי מגמה זו תשפיע על הגידול בתחום בקרב כלל הארגונים בעולם". היא ציינה, כי שלושת המגזרים המובילים באיוש מנהל הנתונים הראשי, הם הבנקאות, הממשלה והביטוח. היא הוסיפה, כי בשנה החולפת הובחן באיוש של התפקיד גם בארגונים מענף הפרסום.

לוגן הוסיפה, כי אל למנמ"רים לראות בעלייתו של תפקיד ה-CDO כאיום על מעמדם, וכי כל הרעיון שבתפקיד החדש הוא לסייע להם, למנמ"רים, להתמקד פחות בניהול הנתונים העסקיים. "על המנמ"רים להציג את מנהל הנתונים הראשי כעמית לעבודה, כשותף שיכול לנהל את הנתונים בארגון ושיש לו את הידע, הרקע והכישורים לעשות זאת – כך שהמנמ"רים יוכלו להתמקד בעבודתם, שכבר כיום חורגת בהיקפה מ-100% מישרה".

פיטר סרניטה, מנהל הנתונים הראשי בבנק HSBC, הזהיר כי באף בנק אין כיום CDO, ולמרות זאת, הבנקים מתנהגים כאילו "העסקים כרגיל". לדבריו, "הבנקים צריכים להתחיל לשאול את השאלות הנכונות לגבי נתונים לא מובנים, ועל אופן הטיפול בהם". זאת, לאור הנתון לפיו שני-שלישים מהמנמ"רים מתכוונים לשנות את זהות ספקיות ה-IT שלהם בשנתיים הקרובות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים