יבמ תפתח מרכז מצוינות בבאר שבע – שיעסוק בעיקר באבטחת סייבר וב-Big Data

המרכז יוקם בשיתוף עם אוניברסיטת בן גוריון ויהווה חלק מפארק ההיי-טק שייחנך בבירת הנגב ● סטיב מילס, סגן נשיא בכיר ביבמ, ציין כי "המרכז יתמקד במחקר, פיתוח וחינוך בתחום הרחב של מודיעין אבטחתי"

יבמ (IBM) עומדת להצטרף בקרוב לחברות רבות שעומדות להשתקע בפארק ההיי-טק שמוקם בבאר שבע, ולהקים שם מרכז מצוינות, ביחד עם אוניברסיטת בן גוריון – כך הכריזה החברה הבוקר (ב'). סטיב מילס, סגן נשיא בכיר בענק הכחול ומנהל קבוצת התוכנה והמערכות של החברה, אמר כי "החוקרים במרכז יעסקו באבטחת סייבר וב-Big Data".

לדבריו, "המרכז יתמקד במחקר, פיתוח וחינוך בתחום הרחב של מודיעין אבטחתי. הבסיס שלו הוא קבוצה ראשונית של חוקרים שכבר עבדו במרכזים אחרים של יבמ בארץ, והמטרה שלנו היא לגדול, בלי מגבלה". לדבריו, "מרכז שכזה צריך לפחות 50 אנשים כדי להוות עוגן מקצועי, אבל אין שום סיבה שלא יהיו בו מאות. יש לנו תקציב של מיליוני דולרים ואנחנו מחפשים עובדים חדשים כבר עכשיו".

מילס התייחס בדבריו גם למכירת חטיבת השרתים של יבמ ללנובו (Lenovo). "השוק הגיע למצב שבו כמעט בלתי אפשרי להרוויח", ציין. "הרווח העיקרי הוא לממציאים של מוצרים ואנחנו לא המצאנו את שרתי ה-X86. פרט לכמה מוצרים, שולי הרווח שלנו היו נמוכים".

"יבמ מתמקדת בחדשנות ולא במוצרים שבהם נדרש נפח גבוה. לנובו רואה את הרווח בצורה אחרת: רווח קטן ונפח ייצור גבוה. יש לה יתרון בזכות העובדה שהיא נמצאת בסין – מדינה שמהווה מקור לרכיבים ולכישורי הרכבה", אמר מילס.

הוא ציין כי "בכל מקרה, לא מכרנו ללנובו את האפליקציות, את הדטה ואת התוכנה שמוטענות על המערכות. שמרנו אותן אצלנו. ללנובו העברנו את מוצרי הצריכה".

"ממשלות וארגונים לא יכולים להיות בטוחים כל הזמן"
"אף ממשלה או ארגון לא יכולים להיות בטוחים כל הזמן, כי אין מספיק אנשים שיבדקו לעומק את כל סוגיות אבטחת המידע", אמר מילס.

הוא ציין כי ה-Big Data הוא האתגר של אבטחת המידע. הוא אמר ש-"במערכת מיחשוב קורים כיום הרבה דברים בבת אחת, מחוברים יישומים. בלתי אפשרי לגוף אחד לעקוב אחרי כל זה ולכן נדרשת אוטומציה. יש צורך במחשב שיבדוק מה קורה אצל המחשבים האחרים ומה עושים בני האדם שמשתמשים במערכת. במקרים של מערכות בנקאיות או מסחריות גדולות מדובר במיליוני משתמשים, שמהם צריך למצוא את אלה שמבקשים לנצל לרעה את המערכת".

לדבריו, "הרעיון הוא שהמחשב ינתח את התבניות של השימושים וינחה את העובדים היכן לבדוק לעומק סוגיה מסוימת. אף פעם אין מספיק אנשים כדי לבדוק הכול לבד ולכן, הבטיחות של הממשלות והארגונים תמיד תהיה לוקה בחסר".

"בארגונים ובממשלות עובדים עשרות אלפי עובדים ויש לעיתים גישה לעשרות ומאות אלפי לקוחות", אמר מילס. "במקרה של שירות ממשלתי, כל אוכלוסיית המדינה הרלוונטית מהווה משתמשים פוטנציאליים. נדרשת מערכת טובה שתתמוך בבדיקת התנועה הזו כדי לזהות בתוכה מישהו שמנסה לפרוץ מבלי להטריד את אנשי האבטחה של המערכת בהתראות שווא".

הוא הוסיף כי "מספר מכשירי הקצה וסוגיהם השונים רב מאוד, כמו גם מערכות התקשורת, ציוד הקצה, הנתבים, המחשבים, השרתים והאיחסון. כשמכניסים את כל הגורמים הללו מגיעים למספר עצום של מרכיבים – וזאת בעיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים