איתמר קורנפלד, עיריית ירושלים: "ה-IT תיפקד היטב חרף התנאים הקשים"

"התקבלו עשרות אלפי פניות. נערכנו מבעוד מועד – תיגברנו את מצבת העובדים והשתמשנו בכלי אחיד לניתוח כלל המידע העירוני", כך אמר קורנפלד, מנמ"ר עיריית ירושלים, בעקבות סערת השלגים שפקדה את העיר בסוף השבוע ● לדבריו, "מערך ה-IT פעל לספק תמיכה ללקוחות מסביב לשעון"

"למרות הסופה והשלג, מערך המיחשוב העירוני עבד באופן תקין וללא תקלות וחריגים", כך אמר איתמר קורנפלד, מנמ"ר עיריית ירושלים.

קורנפלד התראיין לאנשים ומחשבים בעקבות סופת השלגים שפקדה את המדינה בסוף השבוע. לדבריו, "נערכנו מבעוד מועד, וחיברנו את מוקד 106, המוקד העירוני, עם מוקד הגביה. בדרך זו השיחות גלשו למוקד השני, מה שהגביר את כמות המוקדנים שיכלו לענות לתושבים". הוא ציין כי בסוף השבוע התקבלו במוקד העירוני עשרות אלפי פניות, במגוון נושאים.

"בעבר יצרנו מקורות מידע איכותיים מתצלומי אוויר, ובמקביל, יצרנו תשתית נתונים גיאוגרפית איכותית (GIS), וכן כלי אחיד לניתוח כלל המידע העירוני ולאיסוף מידע על תושבי ירושלים. זיהינו את כל המבנים והנכסים על ידי צילום אלכסוני, ניתחנו את הממצאים בהתייחס לרשומות ארנונה, ומיפינו שכונות עם מתן שמות רחובות ומספרי בתים. תשתית מידע גיאוגרפי זה שימשה את הנהלת העירייה ואת עובדיה מהאגפים השונים במהלך סוף השבוע, כפי שהם נעזרים בתשתית זו ביום יום", אמר קורנפלד.

לדבריו, "במערכות ה-IT לא היו נפילות. אנו ערוכים כיאות, המתקן שלנו נמצא במקום מאובטח מוגן וסגור. חשמל היה לנו באופן רציף, ובנוסף, האתר מגובה בגנרטור גדול". הוא הוסיף כי "מערך ה-IT פעל לספק תמיכה ללקוחות מסביב לשעון. החזקנו טכנאים לטובת תמיכה במאות משתמשי המיחשוב מבין אלפי עובדי העירייה שעבדו בסוף השבוע".

קורנפלד סיכם באומרו כי "יש 30 'עיריות' בתוך עיריית ירושלים. לכן, מה שנדרש הוא שיתוף של מערכות המידע והתאמת הטכנולוגיות למשמשים. כל דבר צריך לעבור דרכנו. בסך הכל, בהיבט המיחשוב, סוף השבוע האחרון עבר ללא דופי".

.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים