מלם הטמיעה ותתפעל מערכת השמה לשירות התעסוקה; היקף הפרויקט: 70 מיליון שקלים

תשרת 600 עובדים ותחליף מערכת קיימת מבית יבמ ● הפרויקט כולל הסכם למיקור חוץ למשך חמש שנים ויספק מענה ל-70 לשכות ברחבי הארץ ● ספי גלעזר, מנכ"ל מלם מערכות: "אני משוכנע שבשירות התעסוקה ידעו לנצל את המערכת לטובת לציבור"

מלם מערכות מקבוצת מלם תים הטמיעה מערכת להשמת דורשי עבודה בשירות התעסוקה. הפרויקט החל ב-2011 ועלה לאוויר בימים אלה, לאחר ביצוע פרויקט פיילוט בלשכת התעסוקה ברחובות. היקף הפרויקט, "בינה והשמה" שמו, הכולל גם מיקור החוץ למשך חמש שנים, עומד על 70 מיליון שקלים.

המערכת תסייע לשירות התעסוקה למצוא עבודה, לנהל ולבצע השמת כוח אדם באופן יעיל יותר. זאת תוך טיפול בהיבטים של תהליכי ההשמה, טיפול בדורשי עבודה ובמעסיקים וכן הפניית הפונים להכשרה תעסוקתית.

המערכת כוללת תהליכים לטיפול בדורשי עבודה, במעסיקים והזמנות ובפעילויות תומכות השמה. עוד היא כוללת גם מערך שאילתות ודו"חות, למעקב ובקרה ולתחקור בסיס הנתונים, וכן מנוע חיפוש והתאמה בין נתוני הפונים. המנוע מנתח את קורות החיים של הפונים לשירות, המשרות שניתן להציע להם, המיומנויות הספציפיות, ההשכלה וההסמכות שלהם, וממטב את התאמתם לתפקידים.

המערכת, שתשרת 600 משתמשים עובדי שירות התעסוקה, פותחה בטכנולוגיית מיקרוסופט (Microsoft) תוך שימוש בשפת פיתוח NET 4. והחלפת מערכת קיימת של יבמ (IBM). במסגרתה שולבו כלים להתאמות איכותיות בין המעסיקים במשק ובין דורשי העבודה, תוך ניצול ערוצי התקשורת השונים – מערכות אינטרנט, מובייל ורשתות חברתיות. עוד שולבו במערכת הפורטל הארגוני SharePoint של הענקית מרדמונד, לשימוש פנימי של עובדי השירות. הפורטל מהווה תשתית משותפת לכל עובדי הארגון ומספק שירותי ניהול ושיתוף של מסמכים, ניהול משימות וכן משלוח, קבלה ושמירה של דואר אלקטרוני ופקסים ממוחשבים. כך צפויות זרימת המידע בארגון והיכולת להפקת מידע ניהולי לתמיכה בקבלת החלטות להיות משופרות. כמו כן פותחו למערכת החדשה ממשקים לאתר האינטרנט של השירות ולמערכות מחוץ לארגון, דוגמת המוסד לביטוח לאומי ומשרד הפנים.

במסגרת התפעול השוטף שמספקת מלם לשירות התעסוקה, אגף מיקור החוץ של החברה מאחסן ומתפעל את שרתי המערכת במרכז המחשבים של מלם מערכות בירושלים ונותן שירות לכל 70 לשכות שירות התעסוקה בארץ.

ספי גלעזר, מנכ"ל מלם מערכות: "מאז פריסת הפיילוט כבר שוחררו כמה גרסאות מערכות נוספת, שמטרתן לספק שיפורים ולתקן תקלות במערכת. מרכז התמיכה שלנו בירושלים מוכן למתן שירות וצוותי הפיתוח כבר עוסקים באפיון ומימוש צרכים נוספים שעולים. אני משוכנע כי בשירות התעסוקה ידעו לנצל את המערכת ואת הטכנולוגיה בה היא מומשה להרחבת הפונקציונליות שלה, לטובת השירות לציבור".

בועז הירש, מנכ"ל שירות התעסוקה: "מדובר במערכת מורכבת – ההסבה ממערכת המיחשוב הקודמת ופריסת המערכת ביותר מ-70 אתרים ברחבי הארץ הייתה תהליך מורכב, אשר בוצע בהצלחה  תוך עמידה בלו"ז קפדני. מטרתנו כעת היא מינוף מרבי של היכולות הגבוהות של המערכת לטובת דורש העבודה. זהו תהליך המתבצע תוך לימוד מתמשך והפקת לקחים הדדית ויישומם".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שירות

    פרויקט נכשל בכל היבטיו. מציע לכם להתקשר להנהלת שירות התעסוקה ולהבין במה מדובר. מערכת כושלת, ביצועים איטיים תקלות ללא הרף

  2. מעסיק, תוכנה

    שירות התעסוקה זה בזבוז כספי ציבור. מ-ע-ו-ל-ם לא קיבלתי מהם אנשים מתאימים. כל חברת השמה של 2 אנשים נותנת תפוקה טובה פי 20 מהחברה הממשלתית הכושלת הזו. יאיר לפיד מחפש איפה לחסוך? הנה אחד הפתרונות.

אירועים קרובים