הגדרה חדשה לחיילי הסייבר של צה"ל: "מפעילי אמל"ח התקפי"

הוויכוח הוותיק האם חיילי הסייבר של צה"ל הם קרביים או ג'ובניקים עומד לבוא בקרוב על פתרונו, לאחר שהרמטכ"ל יאשר עבודת מטה שנעשתה באגף המבצעים להגדרת תפקידיהם השונים של החיילים ● יחד עם חיילי הסייבר יוגדרו כ-"מפעילי אמל"ח התקפי" גם מפעילי כיפת ברזל ומזל"טים ● לפי ההגדרות החדשות, מפעיל אמל"ח התקפי הוא "חייל שאינו פועל במרחב מבצעי עם מגע, המאומן להפעיל אמצעי לחימה שתפקידם לפגוע באויב"

תרגיל סייבר. צה"ל. צילום: דו"צ

האם חיילי מערך הסייבר של צה"ל הם קרביים או ג'ובניקים? שאלה זו העסיקה את הצבא זמן רב, ועתה הוא מצא לה פתרון: במסגרת רשימה חדשה, מגדיר אותם צה"ל לא כחיילים קרביים או לוחמים ולא כעורפיים (ההגדרה הרשמית לג'ובניקים), אלא כ-"מפעילי אמל"ח התקפי".

לפי שעה, ההגדרות החדשות הן בגדר המלצות בלבד, והן צפויות לעבור בימים הקרובים לאישורו של הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ.

ההגדרות החדשות הן פרי עבודת מטה שנעשתה באגף המבצעים של צה"ל. האגף מגדיר לוחם כחייל "שנוטל סיכון לחייו, שמאומן ללחימה ולפגיעה באויב במרחב מבצעי המגע (ההגדרה הצה"לית לשדה הקרב – י.ה.)". ההגדרה של חייל קרבי היא "מי שמאומן לפעול במרחב מבצעי המגע תוך כדי סיכון חייו ומשתייך למערך הסיוע המנהלתי ביחידות הלוחמות". הגדרה זו אמורה להחליף את ההגדרה הקיימת של החיילים שהוגדרו כתומכי לחימה.

הגדרת חייל הסייבר, קרי – "מפעיל אמל"ח (אמצעי לחימה) התקפי", היא "חייל שאינו פועל במרחב מבצעי עם מגע, המאומן להפעיל אמצעי לחימה שתפקידם לפגוע באויב". לצד חיילי מערך הסייבר, להגדרה זו עונים גם מפעילי כיפת ברזל וכטב"מים (כלי טייס בלתי מאוישים, שבעבר כונו מזל"טים – י.ה.).

ההגדרות החדשות נוסחו עקב דיון ציבורי שהתפתח מכיוון שהיו חיילים שהוגדרו קרביים, אולם לא היו כאלה במלוא מובן המילה. כך, חיילים שעסקו בהפעלת כיפת ברזל, הוגדרו כלוחמים, על אף שלא פעלו תחת סיכון חייהם ונמצאו רחוק מאנשי האויב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים