השב"כ: גל מתקפות הסייבר עדיין נמשך; רמת האירועים – נמוכה

"לא נגרם כל נזק לאתר או לשירות לאזרח באתרי ממשל זמין או בחברות התקשורת המרכזיות", מסר השב"כ והדגיש, כי "אתרים שכן נפגעו הם בעיקר של אזרחים פרטיים אשר מאופיינים ברמת הגנה בסיסית" ● משרד האוצר: היקף המתקפות גדול יותר בהשוואה לאלה שבוצעו במבצע "עמוד ענן"

"גל מתקפות הסייבר, שכלל אלפי ניסיונות, עדיין נמשך – ומזוהים מאמצים של מספר קבוצות של האקרים מרחבי העולם להמשיך ולתקוף אתרים ישראלים", כך מסר השב"כ. נכון להיום (ב') בשעות צהריים, נמסר, נמשכת הכוננות ויימשכו המאמצים והפעולות למניעת התקפות הסייבר שהחלו במוצ"ש.

"שב"כ, יחד עם גורמי ממשל זמין ויחידות שונות במערכת, הצליחו עד כה לאתר ולמנוע את התקיפות שיועדו לפגוע באתרי אינטרנט רבים, המספקים בין השאר שירותים לאזרח", מסר השב"כ והדגיש, כי ההיערכות נמשכת. "שב"כ, אשר לאורך השנים התמחה בהגנת סייבר על תשתיות מחשב קריטיות במדינת ישראל, העביר בימים האחרונים הנחיות הגנה לגורמי ממשל ונתן המלצות התגוננות לגורמים בשוק הפרטי והעסקי. במסגרת זו, שב"כ הוביל מהלכים טכנולוגיים שונים כדי להגן על מכלול של מערכות במגזרים השונים".

מהשב"כ נמסר עוד, כי "רמת האירועים ומאפייניהם הם ברמה נמוכה ולא נגרם כל נזק לאתר או לשירות לאזרח באתרי ממשל זמין או בחברות התקשורת המרכזיות. אתרים שכן נפגעו הם בעיקר של אזרחים פרטיים אשר מאופיינים ברמת הגנה בסיסית".

ממשרד האוצר נמסר, כי "יחידת ממשל זמין בתקשוב הממשלתי במשרד האוצר, התמודדה לאורך הימים האחרונים עם מתקפות של מניעת שירות מבוזרות (DDos) בהיקפים גדולים יותר מאלה שבוצעו במהלך מבצע 'עמוד ענן', ופעלה להגנת אתרי הממשלה שנמצאים תחת פיקוחה לאורך הימים האחרונים".

"יחידת ממשל זמין נקטה בפעולות הדרושות למניעת המתקפות על אתרי הממשלה, לשמירה על זמינות האתרים באופן תקין לאורך ימים אלו, לאבטחה ולהבטחת המשכיות ורציפות במתן השירותים והמידע לציבור, תוך שמירה על שיגרת חיים תקינה, בשיתוף עם ספקיות האינטרנט". במשרד האוצר מציינים, כי "חשוב להדגיש, כי אתרים שבאחריות ממשל זמין לא נפרצו, לא הושחתו ולא נגרם להם נזק כל שהוא לרבות חשיפת מידע".

אתמול נמסר, כי הושחתו שני אתרים ממשלתיים שלא מתארחים בממשל זמין: אתר מכון וולקני ואתר הקרן לשיקום מחצבות. מיד עם גילוי ההשחתה, אתרים אלו הורדו מרשת האינטרנט.

לדברי כרמלה אבנר, הממונה על התיקשוב הממשלתי, "הגנה על המידע והשירותים של אתרי הממשלה, מהווה חלק מתפקידיו של התיקשוב הממשלתי ודורשת היערכות מיוחדת באירועים מסוג זה. הציבור חייב להתאים את שגרת חייו באופן דומה. אתר Gov.net מרכז את המידע כיצד לעשות זאת ואנו מזמינים את הציבור להתעדכן בתכניו וליישמם".

אופיר בן אבי, מנהל ממשל זמין: "מערך ממשל זמין בתקשוב הממשלתי פועל כל השנה להגנה על אתרי הממשלה ובמיוחד באירועי הסייבר האחרונים – והתוצאות מדברות בעד עצמן. ממשל זמין שם לו למטרה לשמר את  השגרה ברשת האינטרנט בכל ימות השנה, וגם בעת מתקפות מסוג זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים