הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ: "'צופן העתיד' של צה"ל מכוסה בעננים של חוסר ודאות"

רא"ל גנץ דיבר בנאום שנשא באירוע לציון עשור להקמתו של אגף התיקשוב על "'צופן העתיד' - תהליך שינוי והתאמה, שמטרתו לשפר את ההיערכות לקראת הבאות" ● לדבריו, "'צופן העתיד' של אגף התיקשוב נמצא בידיים הטובות והמקצועיות ביותר" ● ראש אגף התיקשוב, אלוף עוזי מוסקוביץ', ציין ש-"בשנים הקרובות מתוכננות היחידות של האגף לעבור דרומה ובכך להגשים את חזונו של בן גוריון להפריח את הנגב"

נמצא ברשימה. הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ. צילום: דובר צה"ל

"בימים אלה עובד אגף התיקשוב של צה"ל על 'צופן העתיד' – תהליך שינוי והתאמה, שמטרתו לשפר את ההיערכות לקראת הבאות. 'צופן העתיד' של צה"ל, כמו שמי המזרח התיכון, מכוסה בימים אלה בעננים של חוסר ודאות", כך אמר הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ.

גנץ היה הדובר המרכזי בעצרת שהתקיימה אמש (ג') בבנייני האומה בירושלים לציון עשור להקמת אגף התיקשוב, שהוקם ב-3.3.2003.

לדברי רא"ל גנץ, "רוחות הסערה מנשבות מצפון ומדרום, באזורנו הקרוב ובמעגלים הרחוקים. הרוחות הללו, כרגיל, מאיימות להגיע גם אלינו. לערפל הזה יש פתרון אחד: שמירה על צה"ל חזק, יוזם ומרתיע. צה"ל שלכל אחד ואחת מכם יש חלק חשוב בביסוס עוצמתו. אנחנו לא יודעים מה יביא מחר, אנחנו יודעים על מה ועל מי נתבסס בכל 'מחר' אפשרי".

הוא אמר למשתתפים, כי "האירוע הזה והאנשים שאני פוגש כאן היום נותנים לי ביטחון ש-'צופן העתיד' של אגף התיקשוב נמצא בידיים הטובות והמקצועיות ביותר. אני גאה לפקד על צבא שמתבונן קדימה, מציב חזון ומעצב את המחר שאליו אנחנו שואפים".

ראש אגף התיקשוב, אלוף עוזי מוסקוביץ'. צילום: דובר צה"לבהמשך דיבר ראש אגף התיקשוב, אלוף עוזי מוסקוביץ', שציין שהאגף "עוסק בתפעול מערכות ואחראי על תקינותן. משימתו היא להיערך לאתגרים הנובעים מההתקדמות הטכנולוגית ולשמור על מוכנות צה"ל בעולם המתפתח". לדבריו, "האגף צריך להוביל את הצבא בתחום הטכנולוגיה, תוך שימוש בידע מעמיק בתחום המבצעי וכוח אדם איכותי". הוא הוסיף ש-"בשנים הקרובות מתוכננות היחידות לעבור דרומה ובכך להגשים את חזונו של בן גוריון להפריח את הנגב".

העצרת אמש התמקדה בראשית דרכו של חיל הקשר, בהתקדמות לעבר תחכום וטכנולוגיה ובראייה לעתיד. נכחו בה כ-2,000 משתתפים מכלל אגף התיקשוב, ביניהם קצינים, נגדים, חיילים ואנשי מילואים ומפקדים.

הקמת אגף התיקשוב של צה"ל היא תוצר של החלטה שקיבל בתחילת העשור הקודם ראש המטה הכללי דאז, רא"ל (מיל.) שאול מופז. ההחלטה באה בעקבות המלצת מפקד הגיס הצפוני דאז, אלוף בני גנץ. האגף נוסד לאחר שהבינו בצה"ל, כי הטכנולוגיה הופכת למרכיב מהותי בהוויה הצבאית ולגורם מרכזי ומשפיע בזירת הלחימה הבאה. הוא הביא לאיחוד יחידות IT צבאיות שונות ולהפיכת חיל הקשר לאגף מתקדם וטכנולוגי.

אגף התיקשוב הינו הגוף המתווה את מדיניות הקשר, התקשורת, המיחשוב, השליטה והבקרה ואבטחת מערכות המידע בצה"ל. הוא הוקם על יסודות חיל הקשר, האלקטרוניקה והמחשבים ובדומה לאמ"ן ולחילות האוויר והים, הוא אמון על בניין הכוח של צה"ל והפעלתו. משימות האגף, מעבר לנושאי הקשר הקלאסי, הן טכנולוגיה, מיחשוב, הגנה בסייבר והצפנה.

תחת פיקודו של ראש האגף מכהנים שני קצינים בדרגת תא"ל‏: ראש מטה אגף התיקשוב וקצין התיקשוב הראשי (קשר"ר), תא"ל אייל זלינגר, ומפקדת היחידה לתיקשוב ולטכנולוגיות המידע (לוט"ם), תא"ל אילה חכים.

ראש אגף התיקשוב, אלוף עוזי מוסקוביץ', יהיה דובר המפתח בכנס DRP לאומי 2013, שייערך ב-30 באפריל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים