האקרים פלסטינים פרצו לשרתי אוניברסיטת חיפה ופרסמו מידע על בסיסי נתונים

קבוצת האקרים פלסטינים השחיתה את האתר של האוניברסיטה וכתבה מסרי תמיכה והזדהות עם ילדי פלסטין ועם הפלסטינים בכלל ● הם חשפו 128 בסיסי נתונים של האוניברסיטה, שכוללים פרטים אישיים של משתמשים, והבטיחו שיפרסמו נתונים נוספים בהמשך

קבוצה של האקרים פלסטינים הודיעה, כי פרצה לשרתים של אוניברסיטת חיפה, כתמיכה בפלסטין וכהזדהות עם הפלסטינים. בהודעה שפרסמו נכתב: "למען ילדי פלסטין, אנחנו אוהבים אתכם, אנחנו תומכים בכם, תחי פלסטין!". בהודעה מפורסמים 128 בסיסי נתונים שדלפו כתוצאה מפריצה זו, הכוללים מידע ונתונים מפקולטות ויחידות שונות באוניברסיטה. ההאקרים הבטיחו, כי זהו רק החלק הראשון של הנתונים וכי היתר יפורסמו בהמשך.

ד"ר טל פבל, מומחה לאינטרנט ולאיומים מקוונים במזרח התיכון, אמר ש-"בהודעה זו פרסמו הפורצים דווקא את טבלאות המשתמשים מבסיסי הנתונים השונים וחשפו בכך פרטים אודותיהם. המידע שהודלף מהטבלאות השונות כולל פרטי מאות רבות של משתמשים מהאוניברסיטה ושל גורמים הקשורים בה, ובכלל זה שם משתמש, כתובת דואר אלקטרוני, סיסמה, מספר טלפון סלולרי ומספר תעודת זהות".

אודי כהן, מנהל טכנולוגיות אבטחת מידע ב-וירגונט, ציין ש-"התקיפה נגד אוניברסיטת חיפה היא האחרונה בשרשרת תקיפות סייבר של האקרים, שהתבצעו על רקע לאומי נגד ארגונים ישראלים". הוא הוסיף, כי "הפעילות הזו, על רקע לאומי-דתי, לא מצומצמת לישראל לבדה. באחרונה ראינו קבוצת האקרים תומכי ג'יהאד עולמי המתקראת 'לוחמי הסייבר של עז א-דין אל קסאם', שתקפה מאז הסתיו האחרון עשרות אתרים של מוסדות פיננסיים ובנקים בארצות הברית וגרמה לפגיעה בזמינות אתרי האינטרנט שלהם".

הוא אמר, כי "על ציר הזמן, אפשר לראות עקביות והתגברות בניסיון לפגוע בחברות וארגונים בעלי שם ומוניטין, שפגיעה בהם יכולה להיחשב הצלחה בעיני התוקפים ותייצר תהודה לתקיפה בדעת הקהל המקומית או העולמית".

כהן קרא למנהלי אבטחת המידע בארגונים "להעלות את רמת הכוננות והמוכנות לתקיפות סייבר, להקדים ולהפעיל אמצעי אבטחת מידע שהארגון כבר רכש וטרם הטמיע, ולחדד את ערנות כלל העובדים להתנהגות שנראית חריגה – בהיבט של פעילות תחנות הקצה, הרשת, מיילים חשודים ועוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים