ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ, מונתה גם ליושבת ראש החברה

מועצת המנהלים קיבלה את ההחלטה הצפויה ורומטי תיכנס לתפקיד ב-1 באוקטובר ● היא תחליף בתפקיד את סם פלמיסאנו, שיפרוש מהענק הכחול ב-1 בדצמבר ושאותו היא החליפה גם בתפקיד המנכ"ל, בראשית השנה

וירג'יניה (ג'יני) רומטי, מנכ"לית יבמ (IBM), שנבחרה לא מכבר על ידי המגזין פורצ'ן (Fortune) כאישה המשפיעה ביותר בעולם העסקים, מונתה באחרונה גם ליושבת ראש הדירקטוריון של החברה. זאת, לאחר שמועצת המנהלים של יבמ בחרה בה, כצפוי, לתפקיד.

רומטי בת ה-55 משמשת כיום כמנכ"לית ונשיאת הענק הכחול, ותחליף בתפקיד יושב הראש את סם פלמיסאנו, לשעבר מנכ"ל, נשיא ויושב ראש יבמ, שאותו היא החליפה בראשית השנה גם בתפקיד המנכ"ל. היא תיכנס לתפקידה כיושבת ראש ב-1 באוקטובר.

יצוין שרומטי, המנכ"לית התשיעית של יבמ, היא האישה הראשונה שעומדת בראש הענק הכחול. פלמיסאנו, שיעזוב את דירקטוריון הענק הכחול, ישמש כיועץ בכיר לחברה עד שיפרוש, ב-1 בדצמבר. לפני מינויה כמנכ"לית כיהנה רומטי בתפקידי הנהלה בכירים בשירותים, המכירות, האסטרטגיה ויחידות השיווק של החברה. רומטי אחראית לשילוב המוצלח של חטיבת הייעוץ של PwC (ר"ת PricewaterhouseCoopers) בענק הכחול, מהרכישות הגדולות בהיסטוריה של שירותי IT, ולבניית צוות של יותר מ-100 אלף יועצים עסקיים ומומחי שירותים בחברה.

פלמיסאנו בן ה-61 מונה למנכ"ל יבמ ב-2002 וליושב ראש הדירקטוריון – ב-2003. בתקופת כהונתו שינתה והעשירה החברה את היצע המוצרים והשירותים שלה והתמקדה בתוכנה, חומרה ובשירותי IT, תוך שוויתרה על מוצרי מיחשוב למגזר הצרכני. הענק הכחול השקיע רבות בתקופת כהונתו בפיתוח ובהשקעה ורכישה של חברות בעולמות ה- Analytics- ניתוח עסקי צופה פני עתיד, מיחשוב ענן וטכנולוגיות אחרות המספקות ערך עסקי גבוה לארגונים. פלמיסאנו הפך את החברה מרב-לאומית לארגון גלובלי ומשולב. במהלך כהונתו, יצרה יבמ לבעלי המניות שלה ערך של יותר מ-100 מיליארד דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים