מערכות הפעלה: חלונות 7 עקפה את XP ו-Mac OS X עקפה את ויסטה

מנתונים של Net Applications עולה, כי יותר משלוש שנים לאחר שהושקה, הפכה חלונות 7 למערכת ההפעלה הפופולרית ביותר למחשבים שולחניים – עם נתח של קרוב ל-43% ● מערכת ההפעלה של מיקרוסופט, על שלל גרסאותיה, ממשיכה לשלוט בשוק ללא עוררין, עם נתח כולל של 92% ● עם זאת, הנתח של Mac OS X הגיע בחודש שעבר ל-7.2% - גבוה מזה של ויסטה, שהגיע ל-6.1%

חלונות 7 (Windows 7) עקפה את חלונות XP והפכה למערכת ההפעלה הפופולרית ביותר בעולם למחשבים שולחניים. בכך היא שמה קץ לשלטונה של מערכת ההפעלה הוותיקה, שנחשבת לפגיעה יותר למתקפות.

על פי נתונים שפרסמה חברת המדידה Net Applications, נתח השוק של חלונות 7 הגיע באוגוסט ל-42.76%, בהשוואה לנתח של 42.5% לחלונות XP.

בשנה האחרונה עלה מדי חודש נתח השוק של חלונות 7 ב-1% ובמקביל נרשמה ירידה בשיעור דומה בנתח השוק של XP. ברבעון האחרון נותר נתח השוק של חלונות ויסטה (Windows Vista) יציב ועמד על כ-6%. על פי הנתונים של Net Applications, עמד באוגוסט נתח השוק של חלונות 8 (Windows 8), שעדיין לא הושקה רשמית, על 0.23%.

עוד עולה מהנתונים, כי מערכת ההפעלה של מיקרוסופט (Microsoft), על שלל גרסאותיה, ממשיכה לשלוט בשוק ללא עוררין, עם נתח כולל של 92%. עם זאת, הנתח של Mac OS X הגיע ל-7.2% – גבוה מזה של ויסטה, שהגיע ל-6.1%.

יצוין, כי על פי נתונים של חברת המדידה StatCounter עקפה חלונות 7 את XP כבר לפני כשנה, וכיום עולה נתח השוק שלה על 50%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים