VMware הציגה מודל פעולה חדש לענן: הקימה פורום שיסייע לארגונים בכל היבטי המעבר

הפורום החדש, Cloud Ops, יעביר מהניסיון והידע של VMware לחברות שיעמדו על סף המעבר לענן הפרטי, באמצעות ייעוץ, שינוי ולימוד של התחום - כך הכריזה ענקית הווירטואליזציה בכנס הלקוחות והשותפים השנתי שלה, VMworld 2012 ● פט גלזינגר, המנכ"ל הנכנס של VMware: "בעזרת השימוש ב-Cloud Ops יכול הארגון לחסוך עד 25% מעלויות התפעול"

28/08/2012 16:01

ענקית הווירטואליזציה VMware הציגה אמש (ב') את Cloud Ops – פורום פעילות ענן, המיועד לסייע לארגונים במעבר למודל פעילות חדש של מיחשוב ענן. את ההכרזה ערכה החברה בכנס הלקוחות והשותפים השנתי, VMworld 2012, שנערך בסן פרנסיסקו, קליפורניה. ראשיה של VMware, פול מריץ – המנכ"ל היוצא ופט גלזינגר – המנכ"ל הנכנס, כאילו אמרו לתעשייה: "כל מה שלמדתם על עננים ציבוריים, אינו תופס בהקמת עננים פרטיים. הקמת ענן פרטי, תפעולו, תחזוקתו ושדרוגו – הם מורכבים יותר, והתחום אינו נהיר לעושים זאת בפעם הראשונה".

ל-VMware ולשותפיה ניסיון רב בהקמת עננים ציבוריים, אחרי שהקימו מאות רבות של עננים. הפורום החדש, Cloud Ops, יעביר ניסיון וידע אלה לתעשייה ולחברות שיעמדו על סף המעבר לענן הפרטי, באמצעות ייעוץ, שינוי ולימוד של התחום. הפורום כולל שורה של יצרנים ואינטגרטורים, כולם שותפים של VMware, המציעים דרכי פעילות נוספות לעבודה עם VMware. החברים הראשונים בפורום הם ארגוני ענק, כמו EMC, דל (Dell) ו-HP.

שירות Cloud Ops מבוסס על ההכרה של ראשי התעשייה, שלעבור לעידן הענן אינו רק שימוש בטכנולוגיה החדשה (בעיקר וירטואליזציה של שרתים, אחסון ורישות), אלא גם מחייב היערכות ארגונית-ניהולית שונה של מרכז הנתונים ומשאבי המיחשוב לרוחבו של הארגון. כניסה מוצלחת לענן הפרטי מחייבת שילוב של טכנולוגיה חדשנית יחד עם שיטה ניהולית נכונה ("שיטתולוגיה"). אם עד היום מוכרים בעולם כללי תפיסת ה-ITIL (ר"ת Information Technology Infrastructure Library) ו-CMDB (ר"ת Configuration Management Database), הרי ש-VMware וההולכים אחריה מציעים תפיסות חדשות שיעלו בפורום Cloud Ops.

במת מליאת הפתיחה של VMworld 2012, הכנס הגדול של עידן הענן. את האירוע מובילה VMware, שפתרונות הווירטואליזציה שלה מפעילים 80% מהשרתים הארגוניים בעולם (50% מכלל השרתים כיום פועלים בווירטואליזציה). צילום: פלי הנמר

החברות שכבר שותפות לפורום תפעול העננים Cloud Ops - מגוון של יצרניות חומרה, אינטגרטוריות בינלאומיות, ספקי תקשורת, חברות ענק וקטנות יותר. כולן סביב VMware, מובילת התחום. צילום: פלי הנמר

המטרה היא יצירת שילוב שיבטיח שהגורם האנושי יפעל בהרמוניה בכל אגפי הארגון, ללא מאבקי כוח בעקבות השינויים הצפויים. כלומר, שתפיסת תפעול הענן המוצעת על ידי VMware ושותפיה לדרך, מתייחסת לארגון המודרני, לתהליכי תרבות, לנתונים כלכליים ומוטיבים פוליטיים – ומשלבת אותם בתכנון המעבר לענן, במטרה למקסם את יתרונותיו.

גלזינגר, המנכ"ל החדש, אמר במליאה המרכזית, כי "Cloud Ops מהווה חלק מפתרון הענן המקיף אותו חושפת היום VMware. בעזרת השימוש ב-Cloud Ops יכול הארגון לחסוך עד 25% מעלויות התפעול. ניתן לתרגם יתרון זה כמקור נוסף לעסקים, למיקוד בהתרחבות, להתמחות הצוות ולתכנון השקעות עסקיות עתידיות".

פול מריץ, המנכ"ל שהוביל את VMware בארבע השנים האחרונות להישגי שיא, מעביר את השרביט למנכ"ל הבא, פט גליזנגר - ה-COO של EMC (המחזיקה ב-80% ממניות VMware), שכבר פועל בה במלוא המרץ המאפיין אותו עוד מ-30 שנותיו באינטל, כאחראי לארכיטקטורת מעבדי x86, שנעשו לפלטפורמה לווירטואליזציה של VMware. צילום: פלי הנמר

פורום שירותי Cloud Ops מאפשר לחברות להתמקד בארבעה תחומים עיקריים: תהליכים ובקרה, אנשים וארגון, מודלים ומדדים כלכליים וטכנולוגיית תוכנה.

כתוצאה ממעבר לגישת הענן הדינמי, האוטומטי, על תהליכי ה-IT המסורתיים להשתנות, אומרים אנשי VMware. כדי להקל על המעבר לענן, מציג שירות Cloud Ops את האפשרויות הטובות ביותר העומדות בפני הארגון, כגון שירותים על פי דרישה, הקצאות ופריסות אוטומטיות, ניהול משברים, תקריות יזומות, אבטחה מבוססת מדיניות, התאמות וניהול סיכונים וניהול כלכלי מבוסס על צריכת שירותי IT.

בתחום אנשים וארגון, מציע Cloud Ops תכנית אב לשינוי ארגוני, הכוללת פיתוח מרכז ענן למצוינות, הנתמך בלימוד והסמכה לנושאי התפקידים החדשים.

פט גלזינגר משיב לשאלות נציגי המדיה. צילום: פלי הנמר

בהיבט המודלים והמדדים הכלכליים, Cloud Ops מציג מטריצה מבוססת ענן, היוצרת פרמטרים מודרניים למדידת היעילות הגמישות והביטחון של סביבת הענן וכן את שירות יכולות ניהול ה-IT העסקי (ITBM), שמטרתו להוביל את ניהול המעבר הפיננסי.

היעילות של Cloud Ops, הסבירו ב-VMware, דורשת תשתית גמישה, אוטומטית ועמידה המאפיינת מרכזי מיחשוב מבוססי התוכנה של החברה, vCloud Suite 5.1. זו, נמסר, מאפשרת לשלב תשתיות ענן ומספקת אפשרויות ניהול ב-SKU (ר"ת Software Kit Unit) אחד, המקלות את אימוץ הענן.

בפעם האחרונה ובחיוך: המנכ"ל היוצא והמנכ"ל הנכנס על אותה במה. מעתה מריץ יהיה ה-CTO של EMC, ויחפש פתרונות חדשים לבעיות המטרידות את התעשייה, ובראשן אתגר ה-Big Data. צילום: פלי הנמר

VMware הוקמה בשנת 1998 ונרכשה על ידי EMC ב-2004 תמורת 625 מיליון דולרים. החברה, שהונפקה ב-2007 על ידי EMC, היא החלוצה העולמית בפתרונות וירטואליזציה ותשתיות ענן, המאפשרים לעסקים לשגשג בעידן הענן. היקף הכנסותיה בשנת 2011 נאמד ב-3.77 מיליארד דולרים וערך מניותיה נסק לכדי קרוב ל-40 מיליארד. כיום משרתת VMware מעל 350 אלף לקוחות בעולם ופועלת עם 50 אלף שותפים. מטה החברה ממוקם בעמק הסיליקון שבארצות הברית, ומפעיל משרדים בכל רחבי העולם. בסניף הישראלי עובדים מעל 250 איש. רוב כח האדם מורכב ממפתחים, שהצטרפו אל החברה בעקבות רכישותיה בישראל. שאר עובדי VMware ישראל משווקים ותומכים בלקוחות, המהווים את הרוב הגדול של החברות בישראל שעברו להפעלה וירטואלית של שרתים.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

רוצים לשמוע עוד? הירשמו עכשיו לוועידת CloudCon 2012 של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים