דו"ח: סמסונג מעסיקה ילדים וכופה על עובדיה לעבוד שעות רבות מדי

במסגרת הדו"ח, שפרסם איגוד שעוקב אחר תנאי העבודה בסין, נחשפים התנאים הקשים במפעלים שבהם מיוצרים נגני DVD ומכשירי טלפון של סמסונג ● החברה שמייצרת את המכשירים עבור סמסונג מחייבת את העובדים לעבוד בין 11 ל-13 שעות ביום, נותנת להם הפסקה קצרה ומעסיקה ילדים ונערים בני פחות מ-16 ● על פי הדו"ח, התנאים במפעלים אלה גרועים מאשר במפעלי פוקסקון

סמסונג (Samsung) פוגעת בזכויות העובדים במפעלים בסין שבהם מיוצרים נגני DVD ומכשירי טלפון שלה – כך עולה מדו"ח שפרסם איגוד China Labor Watch על חברת HEG Electronics, שמייצרת את המכשירים עבור התאגיד הדרום קוריאני. בדו"ח נכתב, כי החברה מעסיקה ילדים ונערים בני פחות מ-16 וכופה על עובדיה לעבוד שעות ארוכות מהסביר. "החברה מפירה בבירור את חוקי העבודה בסין", על פי האיגוד. "יש להתייחס לבעיות אלה במלוא הרצינות".

הדו"ח מבוסס על עבודה של חוקר שעבד במפעלים תחת מסווה. עולה ממנו, כי עבודת ילדים היא תופעה נפוצה במפעלים וכי הילדים חשופים "לאותם תנאים קשים" שמהם סובלים שאר העובדים בהם. כל 2,000 העובדים במפעלים חייבים לעבוד 11 עד 13 שעות ביום וניתנת להם הפסקת אוכל בת 40 דקות בלבד. הארוחות עצמן, וכן התנאים במעונות העובדים, "מזעזעים", על פי הדו"ח.

דובר סמסונג מסר בתגובה לסוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg), שפרסמה את הממצאים, כי החברה "ביצעה שתי ביקורות לגבי תנאי העבודה במפעלי HEG Electronics ולא נמצאו שום חריגות. בעקבות הדו"ח נבצע בדיקה נוספת בשטח, בהקדם האפשרי, כדי לוודא שהביקורות הקודמות שלנו התבססו על נתונים מלאים, וננקוט באמצעים המתאימים כדי לתקן כל בעיה שתתגלה".

ארגון China Labor Watch חשף בעבר את התנאים הקשים במפעלי פוקסקון (Foxconn), שמייצרת את מוצרי אפל (Apple). בדו"ח הנוכחי טען הארגון, כי התנאים במפעלים של HEG Electronics "קשים בהרבה" מאלה שנתגלו במפעלים של פוקסקון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים