תחזית: רובוטיקה, מערכות אינטרנט רבות משתמשים ואבטחת מידע – בין מקצועות העתיד בהיי-טק

Jobinfo פרסמה את רשימת חמשת המקצועות שלטענתה יתבלטו בענף ההיי-טק בשנים הקרובות ● לפי החברה, הכניסה של הטלפונים החכמים תגדיל את אתגרי אבטחת המידע ואת הצורך במערכות אינטרנט רבות משתמשים ● בתחום אבטחת המידע תמשיך להיות דרישה להאקרים שחיים את הרשת והאיחסון בענן יוביל לגידול בצורך לאנשי תוכנה ותקשורת, אנשי תשתיות שמתמחים בעבודה בסביבות יוניקס ולינוקס ואנשי פיתוח בסביבת קוד פתוח

רובוטיקה וחיישנים, מערכות אינטרנטיות התומכות במשתמשים רבים (Large scale), אבטחת מידע, איחסון מידע ודיאגנוסטיקה הם חמשת מקצועות העתיד של ההיי-טק – כך חוזה חברת ההשמה Jobinfo.

החברה חוזה, כי בשנים האחרונות ימשיכו להשתכלל פיתוחים שונים בתחומי הרובוטיקה, דוגמת חיישני תנועה, בינה מלאכותית וזיהוי ביומטרי. לטענתה, האתגר הגדול בתחום זה הוא האינטגרציה בין מערכות גדולות ומורכבות המשלבות דיסציפלינות שונות. טכנולוגיות אלה, שקיימות כיום בעיקר בתעשיות הצבאית והרפואית, יזלגו בשנים הקרובות גם למוצרים בשימוש יומיומי ומסחרי, והתפקידים המבוקשים בתחום יהיו מהנדסי מכונות ואלקטרוניקה, פיזיקאים ואנשי אלגוריתמים שיעסקו במחקר יישומי בתחומי ה-Machine learning וה-Data mining.

עוד עולה מהתחזית, כי העובדים בסביבה הטכנולוגית יצטרכו בחמש השנים הקרובות להיות בעלי יכולת עבודה ומתן מענה למערכות אינטרנטיות התומכות במשתמשים רבים. על פי Jobinfo, כניסתם של הטלפונים החכמים לשוק והורדת עלויות הגלישה מהמכשירים הסלולריים מגדילים משמעותית את כמות הגולשים והמשתמשים בשירותים ובמשחקים שנמצאים ברשת. כמו כן, לאור שאיפתן של חברות מסחריות להיפתח ולהתרחב גם בשוק הגלובלי, עליהן לפתח מערכות המספקות תמיכה בהיקף של מיליוני גולשים. מניע נוסף להתחזקותו הצפויה של התחום הוא חדירת הטלוויזיה הרב ערוצית, החיבור לאינטרנט אלחוטי והממשק של כל אלה עם הרשתות החברתיות. כל זה יחייב מתן מענה ממוקד ואישי, עם נגישות בזמן אמת למידע ולתכנים למאות מילוני משתמשים.

הכניסה הגוברת של הטלפונים החכמים לשוק, כמו גם קיומם של המחשבים הניידים, מולידה אתגרים נוספים בתחום אבטחת המידע. זהו תחום חם מאוד שדורש מהעוסקים בו לחיות את הרשת מגיל צעיר ולתת ייעוץ ופתרונות לארגונים בסוגיות כגון התגברות על הונאות ופריצות אבטחה ברשת, כמו גם התמודדות עם וירוסים עתידיים. הנושא אינו נוגע רק לטרנזקציות ברשת אלא לכניסת ויציאת מידע מארגונים, העברת מידע בתוך הארגון, רמות רגישות של מידע הפתוחות ונגישות לחתכים שונים של עובדים, חשש מהכנסת וירוסים, ריגול תעשייתי ובאחרונה גם הצורך באבטחת מידע במיחשוב ענן, שהשליטה על הנעילה ההרמטית שם קשה יותר.

מיחשוב הענן קשור גם לאיחסון מידע ולצורך בעובדים בתחום זה. כאשר כמות המידע ומספר המשתמשים הולך וגדל, הצורך במתן פתרונות איחסון מעמיד את החברות מול אתגרים חדשים, ובכלל זה איחסון בענן, על המורכבויות שבו. הפרופילים המבוקשים בתחום זה יהיו של אנשי תוכנה ותקשורת, אנשי תשתיות שמתמחים בעבודה בסביבות יוניקס (Unix) ולינוקס (Linux) ובווירטואליזציה של מידע, וכן אנשי פיתוח בסביבת קוד פתוח. אחד התפקידים בתחום זה, Cloud storage engineer, כלל לא היה קיים עד לפני שלוש שנים.

הדיאגנוסטיקה, תחום מעולם הביומד, ימשיך להתפתח אף הוא, על פי Jobinfo. החברה חוזה שבשנים הקרובות יתעמקו העוסקים בתחום בזיהוי מדויק יותר של מחלות על פי פרמטרים כימיים וביולוגיים, כדי לאפשר התאמה ממוקדת של תרופות וטיפולים. התפקידים הנדרשים בעולם זה יהיו של כימאים אנאליטיים וביולוגים עם התמחות בחלבונים. בנוסף, החברה חוזה, כי תחול התרחבות בפיתוח מכשירים שיאפשרו זיהוי וניטור מידע רפואי מהמטופל מבלי לדרוש ממנו להגיע פיזית לבית החולים או למרפאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים